Του Παναγιώτη Μπάρκα
Οι πολιτικοί «μας» εκπρόσωποι και άλλοι συναρμόδιοι παράγοντες, εκείνο που
τους νοιάζει τελευταία είναι πώς θα βρεθεί τρόπος για την λύση της πολιτικής κρίσης στη χώρα, ως το μονόδρομο που θα εξασφαλίσει την επικράτησή τους στα πράγματα. Επιβεβαιώνουν έτσι ότι την απόφαση για την ανάδειξή τους δεν την αναζητούν σε εκείνους (στους Έλληνες), που ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν, αλλά στους αλβανικούς και άλλους παράγοντες για να μας εκπροσωπήσουν!!!
Συνεπώς δεν μπορούν να δουν, μάλιστα, δε θέλουν να προσέξουν τα φοβερά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η γνώση των προβλημάτων και, τόσο το περισσότερο, η προσπάθεια αντιμετώπισής τους, δημιουργεί στους πολιτικούς «μας» προβλήματα στις σχέσεις τους με τους εξωκοινοτικούς (δηλαδή πέρα από την εθνική ελληνική μειονότητα) παράγοντες σε σημείο που εκείνοι αμφισβητούν την πολιτική και πολυέξοδη οικονομική επικράτησή τους!!!
Χειροπιαστή πραγματικότητα αποτελεί το γεγονός ότι οι υπεύθυνοι πολιτικοί «μας» δεν ανησυχούν διόλου για την τύχη της παιδείας στην εθνική ελληνική μειονότητα.
1. Δεν ενδιαφέρονται να πετύχει η προσπάθεια ώστε στη νέα διαίρεση της
εκπαιδευτικής διοίκησης, διαδικασία της οποίας βρίσκεται σε εξέλιξη, να καθιερωθεί και μια τοπική διεύθυνση για τα σχολεία στη μητρική γλώσσα. Να τονίσουμε από την άλλη, ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της παιδείας στη μητρική γλώσσα, από τότε που ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός μετατράπηκε σε εθνική μειονότητα στην Αλβανία, δεν υπάρχει καμιά δομική εκπροσώπηση από την Ε. Ε. Μειονότητα στην αλβανική κρατική εκπαιδευτική πυραμίδα από την κορυφή μέχρι τη βάση της.
2. Οι μαθητές μας κινδυνεύουν άμεσα ώστε τον προσεχή Σεπτέμβριο να μη έχουν
βιβλία για τα μαθήματα στη μητρική γλώσσα. Το Υπουργείο Παιδείας της Αλβανίας, λες και ήταν ενήμερο ότι δεν θα υπήρξε καμιά αντίδραση από τους δικούς μας πολιτικούς, διοικητικούς και εκπαιδευτικούς φορείς και προέβη στην κατάργηση του ρόλου του Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στην προετοιμασία των σχολικών εγχειριδίων για τα μαθήματα στη μητρική γλώσσα.
Συνεπώς, σύμφωνα με την πρόσφατη κυβερνητική απόφαση, οι Έλληνες μαθητές στα σχολεία στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο, στην «καλύτερη» περίπτωση, μπορεί να έχουν βιβλία που θα ετοιμάσουν αλβανικοί εκδοτικοί οίκοι. Αυτό σημαίνει ότι στα μαθήματα στην αλβανική γλώσσα που προσβάλλουν σε κάθε επίπεδο την εθνική ταυτότητα των Ελλήνων μειονοτικών μαθητών, θα προστεθούν και τα μαθήματα στη μητρική γλώσσα, γλώσσα η οποία θα έχει σ αυτά τα βιβλία αλβανίζουσα χροιά.
3. Στα σχολεία μας θα συνεχίσουν να διδάξουν Αλβανοί δάσκαλοι, οι οποίοι
επιβάλουν στους Έλληνες μαθητές εργασίες για τα έθιμα στους αλβανικούς γάμους, για τα αλβανικά εδάφη στην Ελλάδα… Στα σχολεία αυτά οι εκδηλώσεις για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό θα συρρικνώνονται αφήνοντας έδαφος στις αντίστοιχες αλβανικές. Η πραγματικότητα στα σχολεία στη μητρική γλώσσα είναι και θα γίνει χειρότερη από την εποχή του κομμουνιστικού καθεστώτος.
4. Όμως το ενδιαφέρον παραμένει καθηλωμένο στο μηδέν !!!
