Άμεση αναγκαιότητα η κατασκευή και λειτουργία ιδιωτικού σχολικού συγκροτήματος στο Δήμο Φοινίκης

Καλή είδηση ήταν αυτές τις ήμερες, η πρόθεση να γίνει ιδιωτικό 9-χρόνο σχολικό συγκρότημα στο Δημο Φοινικης στα πρότυπα της Αρσακειου σχολης των Τιρανων η της σχόλης «Ομηρος» Κορυτσας. Δεν άργησαν όμως να εκδηλωθούν Κασσανδρες και δημαγωγικές φωνές εναντίον αυτής της προσπάθειας. Άποψη μου είναι ότι εκτός από θετικά, τίποτα το αρνητικό δεν εμπεριέχει η λειτουργία ενός ιδιωτικού 9-χρόνου σχολείου στο Δήμο Φοινίκης.
1- Αναβαθμίζει την ποιότητα, δεν αποδυναμώνει το Δημοσιο σχολείο, αντιθέτως το κάνει πιο υγιες. Μεταξυ 9-χρονου Δημοσιου και ιδιωτικου σχολειου θα υπαρξει συναγωνισμος για καλυτερο επιπεδο γνωσεων. Θα αναδειξει καλυτερα τα κενα και τις αδυναμιες των Δημοσιων σχολειων και θα βαλει σε ευθυνη το διδακτικο προσωπικο του Δημοσιου Σχολειου και το Κράτος για να το στηρίξει. Κανεις δεν λεει να κλεισουν τα Δημοσια Σχολεια, ουτε να υποβαθμιστουν, τουναντιον.
2- Δεν αποδεκατιζει τον αριθμο των μαθητων, όπως θελουν να ερμηνεύσουν κάποιοι, αντιθέτως θα πολλαπλασιασει τον σημερινό αριθμό μαθητών. Συγκεκριμενα, στο χωρο μας εχει πολλαπλασιο αριθμο μαθητων με Ελληνικη καταγωγη, που δεν εχουν προσβαση στο Δημοσιο Ελληνικο Σχολειο, γιατί δεν το επιτρέπει ο ισχύων νόμος. Στο Ιδιωτικο Σχολειο θα μπορουν να εχουν ανετα προσβαση μαθητες από οικογενειες η κοινοτητες που δεν ειχαν προσβαση μεχρι σημερα (κυριως απο τους 4 ομορους Δημους), χωρίς να παραβιαστεί κανένας νόμος της Χώρας όπου ζούμε.
3- Στην πολη και σε καποια χωρια λειτουργουν φροντιστηρια για την εκμαθηση της Ελληνικης γλωσσας, φροντιστηρια για την αναγνωριση της Ελληνικης γλωσσας κτλ. Η λειτουργια αυτου του σχολειου θα διευκολυνει και βοηθησει αυτους τους πολιτες να δωσουν  και Ελληνικη Παιδεια στα παιδια τους, να μαθουν τις τρεις γλωσσες (Αλβανικη, Ελληνικη και μια άλλη) στα θρανια του σχολειου και τα παιδια τους να εχουν ευκολοτερη προσβαση στα ποιοτικοτερα Ελληνικα Πανεπιστημια (αυτοί που το επιθυμουν).
4- Εφοσον στο σχολειο θα φοιτουν μαθητες με διαφορετικες εθνικοτητες, θα μαθαινονται και οι δυο γλωσσες, καταπολεμειται κάθε εθνικισμός, η κάθε πλευρα θα σεβεται την γλωσσα και εθνικοτητα της αλλης. Αυτό είναι βημα μπρος, προοδευτικη κοσμοαντιληψη.
5- Θα εχει τη δυνατοτητα να φτιαχτουν εξωσχολικοι χωροι για δραστηριοτητες, όπως γηπεδα, οπου τα σχολεια του χωρου μας θα μπορουν να διοργανωσουν διαφορες δραστηριοτητες. Αρα αναβαθμιζονται και δινεται ζωντανια σε πολλες και ποικιλες δραστηριοτητες. Γι αυτο και να βρεθει χωρος να υπαρχει η δυνατοτητα να γινουν αυτές οι εγκαταστασεις. Πολύ κατάλληλος ο χώρος στο σχολείο του Βρυωνιου, και ως κόμβος και σαν ευρυχωρία.
6- Το ιδιωτικο σχολειο εχει τη δυνατοτητα να οργανωθει και ολοημερο, πραγμα που θα είναι μεγαλη διευκολυνση σε εργαζομενους γονεις. Επισης αισθηση μου είναι ότι θα προσφερει και περισσοτερη ασφαλεια.
7- Θα βρεθουν δωρητες για να λυθουν προβληματα οικονομικης φυσεως. Οι Ηπειρωτες εχουμε μεγαλη τετοια παραδοση.
8- Όσο για το Γραφείο Παιδείας , στόχος ήταν να γίνει ένα Γραφείο Παιδείας για τους δυο Δήμους,  Δροπολης και Φοινικης, με κέντρο τη Φοινικη, για να έχουμε έναν εξειδικευμενο φορέα που θα ασχολείται συγκεκριμένα με την Ελληνική Παιδεία, όπου η ακτίνα επιρροής του θα είναι και στα λοιπα Ελληνικα Σχολεια εκτος αυτων των δυο Δημων. Ο ιδιος ο πρωθυπουργος Ραμα υποσχεθηκε κατι τετοιο σε ευρεια συναντηση με Ελληνες μειονοτικους στους Αγ. Σαραντα πριν λιγα χρονια. Εάν δεν είναι εφικτο κατι τετοιο, δεν χρειαζεται  να φορτωνουμε το προβλημα σε αλλους στη δικη μας πλευρα, ουτε να γινομαστε συνηγοροι αλλων μεσοβεζικων προτασεων.
Θα κοιταξουμε το μελλον, θα προχωρησουμε μπροστα η θα μεινουμε εγκλωβισμενοι στα μικροσυμφεροντα;

Αλέξης Παντος
Ιατρός,
μέλος Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Φοινίκης
                                                       

Σχόλια