Ο Μπουγιάρ Αλιμάνι έφυγε από την πατρίδα του με δύο πτυχία ζωγραφικής και σκηνοθεσίας θεάτρου από τη Σχολή Καλών Τεχνών των Τιράνων.
Στην Ελλάδα εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτης σε πλήθος κινηματογραφικές παραγωγές ώσπου βρήκε μόνιμη δουλειά ως φροντιστής στο Θέατρο «Χώρα». Ακόμα μία τιμή για την Ελλάδα είναι το Μεγάλο Βραβείο του 34ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Βαρσοβίας που κέρδισε η τρίτη πλέον μεγάλου μήκους ταινία του Μπουγιάρ Αλιμάνι «The Delegation». Μία συμπαραγωγή της Αλβανίας, της Γαλλίας της Ελλάδας και του Κοσσυφοπεδίου.
Αλβανός συμπολίτης μας, που έφτασε στην Ελλάδα το 1992 ως οικονομικός μετανάστης και έζησε στην Αθήνα ως το 2012 μέχρι που εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη, ο 49χρονος σήμερα σκηνοθέτης και σεναριογράφος Μπουγιάρ Αλιμάνι, υποστηρίχθηκε στο έργο του από τους φορείς του ΥΠΠΟΑ , την ΕΡΤ και Έλληνες κινηματογραφιστές και ξεχώρισε στο εγχώριο και στο διεθνές κινηματογραφικό τοπίο φέρνοντας στο προσκήνιο την κοινωνική πραγματικότητα στην Ανατολή της Δύσης.
Οι ταινίες του, σκληρές και απαιτητικές, μιλούν για τη συνθήκη του μετανάστη, για τους Έλληνες και τους Αλβανούς στα χρόνια της κρίσης, όμως αρνούνται να χαϊδέψουν τα στερεότυπα των ηρώων ή των θυμάτων. Σήμερα, εξακολουθεί να διατηρεί στενούς δεσμούς με την Ελλάδα και με την καλλιτεχνική της κοινότητα.
Μέσα από αυτήν τη διαδρομή, πάντα με την υποστήριξη της γυναίκας του Τέφτα Μπέικο αλλά και Ελλήνων κινηματογραφιστών, κατάφερε να χαράξει έναν δικό του δρόμο βάζοντας την προσωπική του σφραγίδα στις έξι ως τώρα ταινίες του οι οποίες έχουν διακριθεί σε σημαντικά ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου.
Ο Μπουγιάρ Αλιμάνι έφτασε στην Ελλάδα το 1992 ως οικονομικός μετανάστης και έζησε στην Αθήνα ως το 2012 μέχρι που εγκαταστάθηκε στη Νέα ΥόρκηΟ Μπουγιάρ Αλιμάνι έφτασε στην Ελλάδα το 1992 ως οικονομικός μετανάστης και έζησε στην Αθήνα ως το 2012 μέχρι που εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη
Η πρώτη του ταινία ήταν η μικρού μήκους, το «Κατώι» (2002), όπουαποτύπωσε την μεταναστευτική του εμπειρία και στην οποία είναι σεναριογράφος, σκηνοθέτης και παραγωγός. Ακολούθησε η επίσης μικρού μήκους ταινία του «Υγραέριο» (2006), μια παραγωγή της ΕΡΤ που βασίστηκε στο διήγημα του Σωτήρη Δημητρίου «Με νύχια και με δόντια» και έχει ως πρωταγωνιστή έναν «καθαρόαιμο Έλληνα».
Η τρίτη μικρού μήκους ταινία του, η «Πυξίδα» (2007) αναφέρεται στο ακόμα ζωντανό στην Αλβανία έθιμο της βεντέτας που διασταυρώνεται με τα προβλήματα της γενέτειράς του στον δρόμο της προς την Ευρώπη. Ακολούθησαν δυο ταινίες μεγάλου μήκους με αλβανικό θέμα σε αλβανική γλώσσα, η «Αμνηστία» (2011) με χρηματοδότηση και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που γυρίστηκε στις φυλακές των Τιράνων και ήταν η πρώτη αλβανική ταινία την οποία φιλοξένησε ποτέ το Φεστιβάλ του Βερολίνου, καθώς και το «Krom» (2015) μια συμπαραγωγή Αλβανίας, Γερμανίας Ελλάδας και Κοσσυφοπεδίου. Και τώρα η «Delegacioni».