Άλλωστε είναι γνωστό το γεγονός ότι η ΟΜΟΝΟΙΑ δεν έχανε ευκαιρία που να
μη κατηγορούσε το έργο αυτό του Τμήματος χωρίς ποτέ όμως να γνωρίζει το περιεχόμενο και την ποιότητα των βιβλίων που ετοίμαζε το Τμήμα!!! Η ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ ήταν εκείνη η οποία, με τις γνωστές μεθοδεύσεις και για τους γνωστούς σκοπούς, εξουδετέρωσε το συντονιστικό ρόλο για τα θέματα παιδείας στη μητρική γλώσσα που ανέλαβε το Τμήμα το 2015 !!!
5. Όλα όμως δείχνουν ότι οι πολιτικοί μας εκπρόσωποι δεν αντιδρούν απλώς για
να μη ανησυχήσουν τα αφεντικά τους στα Τίρανα, αλλά, περισσότερο, εμμέσως πλην σαφώς και με ιδιαίτερη υποβόσκουσα προσοχή, επειδή έχουν ταυτιστεί (από πολλά χρόνια πριν) με την επιτυχία των ιδιωτικών σχολείων στη μητρική γλώσσα, είτε ανήκουν στην αλβανική αυτοκέφαλη ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας, είτε σε ιδιωτικούς φορείς, που έχουν όμως την όλη μέριμνα της μάνα Ελλάδας.
6. Ποτέ δεν υπήρξε συγκριτικά στο ελάχιστο και το ενδιαφέρον από την Ελλάδα
για τα σχολεία στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο, τα μόνα που, εκτός των άλλων, εξασφαλίζουν τη δημόσια ελληνική εθνική ταυτότητα στην εθνική ελληνική μειονότητα. (!)
7. Επί αυτού πληροφορηθήκαμε τελευταία ότι το Υπουργείο Παιδείας της
Ελλάδας, παροτρύνει ελληνικά πανεπιστήμια να διευρύνουν τη συνεργασία και στήριξη στο Τμήμα Νεοελληνικών στα Τίρανα, όπου σπουδάζουν Αλβανοί φοιτητές και όχι το Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου, αρμοδιότητα του οποίου είναι η κατάρτιση ελληνοδιδασκάλων για τα σχολεία στη μητρική γλώσσα στην εθνική ελληνική μειονότητα, η συνεχιζόμενη εξειδίκευση των Ελληνοδιδασκάλων, η διερεύνηση, μελέτη και προβολή του αυθεντικού διαχρονικού ελληνικού πολιτισμού στην Αλβανία. Που βρισκόμαστε τάχα (!!!)
8. Η ΟΜΟΝΟΙΑ ωστόσο, η οποία δείχνει ότι δεν γνωρίζει θεμελιώδη στοιχεία
δόμησης της παιδείας στη μητρική γλώσσα, στο δημοτικό και γυμνάσιο, (όπως προκύπτει από πρόσφατο επίσημο έγγραφό της, δεν γνωρίζει ότι στο δημοτικό όλα τα μαθήματα διεξάγονται στη μητρική γλώσσα), ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται ώστε και η δευτεροβάθμια μη υποχρεωτική εκπαίδευση στην εθνική ελληνική μειονότητα να ακολουθεί την πρακτική της εννιάχρονης υποχρεωτικής.!!
Θέλει, απλώς να κάνει θόρυβο… Διότι η νομική υποχρέωση του κράτους για παιδεία στη μητρική γλώσσα αφορά μόνο την υποχρεωτική παιδεία… Η ΟΜΟΝΟΙΑ δεν πρότεινε ποτέ νομικές ρυθμίσεις που να εξασφαλίζουν ένα τέτοιο δικαίωμα. Το κάνει τώρα για να αποκομίσει εντυπώσεις.
Την ίδια στιγμή, υπάρχει η παραδοσιακή σχολή στη μητρική γλώσσα η οποία λειτουργεί από το 1947 και τα τελευταία χρόνια ως λύκειο στη μητρική γλώσσα. Οι αλβανικές αρχές επιχειρούν με κάθε τρόπο να το κλείσουν διότι, όπως ισχυρίζονται δεν υφίσταται νομική τάξη. Δυστυχώς η ΟΜΟΝΟΙΑ, όπως και άλλοι φορείς δεν ενδιαφέρονται για την οριστική λύση που θα εξασφαλίσει την νομιμότητα του λυκείου αυτού στη μητρική γλώσσα. Τελευταία, οι αλβανικές αρχές αφαίρεσαν από τις φετινές πτυχιακές εξετάσεις την εξέταση για την μητρική γλώσσα, αναστατώνοντας μαθητές γονείς και δασκάλους.
Δεν υπάρχει όμως κανένα ενδιαφέρον. καμιά διαμαρτυρία, καμιά αντίδραση για την ακύρωση της απόφασης του αλβανικού Υπουργείου Παιδείας. Γιατί ;;;!!
9. Σε περίπτωση που η ΟΜΟΝΟΙΑ αδιαφορεί να υιοθετήσει νομική λύση που να
υποχρεώνει το αλβανικό κράτος για τη λειτουργία και λυκείων στη μητρική γλώσσα, τότε θα πρέπει να προβεί σε μέτρα για τη λειτουργία ιδιωτικών λυκείων στην μητρική γλώσσα. Τουλάχιστον για ένα στους Αγίους Σαράντα. Να το κάνει η Ελλάδα, όπως η Τουρκία, η Γαλλία, οι ΗΠΑ και άλλες χώρες. Αλλά, φαίνεται ότι η αρμοδιότητα αυτή αναγνωρίζεται στην πράξη στην Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας, η οποία δεν προχωρεί όμως στη λειτουργία λυκείων στην ελληνική γλώσσα, αλλά στην αλβανική. Και δεν οφείλεται αυτό στο γεγονός ότι πρόκειται για την αυτοκέφαλη αλβανική εκκλησία, αλλά επειδή στα σχολεία αυτά μπορεί να συγκεντρώσει κυρίως μαθητές αλβανικής καταγωγής, μεταξύ των οποίων εντάσσονται και οι ελληνικής καταγωγής, (λόγω της συνέχειας από το δημοτικό και γυμνάσιο και της εγγύτητας με την κεφαλή των σχολείων αυτών).
10. Για τους σκοπούς αυτούς η ΟΜΟΝΟΙΑ και η άλλη πολιτική και μη ηγεσία του
τόπου δεν ενδιαφέρθηκε να εξασφαλίσει και αξιοποιήσει την πατροπαράδοτη υλική, πνευματική και οικονομική στήριξη από τους Ηπειρώτες της διασποράς.!!!
02 Μαΐου 2019
facebook.com/panibar2011
Οι πολιτικοί «μας» εκπρόσωποι και άλλοι συναρμόδιοι παράγοντες, εκείνο που
τους νοιάζει τελευταία είναι πώς θα βρεθεί τρόπος για την λύση της πολιτικής κρίσης στη χώρα, ως το μονόδρομο που θα εξασφαλίσει την επικράτησή τους στα πράγματα. Επιβεβαιώνουν έτσι ότι την απόφαση για την ανάδειξή τους δεν την αναζητούν σε εκείνους (στους Έλληνες), που ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν, αλλά στους αλβανικούς και άλλους παράγοντες για να μας εκπροσωπήσουν!!!
Συνεπώς δεν μπορούν να δουν, μάλιστα, δε θέλουν να προσέξουν τα φοβερά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η γνώση των προβλημάτων και, τόσο το περισσότερο, η προσπάθεια αντιμετώπισής τους, δημιουργεί στους πολιτικούς «μας» προβλήματα στις σχέσεις τους με τους εξωκοινοτικούς (δηλαδή πέρα από την εθνική ελληνική μειονότητα) παράγοντες σε σημείο που εκείνοι αμφισβητούν την πολιτική και πολυέξοδη οικονομική επικράτησή τους!!!
Χειροπιαστή πραγματικότητα αποτελεί το γεγονός ότι οι υπεύθυνοι πολιτικοί «μας» δεν ανησυχούν διόλου για την τύχη της παιδείας στην εθνική ελληνική μειονότητα.
1. Δεν ενδιαφέρονται να πετύχει η προσπάθεια ώστε στη νέα διαίρεση της
εκπαιδευτικής διοίκησης, διαδικασία της οποίας βρίσκεται σε εξέλιξη, να καθιερωθεί και μια τοπική διεύθυνση για τα σχολεία στη μητρική γλώσσα. Να τονίσουμε από την άλλη, ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της παιδείας στη μητρική γλώσσα, από τότε που ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός μετατράπηκε σε εθνική μειονότητα στην Αλβανία, δεν υπάρχει καμιά δομική εκπροσώπηση από την Ε. Ε. Μειονότητα στην αλβανική κρατική εκπαιδευτική πυραμίδα από την κορυφή μέχρι τη βάση της.
