Διαπιστώσεις και διαμαρτυρίες μαθητών για την παιδεία στην μητρική γλώσσα και η κωφάλαλη στάση των αρχών μας

Του Παναγιώτη Μπάρκα

Έφθασε σήμερα στο in box μου μια επιστολή μαθητή τετάρτης γυμνασίου (ενάτης). Είναι το τρίτο «γράμμα» μετά από εκείνο τον προηγούμενο Νοέμβριο για τη δασκάλα με τη μαντήλα και ένα πιο προηγούμενο με τη διαμαρτυρία μαθητή κατά Αλβανού δασκάλου ιστορίας που απαιτούσε προκλητικά από τους Έλληνες μαθητές εργασία για τα αλβανικά εδάφη στην Ελλάδα!!! Και ο σημερινός μαθητής, μου ζητάει να μη δοθεί στη δημοσιότητα το «γράμμα» του. Σεβαστό το αίτημά του. Όχι όμως ο προβληματισμός που θέτουν οι μαθητές ο οποίος μας ξεπερνάει κατά πολύ και τουλάχιστον προσωπικά με έβαλαν σε σκέψεις. Υπαγορεύει τη δημοσιότητα του προβληματισμού του και η νευρικότητα στην αγανάκτησή του!!!
Το «γράμμα», όπως το αποκαλεί, είναι γραμμένο αμέσως μετά την χθεσινή μου ανάρτηση για την απόφαση της κυβέρνησης να αναλάβουν την προετοιμασία των σχολικών εγχειριδίων για τα μαθήματα στη μητρική γλώσσα στα ελληνικά μειονοτικά σχολεία, «οι ανίδεοι για την ταυτότητά μας» ιδιωτικοί εκδοτικοί οίκοι. Ο μαθητής μου επιτίθεται προσωπικά γιατί δεν υπάρχουν αντιδράσεις κατά αυτής της απόφασης και διερωτάται. Πρόκειται για μια νεκρή κοινότητα, η οποία δεν μπορεί φυσιολογικά να αντιδράσει; Ή το θέμα αυτό δεν έχει καμιά σχέση με τη Χιμάρα για να υπάρξουν αντιδράσεις;!!
Και συνεχίζω εγώ τη σκέψη του μαθητή. Πριν από κάποιες μέρες διατυμπανίστηκε από ιστοσελίδες κοντά στην ηγεσία ΟΜΟΝΟΙΑ-ΚΕΑΔ ότι στη Θεσσαλονίκη διεξήχθη μια «μεγάλη» ημερίδα για «Το μέλλον του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού». Δεν αναφέρει όμως κανένα προβληματισμό που αντιμετωπίζει ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός, αυτός ο μικρούλης μαθητής, στον τόπο του (και όχι στη Θεσσαλονίκη!!!) Η ιστοσελίδα αυτή, όπως και οι άλλες κοντά στη συγκεκριμένη ηγεσία, βέβαια δεν κάνουν καμιά νύξη στο μείζον αυτό εθνικό θέμα που προέκυψε. Αν ήταν κάτι που τους αγγίζει προσωπικά, ή να μπορούσαν να το προσωποποιήσουν για δικά τους οφέλη, όπως στην περίπτωση της Χιμάρας, τότε να δεις τι θα συνέβαινε! Όμως τι να περιμένει κανείς από ηγεσίες και ιστοσελίδες, τις οποίες εκείνο που ενδιαφέρει είναι η προσωπολατρία του αρχηγού σε τέτοιο σημείο που οι ιστορικοί δικτάτορες θα τους ζήλευαν !!.
Το δεύτερο πρόβλημα, όπως το θέτει ο νεαρός μαθητής, αποχτάει μεγαλύτερες διαστάσεις. Διότι αν όντως τα εγχειρίδια για τα μαθήματα στη μητρική γλώσσα προκύψουν από μηχανική μετάφραση και από αλβανικούς εκδοτικούς οίκους, τότε όχι μόνο αυτά θα απαλλαχτούν από κάθε περιεχόμενο που αφοράει την ελληνική μειονότητα και την Ελλάδα, αλλά θα πληθύνουν ασφυκτικά τα κείμενα με τον αλβανικό ανθελληνισμό και εθνικισμό. Από την άλλη τα κείμενα αυτά στα σχολικά εγχειρίδια στην μητρική γλώσσα θα αυξηθούν. Συνεπώς, θα αποτελέσουν μια ομοιομορφία με τα εγχειρίδια στην αλβανική γλώσσα Δηλαδή, κατά τον μαθητή δε θα υπάρξει η πραγματική, αντίθετη άποψη. Οπότε, προσθέτουμε εμείς, από τη στιγμή που δεν έγινε τίποτε όσον αφορά τις ελληνοαλβανικές υποσχέσεις για την εκκαθάριση των σχολικών εγχειριδίων από ακατάλληλους όρους, αντιλήψεις και θέσεις, τότε, είτε στην ελληνική, είτε στην αλβανική οι Έλληνες μαθητές, όπως επί Χότζα, θα διδάσκονται τον αλβανικό εθνικισμό, ή για το πώς θα γίνουν και εθνικά καλοί Αλβανοί πολίτες !!!
