Η Ελληνική ιδιωτική εκπαιδευτική παρέμβαση και οι εθνικοί κίνδυνοι για την Εθνική Ελληνική Μειονότητα

Του Παναγιώτη Μπάρκα

 Υπό πλήρη μυστικότητα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Φοινικαίων ετοιμάζεται να παραχωρήσει οικόπεδο για την οικοδόμηση ιδιωτικού δίγλωσσου ελληνο-αλβανικού 9-χρονου σχολείου στην περιοχή Βρυώνι. Κατά τον δήμαρχο κ. Λ. Χρίστο ενδιαφέρονται εκπρόσωποι του ελληνικού δημοσίου. Το ελληνικό δημόσιο ωστόσο δεν δικαιούται να προβεί άμεσα σε τέτοιες ενέργειες. Άρα, προωθεί στην επιχείρηση αυτή ιδιώτες τους οποίους (δεν) γνωρίζουμε…!!!
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ;!
1. Μια απλή μελέτη και με τρανταχτό επιχείρημα την εμπειρία των αρνητικών
συνεπειών στον ελληνικό μειονοτικό δήμο Δρόπολης, όπου τα γνωστά ιδιωτικά σχολεία, με τη στήριξη της Ελλάδας και άλλων ελληνικών παραγόντων, συνέβαλαν στη συρρίκνωση της δημόσιας παιδείας στη μητρική γλώσσα εδώ, δηλώνουμε ανεπιφύλακτα ότι μια τέτοια ενέργεια θα βάλει τέρμα στην παιδεία στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο και στο δήμο Φοινίκης, όπου ακόμα η παιδεία αυτή έχει μια καλή παρουσία!
2. Αυτό σημαίνει ότι η εθνική ελληνική μειονότητα θα χάσει και τον τελευταίο
δημόσιο τίτλο αναγνώρισης της ύπαρξης και ακεραιότητάς της στο αλβανικό κράτος και των δεσμεύσεών του προς αυτή. Συμβαίνει έτσι όταν σχεδόν όλες οι παρούσες διεκδικήσεις των εκπροσώπων της εθνικής ελληνικής μειονότητας προς το αλβανικό κράτος αφορούν την παιδεία στη μητρική γλώσσα και όσα σχετίζονται μ’ αυτή!
3. Οι περίπου 50-60 ελληνοδιδάσκαλοι θα χάσουν τη δουλειά τους και θα
αναγκαστούν να μεταναστεύσουν, παίρνοντας μαζί τους τα παιδιά τους που αποτελούν τους σημερινούς μαθητές των σχολείων αυτών.
4. Διαφορετικά από το δήμο Δρόπολης, στο δήμο Φοινίκης, ενώ θα κλείσουν τα
δημόσια σχολεία στη μητρική γλώσσα, θα μείνουν ανοικτά εκείνα στην αλβανική. Ήδη, στη Λειβαδιά, στην Τσούκα, στο Αλίκο, στο Μεσοπόταμο, στη Φοινίκη, οι παρούσες αλβανικές τάξεις είναι ισχυρές και επικρατέστερες.
5. Επικίνδυνο, σε ότι αφορά τη δημογραφική σύνθεση της περιοχής, θα αποδειχτεί
και το επιχείρημα ότι το ιδιωτικό σχολείο στο Βρυώνι θα συγκεντρώσει Αλβανούς μαθητές και θα τους εμπεδώσει ελληνική παιδεία, κουλτούρα και εθνικότητα. Αντιθέτως, από την μία θα αυξήσει την παρουσία Αλβανικού στοιχείου στην ήδη αλλοιωμένη δημογραφικά περιοχή. Από την άλλη, η πραγματικότητα των υπολοίπων ιδιωτικών σχολείων στην περιοχή επιβεβαιώνει ότι παράγουν ανθέλληνες, με υπολογίσιμη υπόσταση στην αλβανική κοινή γνώμη, ή τουλάχιστον καλούς εθνικά Αλβανούς. (!) Δεν παράγουν ωστόσο άξια στελέχη στην υπηρεσία της εθνικής ελληνικής μειονότητας!
ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟΥ….
Η είδηση για το άνοιγμα ιδιωτικού σχολείου στο δήμο Φοινικαίων, κυοφορούσε όλον αυτόν τον καιρό και αποδεικνύεται ότι οι κάτοχοί της είχαν σκοπό βολιδοσκόπησης για πιθανές αντιδράσεις από τους Βορειοηπειρώτες, δασκάλους, γονείς, θεσμούς της..! Άρα οι πρωταγωνιστές γνωρίζουν ότι στην ιστορία αυτή κάτι δεν πάει καλά. Κάτι μυρίζει…. ! Και βιάζονται να το κάνουν πραγματικότητα.
Επιβάλλεται όμως, να προηγηθεί συζήτηση, να υπάρξει διαφάνεια και να υπερισχύσει η λογική των εθνικών συμφερόντων και όχι τα ιδιοτελή, τόσο το χειρότερο στο όνομα των εθνικών συμφερόντων.
Κατ΄ αρχή κρίνεται ενοχοποιητική η σιωπή των επίσημων εκπροσώπων μας, οι οποίοι καλό θα ήταν να ζητούσαν να ανοίξει ένα ελληνικό ιδιωτικό λύκειο στην πόλη των Αγίων Σαράντα, στο οποίο να μπορεί να στεγαστεί και το ελληνικό δημοτικό και γυμνάσιο στην ίδια πόλη!!! Όμως η διαχρονική στάση της ηγεσίας της ΟΜΟΝΟΙΑΣ ήταν υπέρ της διάλυσης της παιδείας στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο με στόχο να ανοίξει ο δρόμος για την ιδιωτική παιδεία υπό την αιγίδα συγκεκριμένου θεσμού!
ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕΝΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Το σκεπτικό τους λέει ότι η παιδεία στην μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο σβήνει. Επίσης, αναφέρει ότι δεν υπάρχουν ικανοί δάσκαλοι και καλά βιβλία! Συνεπώς, πρέπει να γίνει μια ελληνική παρέμβαση (του δημοσίου μέσω ιδιωτών!!)
Από την άλλη, αναφέρει ότι η εθνική ελληνική μειονότητα χρειάζεται μια ποιοτική παιδεία, την οποία αναλαμβάνει, μετά από 30 χρόνια αναμονής και φθοράς της, η ελληνική ιδιωτική πρωτοβουλία με τη στήριξη του ελληνικού δημοσίου !!.
Το τρίτο επιχείρημα, αναφέρει ότι στην οικονομία της αγοράς ο ανταγωνισμός αποτελεί τη βασική αρχή. Δλδ ελληνικά μειονοτικά σχολεία στο αλβανικό δημόσιο χωρίς καμιάς υποστήριξη από κανέναν και κυρίως από Ελλάδα, και ιδιωτικά σχολεία με την ολόπλευρη στήριξη της Ελλάδας, μπορεί να ανταγωνιστούν;;;! Είναι σαν να λες ότι μπορεί να παλέψει και να επιζήσει το αρνί με το λύκο!
Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ».
Όντως, ο αριθμός των μαθητών και των δημόσιων σχολείων στη μητρική γλώσσα στην εθνική ελληνική μειονότητα, και στο δήμο Φοινικαίων, κάθε χρόνο συρρικνώνεται. Όμως πέρασαν 30 χρόνια και στις μεθοδεύσεις της αλβανικής πλευράς η Ελλάδα ανταποκρίθηκε με αδιαφορία για την παιδεία στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο. Ή μετά από το 2000 επιδόθηκε δριμύτατα στην ενίσχυση της ιδιωτικής παιδείας και εντός του συμπαγούς ελληνικού πληθυσμού, έχοντας μάλιστα και την ολόπλευρη στήριξη των επίσημων πολιτικών εκπροσώπων μας του σκέλους της ΟΜΟΝΟΙΑΣ. Συνεπώς, αληθεύει ότι αν συνεχιστούν αυτές οι καταστάσεις ο ορίζοντας του μέλλοντος των σχολείων δεν έχει βάθος χρόνου.
Εντούτοις, το επιχείρημα ελληνικής παρεμβάσεως με ιδιωτικό σχολείο για να σωθεί η κατάσταση δεν είναι διόλου ρεαλιστικό.
Γιατί τόσα χρόνια η ελληνική πλευρά δεν στήριξε την παιδεία στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο;! Γιατί δεν αναγνώρισε τον θεσμό αυτό σε κανένα επίπεδο και ούτε θέλησε να εντάξει τα σχολεία μας αυτά στο ευρύτερο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπως έκανε με τα αντίστοιχα ιδιωτικά στην Αλβανία; Γιατί στήριξε τόσο έντονα την «ιδιωτική πρωτοβουλία»;!
Εφόσον γνωρίζει ότι στο άμεσο μέλλον δε θα υπάρχουν Έλληνες μαθητές, συνεπώς ούτε για το ιδιωτικό σχολείο που επιδιώκει, γιατί δεν παρεμβαίνει δυναμικά, ούτε αυτή τη στιγμή, για να εξυγιάνει την κατάσταση στα υπάρχοντα δημόσια ελληνικά σχολεία, αλλά έχει καταπιαστεί από την ιδέα της ιδιωτικής παρέμβασης, η οποία, με την αναστάτωση που ούτως ή άλλως θα προκαλέσει, θα επισπεύσει το τέλος της παιδείας στη μητρική γλώσσα ;!
Γιατί όλα αυτά τα χρόνια επέτρεψε με την αδιαφορία της, τη ολόπλευρη φθορά της παιδείας στη μητρική γλώσσα;!! Δεν μοιάζει αυτό με τη γνωστή εμπορική ταχτική, ότι ένα χτίριο με πολλές αξίες, το οποίο θέλεις να πουλήσει φθηνά το αφήνεις να υποβαθμιστεί;!!
Γιατί οι δικοί μας εκπρόσωποι αρέσκονται στο να καταγγέλλουν την αλβανική πλευρά ότι δεν ενδιαφέρεται για την παιδεία στη μητρική μας γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο, ενώ δεν ενδιαφέρθηκαν ποτέ για την βελτίωσή της.
Όσο για την ποιότητα της παιδείας μας στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο. Παρά τις αδυναμίες, δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι αυτή η παιδεία κράτησε ζωντανή την ελληνική γλώσσα και στις πιο αντίξοες και σκοταδιστικές συνθήκες.
Απόφοιτοι αυτών των σχολείων στελέχωσαν και στελεχώνουν τις δομές της εθνικής ελληνικής μειονότητας. Δεκάδες εκατοντάδες απόφοιτοι αυτών των σχολείων είναι διακεκριμένοι πτυχιούχοι ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων. Οι μαθητές και δάσκαλοι αυτών των σχολείων αποτελούν έναν δραστήριο και αναντικατάστατος κοινωνικό ρόλο στη δική μας κοινότητα.
Απεναντίας, από τα ιδιωτικά σχολεία στην περιοχή, τέτοιες διακρίσεις είναι ελάχιστες και ο κοινωνικός ρόλος έγκλειστος!
ΜΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΑΝΣΗ
Και τέλος θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι στη δική μας περίπτωση δεν αποτελούμε μια διασπορά ομογενών, όπως σε δεκάδες χώρες του κόσμου, αλλά μια εθνική ελληνική μειονότητα, την μόνη στον κόσμο με το καθεστώς αυτό για την Ελλάδα. Άρα δεν ισχύουν οι πραχτικές και ταχτικές που η Ελλάδα εφαρμόζει για εκείνους!

30 Μαΐου 2019
facebook.com/panibar2011

Σχόλια