2. Οι μαθητές μας κινδυνεύουν άμεσα ώστε τον προσεχή Σεπτέμβριο να μη έχουν
βιβλία για τα μαθήματα στη μητρική γλώσσα. Το Υπουργείο Παιδείας της Αλβανίας, λες και ήταν ενήμερο ότι δεν θα υπήρξε καμιά αντίδραση από τους δικούς μας πολιτικούς, διοικητικούς και εκπαιδευτικούς φορείς και προέβη στην κατάργηση του ρόλου του Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στην προετοιμασία των σχολικών εγχειριδίων για τα μαθήματα στη μητρική γλώσσα.
Συνεπώς, σύμφωνα με την πρόσφατη κυβερνητική απόφαση, οι Έλληνες μαθητές στα σχολεία στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο, στην «καλύτερη» περίπτωση, μπορεί να έχουν βιβλία που θα ετοιμάσουν αλβανικοί εκδοτικοί οίκοι. Αυτό σημαίνει ότι στα μαθήματα στην αλβανική γλώσσα που προσβάλλουν σε κάθε επίπεδο την εθνική ταυτότητα των Ελλήνων μειονοτικών μαθητών, θα προστεθούν και τα μαθήματα στη μητρική γλώσσα, γλώσσα η οποία θα έχει σ αυτά τα βιβλία αλβανίζουσα χροιά.
3. Στα σχολεία μας θα συνεχίσουν να διδάξουν Αλβανοί δάσκαλοι, οι οποίοι
επιβάλουν στους Έλληνες μαθητές εργασίες για τα έθιμα στους αλβανικούς γάμους, για τα αλβανικά εδάφη στην Ελλάδα… Στα σχολεία αυτά οι εκδηλώσεις για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό θα συρρικνώνονται αφήνοντας έδαφος στις αντίστοιχες αλβανικές. Η πραγματικότητα στα σχολεία στη μητρική γλώσσα είναι και θα γίνει χειρότερη από την εποχή του κομμουνιστικού καθεστώτος.
4. Όμως το ενδιαφέρον παραμένει καθηλωμένο στο μηδέν !!!
Άλλωστε είναι γνωστό το γεγονός ότι η ΟΜΟΝΟΙΑ δεν έχανε ευκαιρία που να
μη κατηγορούσε το έργο αυτό του Τμήματος χωρίς ποτέ όμως να γνωρίζει το περιεχόμενο και την ποιότητα των βιβλίων που ετοίμαζε το Τμήμα!!! Η ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ ήταν εκείνη η οποία, με τις γνωστές μεθοδεύσεις και για τους γνωστούς σκοπούς, εξουδετέρωσε το συντονιστικό ρόλο για τα θέματα παιδείας στη μητρική γλώσσα που ανέλαβε το Τμήμα το 2015 !!!
5. Όλα όμως δείχνουν ότι οι πολιτικοί μας εκπρόσωποι δεν αντιδρούν απλώς για
να μη ανησυχήσουν τα αφεντικά τους στα Τίρανα, αλλά, περισσότερο, εμμέσως πλην σαφώς και με ιδιαίτερη υποβόσκουσα προσοχή, επειδή έχουν ταυτιστεί (από πολλά χρόνια πριν) με την επιτυχία των ιδιωτικών σχολείων στη μητρική γλώσσα, είτε ανήκουν στην αλβανική αυτοκέφαλη ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας, είτε σε ιδιωτικούς φορείς, που έχουν όμως την όλη μέριμνα της μάνα Ελλάδας.
6. Ποτέ δεν υπήρξε συγκριτικά στο ελάχιστο και το ενδιαφέρον από την Ελλάδα
για τα σχολεία στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο, τα μόνα που, εκτός των άλλων, εξασφαλίζουν τη δημόσια ελληνική εθνική ταυτότητα στην εθνική ελληνική μειονότητα. (!)
7. Επί αυτού πληροφορηθήκαμε τελευταία ότι το Υπουργείο Παιδείας της
Ελλάδας, παροτρύνει ελληνικά πανεπιστήμια να διευρύνουν τη συνεργασία και στήριξη στο Τμήμα Νεοελληνικών στα Τίρανα, όπου σπουδάζουν Αλβανοί φοιτητές και όχι το Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου, αρμοδιότητα του οποίου είναι η κατάρτιση ελληνοδιδασκάλων για τα σχολεία στη μητρική γλώσσα στην εθνική ελληνική μειονότητα, η συνεχιζόμενη εξειδίκευση των Ελληνοδιδασκάλων, η διερεύνηση, μελέτη και προβολή του αυθεντικού διαχρονικού ελληνικού πολιτισμού στην Αλβανία. Που βρισκόμαστε τάχα (!!!)