Ο μαθητής σημειώνει με τον τρόπο του, ότι το στο σχολείο του έχουν αυξηθεί σε αριθμό οι δάσκαλοι αλβανικής εθνικότητας. Από κοινού με τους μαθητές αλβανικής καταγωγής που διδάσκουν στο σχολείο του, αναγκάζουν τους Έλληνες μαθητές να νιώθουν μειονεκτικοί στο ίδιο τους το σπίτι.
Να σημειώσουμε ότι επί κομμουνιστικού καθεστώτος στα ελληνικά μειονοτικά σχολεία ορίζονταν για όλα τα μαθήματα (στην ελληνική και αλβανική), δάσκαλοι ελληνικής καταγωγής και σε σπάνιες περιπτώσεις Αλβανοί ορθόδοξοι. Και εδώ ξεπεράσαμε το δικτατορικό καθεστώς !!!
Και προσθέτουμε ακόμα εμείς, ότι η κατάσταση αυτή είναι γενική σε κάθε σχεδόν ελληνικό μειονοτικό σχολείο. Αρκετοί εξ΄ αυτών των δασκάλων εκτελούν με συνέπεια το καθήκον τους σε σχέση με τα μαθήματα που διεξάγονται στην αλβανική. Υπάρχουν όμως και άλλοι, όπως στην περίπτωση του άλλου μαθητή, οι οποίοι επιμένουν προκλητικά ώστε οι μαθητές να κάνουν ανεξάρτητες εργασίες με θέμα τους αλβανικούς εθνικιστικούς παραλυρισμούς σε βάρος της Ελλάδας. Συμβαίνει έτσι, παρά το γεγονός ότι είναι σε ισχύ εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας η οποία αναφέρει ότι σε περίπτωση ύπαρξης επίμαχων θεμάτων ο δάσκαλος μπορεί να τα αποφύγει. Και το ποσοστό αυτό μπορεί να αγγίξει το 20 τοις εκατό του προγράμματος ενός μαθήματος.
Υπάρχει όμως και κάτι άλλο. Λόγω του ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι αλβανικής καταγωγής δάσκαλοι δεν συμπληρώνουν τις ώρες μόνιμου διδασκάλου, τότε συμπληρώνουν την νόρμα με μαθήματα που έπρεπε να γίνουν στην ελληνική, τέτοια όπως η μουσική, η φυσική αγωγή, η τεχνολογία, εικαστικές τέχνες, ή ακόμα και ιστορία του κόσμου.
Και καταλήγει ο μαθητής με την παρατήρηση. Γιατί η Ελλάδα φροντίζει τόσο πολύ για τα ιδιωτικά σχολεία της εκκλησίας και όχι για τα δικά μας;!!!
Άρα, άρα προσθέτουμε εμείς, για ποια παιδεία στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο μιλούμε ;!! Γιατί δεν διαμαρτύρονται οι αρμόδιοι! Ποιος θα στηρίξει τα δικαιώματα αυτών των μαθητών που έστω και ανώνυμα διαμαρτύρονται;!! Μήπως με τον τρόπο αυτό οι αρμόδιοί μας θέλουν να κλείσουν τα σχολεία στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο για να ανθίσουν τα ιδιωτικά;!!! (Τη θέση αυτή τη γνωρίζουμε και την είδαμε πριν από δύο περίπου δεκαετίες και ιδού που καταλήξαμε!) Μήπως αυτό το γνωρίζουν οι αλβανικές αρχές γι΄ αυτό και δεν ενοχλούνται, δε φοβούνται, δεν διστάζουν να προβούν σε λήψη αποφάσεων που τους βολεύει και οδηγούν την παιδεία μας σ΄ αυτά τα χάλια;!!!

21 Απριλίου 2019
facebook.com/panibar2011

Σχόλια