«The Delegation». Μία συμπαραγωγή της Αλβανίας, της Γαλλίας της Ελλάδας και του Κοσσυφοπεδίου
Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνη Ζορμπά συγχαίρει θερμά τον Μπουγιάρ Αλιμάνι για την επιτυχία του.
iefimerida.gr
Στην Ελλάδα εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτης σε πλήθος κινηματογραφικές παραγωγές ώσπου βρήκε μόνιμη δουλειά ως φροντιστής στο Θέατρο «Χώρα». Ακόμα μία τιμή για την Ελλάδα είναι το Μεγάλο Βραβείο του 34ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Βαρσοβίας που κέρδισε η τρίτη πλέον μεγάλου μήκους ταινία του Μπουγιάρ Αλιμάνι «The Delegation». Μία συμπαραγωγή της Αλβανίας, της Γαλλίας της Ελλάδας και του Κοσσυφοπεδίου.
Αλβανός συμπολίτης μας, που έφτασε στην Ελλάδα το 1992 ως οικονομικός μετανάστης και έζησε στην Αθήνα ως το 2012 μέχρι που εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη, ο 49χρονος σήμερα σκηνοθέτης και σεναριογράφος Μπουγιάρ Αλιμάνι, υποστηρίχθηκε στο έργο του από τους φορείς του ΥΠΠΟΑ , την ΕΡΤ και Έλληνες κινηματογραφιστές και ξεχώρισε στο εγχώριο και στο διεθνές κινηματογραφικό τοπίο φέρνοντας στο προσκήνιο την κοινωνική πραγματικότητα στην Ανατολή της Δύσης.
Οι ταινίες του, σκληρές και απαιτητικές, μιλούν για τη συνθήκη του μετανάστη, για τους Έλληνες και τους Αλβανούς στα χρόνια της κρίσης, όμως αρνούνται να χαϊδέψουν τα στερεότυπα των ηρώων ή των θυμάτων. Σήμερα, εξακολουθεί να διατηρεί στενούς δεσμούς με την Ελλάδα και με την καλλιτεχνική της κοινότητα.
Μέσα από αυτήν τη διαδρομή, πάντα με την υποστήριξη της γυναίκας του Τέφτα Μπέικο αλλά και Ελλήνων κινηματογραφιστών, κατάφερε να χαράξει έναν δικό του δρόμο βάζοντας την προσωπική του σφραγίδα στις έξι ως τώρα ταινίες του οι οποίες έχουν διακριθεί σε σημαντικά ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου.
Ο Μπουγιάρ Αλιμάνι έφτασε στην Ελλάδα το 1992 ως οικονομικός μετανάστης και έζησε στην Αθήνα ως το 2012 μέχρι που εγκαταστάθηκε στη Νέα ΥόρκηΟ Μπουγιάρ Αλιμάνι έφτασε στην Ελλάδα το 1992 ως οικονομικός μετανάστης και έζησε στην Αθήνα ως το 2012 μέχρι που εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη
Η πρώτη του ταινία ήταν η μικρού μήκους, το «Κατώι» (2002), όπουαποτύπωσε την μεταναστευτική του εμπειρία και στην οποία είναι σεναριογράφος, σκηνοθέτης και παραγωγός. Ακολούθησε η επίσης μικρού μήκους ταινία του «Υγραέριο» (2006), μια παραγωγή της ΕΡΤ που βασίστηκε στο διήγημα του Σωτήρη Δημητρίου «Με νύχια και με δόντια» και έχει ως πρωταγωνιστή έναν «καθαρόαιμο Έλληνα».
Η τρίτη μικρού μήκους ταινία του, η «Πυξίδα» (2007) αναφέρεται στο ακόμα ζωντανό στην Αλβανία έθιμο της βεντέτας που διασταυρώνεται με τα προβλήματα της γενέτειράς του στον δρόμο της προς την Ευρώπη. Ακολούθησαν δυο ταινίες μεγάλου μήκους με αλβανικό θέμα σε αλβανική γλώσσα, η «Αμνηστία» (2011) με χρηματοδότηση και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που γυρίστηκε στις φυλακές των Τιράνων και ήταν η πρώτη αλβανική ταινία την οποία φιλοξένησε ποτέ το Φεστιβάλ του Βερολίνου, καθώς και το «Krom» (2015) μια συμπαραγωγή Αλβανίας, Γερμανίας Ελλάδας και Κοσσυφοπεδίου. Και τώρα η «Delegacioni».
«The Delegation». Μία συμπαραγωγή της Αλβανίας, της Γαλλίας της Ελλάδας και του Κοσσυφοπεδίου
Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνη Ζορμπά συγχαίρει θερμά τον Μπουγιάρ Αλιμάνι για την επιτυχία του.
iefimerida.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών