Τι απέμεινε από το επεισόδιο Κατσίφα

Ρίχνοντας μια περισσότερο αποστασιοποιημένη ματιά, λόγω του χρόνου που μεσολάβησε, στη δολοφονία του Κωνσταντίνου Κατσίφα τα πράγματα δεν μοιάζουν περισσότερο εύκολα, απεναντίας πιο περίπλοκα.
Παρότι πέρασαν πέντε μήνες από το περιστατικό, οι αρχές δεν έδωσαν το πόρισμα, που η Ελλάδα και η Ευρωπαϊκή Ένωση ζήτησαν.
Υπάρχουν υποψίες και ισχυρισμοί πως το όπλο του Κατσίφα (το περιβόητο καλάσνικοφ) ακόμη δεν βρέθηκε, παρότι οι αλβανικές αρχές ισχυρίζονται πως το έχουν ουδέποτε το έδειξαν. Αν αυτό ισχύει, συμπεραίνεται πως οι αρχές δολοφόνησαν έναν άοπλο, είτε αφού τον συνέλαβαν, είτε αφού παραδόθηκε.
Σε κάθε περίπτωση στον τόπο που δολοφονήθηκε, ακόμη και να υπήρχε ανταλλαγή πυρών, δεν κινδύνευαν πολίτες, καθώς βρισκόταν σε ερημική τοποθεσία, στο υδραγωγείο του χωριού.
Η ενέργεια του αλβανικού κράτους, να προκαλέσει ένα τέτοιο επεισόδιο, την ημέρα του εορτασμού της εθνικής γιορτής ήταν οπωσδήποτε σκόπιμη.
Είναι φανερό πως ο Κωνσταντίνος Κατσίφας διαπνεόταν από υπερπατριωτικά αισθήματα και αυτό ενοχλούσε τις αλβανικές αρχές, ακόμη και αν αυτά τα αισθήματα δεν προκαλούσαν αξιόποινες πράξεις. Ο πλούσιος σημαιοστολισμός του χωριού ήταν δικιά του μέριμνα. Η αντίδραση των αρχών
ήταν οι συνεχείς απειλές για μεγάλο χρονικό διάστημα που προηγήθηκε.
Το κοινό λαϊκό αίσθημα στην Αλβανία επιδοκίμασε το θάνατο! Αυτό φαίνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ακόμη και στα επίσημα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι έκδηλο πως ένας νέος αλβανικός εθνισμός δημιουργείται και τάσσεται σε άκρως ανθελληνικές θέσεις. Ο ακραίος εθνικισμός δεν είναι
προνόμιο της Αλβανίας. Μόνο στην Αλβανία όμως ο ακραίος ανθελληνικός αλβανικός εθνικισμός είναι επίσημη πολιτική. Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού, των διάφορων αξιωματούχων και τα τηλεοπτικά πάνελ είναι γεμάτα με ανθελληνική ρητορική. Ορισμένες φορές και απειλητική για την ελληνική μειονότητα στην Αλβανία.
Όταν οι εθνικισμοί συγκρούονται δημιουργείται ένταση. Όταν όπως το επίσημο κράτος και τα όργανά του υιοθετούν όχι μόνο τις ιδέες, αλλά προβαίνουν και σε πράξεις, τότε πρόκειται για παραβίαση των δικαιωμάτων και εν τέλει για καταπίεση ή εκδίωξη των Ελλήνων της Αλβανίας. Έχουμε και στην Ελλάδα Χρυσή Αυγή, αλλά δεν ταυτίζονται τα ΕΚΑΜ με την οργάνωση αυτή, ούτε οι απόψεις της υιοθετούνται από τον τύπο, αλλά κυρίως δεν αποδέχεται ο υπόλοιπος πολιτικός κόσμος και κυρίως η κυβέρνηση να συγκυβερνήσει μαζί τους. Να θυμίσουμε πως το κόμμα των Τσάμηδων με ακραίες εθνικιστικές απόψεις και αλυτρωτική ρητορική κατά της Ελλάδας, είναι κυβερνητικός εταίρος. Συνεπώς, οι ανθελληνικές ενέργειες είναι κυβερνητικές πράξεις.
Ακούστηκαν απόψεις από τον τύπο στην Ελλάδα που δικαιολόγησαν και ορισμένες φορές ταυτίστηκαν με το αλβανικό κατασκεύασμα ως εκδοχή των πραγμάτων όπως και η αρχική ανεκδιήγητη ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας. Είναι προφανές πως η σημερινή πολιτική ηγεσία, εκτός από ανενημέρωτη είναι ανεύθυνη και επικίνδυνη στα εθνικά θέματα. Ο δε κύριος Φίλης δήλωσε πως ο όρος Βόρεια Ήπειρος είναι αλυτρωτικός και πρέπει να λέμε την περιοχή Νότια Αλβανία. Το ότι η Νότια Αλβανία ταυτίζεται με τη Βόρεια Ήπειρο, δεν κάνει τον όρο αλυτρωτικό, αλλά είναι η ονομασία που είχε πολύ καιρό πριν τη δημιουργία του Αλβανικού κράτους και είναι ο όρος που ταυτίζεται με τη συνείδηση των κατοίκων της περιοχής Ελληνικής καταγωγής.