8. Η ΟΜΟΝΟΙΑ ωστόσο, η οποία δείχνει ότι δεν γνωρίζει θεμελιώδη στοιχεία
δόμησης της παιδείας στη μητρική γλώσσα, στο δημοτικό και γυμνάσιο, (όπως προκύπτει από πρόσφατο επίσημο έγγραφό της, δεν γνωρίζει ότι στο δημοτικό όλα τα μαθήματα διεξάγονται στη μητρική γλώσσα), ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται ώστε και η δευτεροβάθμια μη υποχρεωτική εκπαίδευση στην εθνική ελληνική μειονότητα να ακολουθεί την πρακτική της εννιάχρονης υποχρεωτικής.!!
Θέλει, απλώς να κάνει θόρυβο… Διότι η νομική υποχρέωση του κράτους για παιδεία στη μητρική γλώσσα αφορά μόνο την υποχρεωτική παιδεία… Η ΟΜΟΝΟΙΑ δεν πρότεινε ποτέ νομικές ρυθμίσεις που να εξασφαλίζουν ένα τέτοιο δικαίωμα. Το κάνει τώρα για να αποκομίσει εντυπώσεις.
Την ίδια στιγμή, υπάρχει η παραδοσιακή σχολή στη μητρική γλώσσα η οποία λειτουργεί από το 1947 και τα τελευταία χρόνια ως λύκειο στη μητρική γλώσσα. Οι αλβανικές αρχές επιχειρούν με κάθε τρόπο να το κλείσουν διότι, όπως ισχυρίζονται δεν υφίσταται νομική τάξη. Δυστυχώς η ΟΜΟΝΟΙΑ, όπως και άλλοι φορείς δεν ενδιαφέρονται για την οριστική λύση που θα εξασφαλίσει την νομιμότητα του λυκείου αυτού στη μητρική γλώσσα. Τελευταία, οι αλβανικές αρχές αφαίρεσαν από τις φετινές πτυχιακές εξετάσεις την εξέταση για την μητρική γλώσσα, αναστατώνοντας μαθητές γονείς και δασκάλους.
Δεν υπάρχει όμως κανένα ενδιαφέρον. καμιά διαμαρτυρία, καμιά αντίδραση για την ακύρωση της απόφασης του αλβανικού Υπουργείου Παιδείας. Γιατί ;;;!!
9. Σε περίπτωση που η ΟΜΟΝΟΙΑ αδιαφορεί να υιοθετήσει νομική λύση που να
υποχρεώνει το αλβανικό κράτος για τη λειτουργία και λυκείων στη μητρική γλώσσα, τότε θα πρέπει να προβεί σε μέτρα για τη λειτουργία ιδιωτικών λυκείων στην μητρική γλώσσα. Τουλάχιστον για ένα στους Αγίους Σαράντα. Να το κάνει η Ελλάδα, όπως η Τουρκία, η Γαλλία, οι ΗΠΑ και άλλες χώρες. Αλλά, φαίνεται ότι η αρμοδιότητα αυτή αναγνωρίζεται στην πράξη στην Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας, η οποία δεν προχωρεί όμως στη λειτουργία λυκείων στην ελληνική γλώσσα, αλλά στην αλβανική. Και δεν οφείλεται αυτό στο γεγονός ότι πρόκειται για την αυτοκέφαλη αλβανική εκκλησία, αλλά επειδή στα σχολεία αυτά μπορεί να συγκεντρώσει κυρίως μαθητές αλβανικής καταγωγής, μεταξύ των οποίων εντάσσονται και οι ελληνικής καταγωγής, (λόγω της συνέχειας από το δημοτικό και γυμνάσιο και της εγγύτητας με την κεφαλή των σχολείων αυτών).
10. Για τους σκοπούς αυτούς η ΟΜΟΝΟΙΑ και η άλλη πολιτική και μη ηγεσία του
τόπου δεν ενδιαφέρθηκε να εξασφαλίσει και αξιοποιήσει την πατροπαράδοτη υλική, πνευματική και οικονομική στήριξη από τους Ηπειρώτες της διασποράς.!!!
02 Μαΐου 2019
facebook.com/panibar2011
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών