Ενδιαφέρον για τα παιδιά με Ειδικές Ικανότητες από την Εκκλησία της Αλβανίας

Γράφει ο π. Ηλίας Μάκος στην Romfea.gr

Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος, από την πρώτη στιγμή που βρέθηκε στην Αλβανία, μεταξύ όλων των άλλων, που δεν ήταν και λίγα, καθώς ανέλαβε να ανασυστήσει και να αναστήσει εκ των ερειπίων μια Ορθόδοξη Εκκλησία, αγκάλιασε τα παιδιά.

Νοιάζεται γι' αυτά, ως πνευματικός πατέρας τους, και ίδρυσε εκπαιδευτήρια, που ξεκινούν από την προσχολική αγωγή και καταλήγουν στην πανεπιστημιακή παιδεία.

Στο πνεύμα αυτό, ενδιαφέρεται με μεγάλη ευαισθησία, προκειμένου τα παιδιά, που έχουν το καθένα διαφορετικές ικανότητες, να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους. Εννοείται ότι τα παιδιά χρειάζονται μια εξειδικευμένη ενασχόληση, προκειμένου να αναδείξουν και να αξιοποιήσουν τα χαρίσματά τους.

Εξήντα εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας του Ιδρύματος «Πνοή Αγάπης», που διατηρεί και λειτουργεί η Εκκλησία της Αλβανίας, συγκεντρώθηκαν στα Τίρανα, σε επιμορφωτικό συνέδριο, με κεντρικό θέμα: Διδασκαλία σε παιδιά με διαφορετικές ικανότητες.

Μάλιστα διαβάστηκε ένα μέρος της εισήγησης του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, στο πρώτο ετήσιο συμπόσιο για τους εκπαιδευτικούς, που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2019, όπου, μεταξύ άλλων, είπε: «Έχουμε την υποχρέωση για την καλύτερη δυνατή προσφορά προς τη νέα γενιά ".

Στο συνέδριο, που οργανώθηκε από το Ίδρυμα Πνοής Αγάπης, το Πανεπιστήμιο «Λόγος» και το Κέντρο «Βήμα με Βήμα», δόθηκαν χρήσιμες πληροφορίες, παιδαγωγικές, ψυχολογικές, κοινωνικές, προκειμένου να καλλιεργηθούν οι διαφορετικές ικανότητες των παιδιών, ενώ προβλήθηκε και οπτικοακουστικό υλικό.

Στόχος η ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, η βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους, η δυνατότητα ένταξης και συμβίωσης με το κοινωνικό σύνολο, η αποδοχή τους από τους άλλους και η ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη.

Είναι «ανθρώπινο δικαίωμα» κάθε παιδιού να αναπτύξει ισόρροπα και αρμονικά τις εγγενείς σωματικές, ψυχικές και πνευματικές του δυνατότητες σε ατομικές ευκαιρίες προόδου του και μάλιστα στον ανώτατο δυνατό βαθμό.

Απαραίτητη προϋπόθεση η προσέγγιση των παιδιών με τέτοιο τρόπο, ώστε οι δεξιότητές τους, να εξελίσσονται με επίκεντρο την καλλιέργεια της ψυχής τους και την αύξηση της ανθρωπιάς τους.

Σχόλια