Το έγκλημα στη Μειονοτική εκπαίδευση με μαθητές χωρίς βιβλία

Ξανά για την παιδεία στη μητρική γλώσσα! Αφορμή τα πολλά τηλεφωνήματα που δέχομαι προσωπικά για το γεγονός ότι φέτος πέρασε ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα παιδιά μας δεν έχουν ακόμα βιβλία στη μητρική γλώσσα.

Ωστόσο, το Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού θα μπορούσε να αποτελούσε λύση στην νέα κρίση για την εξασφάλιση των βιβλίων. Διαθέτει το αρχείο όλων των βιβλίων σε ηλεκτρονική μορφή και θα μπορούσε να εξασφάλιζε την εκτύπωση τμηματικά, δηλαδή τα πρώτα κεφάλαια για κάθε μάθημα. Αλλά αυτό απαιτεί συνεργασία, πρωτοβουλία, οικονομική στήριξη. (Έχει γίνει και παλιότερα με εντολή του ίδιου του Υπουργείου, αλλά προσωπικά ως πρόεδρος χρεώθηκα με δύο εκ. παλιά λεκ, τα οποία δεν έλαβα ποτέ).

Θα μπορούσε η νέα διεύθυνση παιδεία, οι δήμοι και άλλοι φορείς να ζητούσαν τη συνεργασία του Τμήματος και να αναλάμβαναν τουλάχιστον το ελάχιστο αυτό οικονομικό κόστος, αν πράγματι τους πονούν τα παιδιά μας! Δεν το έκαναν, δείχνοντας ότι ο παραμερισμός του ρόλου του Τμήματος και τα παιδιά χωρίς βιβλία έχουν πρώτιστη σημασία!!

ΤΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ;!
Μετά από 4-5 χρόνια ομαλότητας στην εξασφάλιση των σχολικών εγχειριδίων στη μητρική γλώσσα και την έγκαιρη διανομή στα σχολεία φέτος, δεν είναι γνωστό πότε τα παιδιά μας θα έχουν βιβλία.

Το χειρότερο είναι ότι δεν υπάρχει καμιά σθεναρή αντίδραση σε πολιτικό, ή σε διπλωματικό επίπεδο. Φαίνεται ότι η κατάσταση αυτή βολεύει τους πάντες «αρμόδιους» εκτός από τους δασκάλους, τους μαθητές, τους γονείς και…. την δημόσια παιδεία στη μητρική γλώσσα. (Βολεύει για τους γνωστούς λόγους την αλβανική πλευρά. Βολεύει και τους ομογενειακούς αρμόδιους φορείς, είτε διότι είναι αναγκασμένοι να ευθυγραμμιστούν με την επίσημη κυβέρνηση, είτε διότι η υποβάθμιση της παιδείας στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο εξυπηρετεί τα σχέδια «ανάπτυξης» της ιδιωτικής παιδείας των γνωστών υποστηρικτών των αρμοδίων μας. Το γνωρίζουμε το παιχνίδι από το 1998-2010, όταν με τον ίδιο τρόπο άφησαν τα ελληνόπουλα χωρίς βιβλία, όπως τον ΧΙΧ αιώνα. (Δεν εκδηλώνουν όμως οι αθεόφοβοι αυτοί καμιά τύψη για το εγκληματικό αυτό έργο!)

Το αναφέρω αυτό διότι προσωπικά κατέβαλα προσπάθειες από το Μάρτη 2020 ώστε να διευθετηθεί το θέμα, τόσο στους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας της χώρας, όσο και στις διπλωματικές αρχές, μέχρι που τον Μάιο το Υπουργείο μου απάντησε ότι «Με ποια αρμοδιότητα ενδιαφέρεστε κύριε Μπάρκα!»

ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Τονίζω ότι η ομαλότητα των 4-5 τελευταίων χρόνων, τόσο στην εξασφάλιση ποιοτικών σχολικών εγχειριδίων, όσο και στη έγκαιρη διανομή, οφείλονταν στο συντονιστικό ρόλο του Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού, ρόλος ο οποίος, αφού αναγνωρίστηκε και από το Υπουργείο Παιδείας (ως ο δικαιολογημένα αρμόδιος φορέας) καταργήθηκε πρώτα με υπόδειξη και επιμονή της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και των συναρμόδιων μειονοτικών φορέων και στη συνέχεια από το Υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα και με κυβερνητική απόφαση. (Οι τροποποιήσεις στο περιεχόμενο των βιβλίων και η συγγραφή των νέων βιβλίων που προετοίμαζε το Τμήμα ήταν ασφαλώς ενοχλητικό!) Όμως, οι καθηγητές του Τμήματος συνέχισαν την προετοιμασία των βιβλίων με αυταπάρνηση μέχρι προσφάτως!

Εντούτοις το έργο αυτό του Τμήματος δεν το αναγνωρίζει κανείς δικός μας φορέας, ούτε η νέα διεύθυνση παιδείας. Ωστόσο, ενώ τα βιβλία που προετοίμασε το Τμήμα, υπό πίεση και σε δύσκολες συνθήκες, έχουν λάβει τις θετικότατες εκτιμήσεις από τους δασκάλους μας και τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς στην Ελλάδα, η ΟΜΟΝΟΙΑ, χωρίς καν να τα ξεφυλλίσει, τα προδικάζει ως ακατάλληλα και ότι περιέχουν αλβανικούς εθνικούς ισχυρισμούς σε βάρος της Ελλάδας, κάτι το οποίο είναι παντελώς ψευδές και αβάσιμο και θα πρέπει να ντρέπονται ως συκοφάντες.

Τώρα, για εθνικές κορώνες φωνάζουν ότι να έρθουν τα βιβλία από Ελλάδα, όταν γνωρίζουν πολύ καλά ότι αντικειμενικά αυτό δεν μπορεί να συμβεί και όταν γνωρίζουν ότι θα κάνουν μεγάλη αδικία στους μαθητές εφόσον στα βιβλία αυτά του Τμήματος ο Έλληνας μαθητής θα βρει τον εαυτόν του, τον τόπο του, την ιστορία του τις παραδόσεις του.

Δίνουν δυνατότητα ελιγμού από αλβανικής πλευράς, ή βλέπουν στον ορίζοντα κανά παχουλό πρόγραμμα , που όμως θα καταδικάσει τις μερικές ακόμα εκατοντάδες μαθητές που απέμειναν στο χώρο μας;!!

Παναγιώτης Μπάρκας
15 Οκτωβρίου 2020
Αναδημοσίευση από τη σελίδα facebook.com/panibar2011

Διαβάστε σχετικά:

Διαβάστε επίσης:


Σχόλια