Το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού μας δεν μπορούμε να το διαπραγματευτούμε με τον κύριο Φίλη και δεν εξουσιοδοτήθηκε από κανέναν να εκφράσει την άποψή μας, την επιθυμίας μας να ονομάζουμε την πατρίδα μας και τους εαυτούς μας, χωρίς να έχουμε αλυτρωτικές βλέψεις. Δεν μας εκφράζει καθόλου ο χαρακτηρισμός του Νοτιοαλβανού εμάς τους Έλληνες και δεν επιτρέπουμε στον κύριο Φίλη να μας κατονομάζει ούτε να μας χαρακτηρίζει, πόσο δε να κάνει δημόσιο διάλογο εν απουσία μας. Για μας τους Βορειοηπειρώτες ο Κωνσταντίνος Κατσίφας είναι και θα παραμείνει ήρωας κατά του αλβανικού εθνικισμού και του αγώνα για τα δικαιώματα των Ελλήνων στην Αλβανία, αφού ο αλβανικός εθνικισμός εκφράζεται από τους θεσμούς και τους αξιωματούχους του αλβανικού κράτους.
Ως πρώην Δήμαρχος της Άνω Δρόπολης θέλω να θίξω και το θέμα της εμπλοκής του Δήμου στο περιστατικό. Η αλβανική κυβέρνηση και οι κρατικές υπηρεσίες ζήτησαν εξηγήσεις από το Δήμο για το γεγονός ότι η κηδεία έγινε δημοσία δαπάνη και το γεγονός αυτό έθιξε το αίσθημα του αλβανικού φορολογούμενου διότι με τους φόρους του έγινε μια κηδεία που κατέληξε σε αντιαλβανική διαδήλωση.
Μία πρώτη απάντηση σε αυτό το θέμα είναι πως φορολογούμενη στην Αλβανία δεν είναι μόνο οι Αλβανοί αλλά και οι Έλληνες της Αλβανίας. Επίσης με φόρους και Ελλήνων συντηρείται ένα κράτος που εκτυπώνει ιστορικά και ανθελληνικά ψεύδη στα ιστορικά και γεωγραφικά βιβλία του εκπαιδευτικό συστήματος, που πληρώνει μια αστυνομία που τρομοκρατεί τον Ελληνισμό,
που έφτιαξε προτομή του στρατηλάτη βασιλιά Πύρρου της Ηπείρου και τον παρουσιάζει ως Ιλλύριο στο εθνικό μουσείο και πολλά άλλα πράγματα που ένας Έλληνας δεν δέχεται να πληρώνει.
Η ουσιώδης απάντηση όμως, είναι ότι ο Δήμαρχος είναι ένας εκφραστής της λαϊκής κυριαρχίας στη Δρόπολη και εκλέγεται, δεν διορίζεται από την κυβέρνηση, ακριβώς επειδή όταν διαφωνεί μαζί της να εκτελείται η δικιά του απόφαση στο δήμο και όχι της κυβέρνησης. Αυτοί είναι οι κανόνες της δημοκρατίας. Είναι το πολίτευμα που είναι η επιστήμη της διαφωνίας, η λαϊκή κυριαρχία, εν αντιθέσει με τα άλλα πολιτεύματα που είναι καθεστώτα συνήθως ανελεύθερα οι διαφωνίες απαγορεύονται. Προτείνω στο αλβανικό κράτος και στους εκφραστές του αλβανικού εθνικισμού να ακολουθήσουν το δρόμο της δημοκρατίας, ένα πολίτευμα που πρώτη φορά στην ιστορία του αλβανικού έθνους εφαρμόζεται ως πολίτευμα και αν θέλουν να αποτελούν κομμάτι της Ευρώπης να ακολουθήσουν τους κανόνες της δημοκρατίας και του διαφωτισμού. Η εναλλακτική, η οθωμανική αντίληψη των πραγμάτων, δεν αποτελεί λύση προς την ένταξη στην Ευρώπη.

Χρήστος Ντούτσης
Πρώην Δήμαρχος Άνω Δρόπολης
Υποψήφιος βουλευτής με την «Ελληνική Λύση»

Σχόλια

  1. Σύμφωνω απόλυτα με οσα γραψατε, .κύριε Χρηστο,Δυστυχώς, η διοτροπια της
    Η
    Αλβανικης κυβέρνησης δεν άλλαξε κάτι,, ,παρολ π που που στην Ελλάδα ζουνε και εργαζουντε, πανό από 600000 αλβανοι,,Με ολλα αυτά ,μισουν τους Έλληνες,ε είναι τοσ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών