Θα έχετε ακούσει, φαντάζομαι, ότι όταν θέλουν να χαρακτηρίσουν έναν άνθρωπο πολύ πονηρό λένε "αυτός είναι αλεπού καμπίσια". Γιατί; Διότι οι καμπίσιες αλεπούδες γίνονται πιο πονηρές από τις βουνίσιες λόγω του περιβάλλοντος. Στον κάμπο κρύβεσαι πιο δύσκολα από ό,τι στο βουνό...
Ήταν μια φορά κι έναν καιρό, λοιπόν, μια αλεπού που ζούσε σε ένα ορεινό μέρος. Εκεί δεν μπορούσε να κάνει πολλά πράγματα, γιατί οι άνθρωποι την ήξεραν καλά και είχαν λάβει τα μέτρα τους. Έτσι αποφάσισε να πάει στον κάμπο που δεν την ήξεραν. Εκεί θα μπορούσε να συνεργαστεί με άλλες αλεπούδες, καμπίσιες, να μυηθεί στα κόλπα τους και να αναδειχθεί ακόμα και σε αρχηγική θέση.
Πήγε λοιπόν στον κάμπο, έκανε φιλίες, κέρδισε την αναγνώριση πολύ γρήγορα, έχοντας αναπτύξει καμπίσια πονηριά.
Αναρριχήθηκε σε ηγετική θέση, έγινε προεδρίνα των αλεπούδων.
Δεν της έφτανε αυτό ήθελε να ανέβει πιο πάνω. Το πέτυχε κι αυτό. Τόση πονηριά είχε αναπτύξει εντωμεταξύ! Έγινε αρχηγίνα όλων των ομάδων αλεπούδων της χώρας. Ο τρόπος απλός. Ίντριγκες, υπόγεια δίκτυα, υποσχέσεις και βεβαίως άκρατος αλεπουδίστικος λόγος και συνεργασία με μυστικές υπηρεσίες αλεπούδων της παρα-αλεπουδίστικης εξουσίας.
Αφού κυριάρχησε σε αυτό το επίπεδο, εκμεταλλευόμενη και την αδιαφορία σοβαρών και αξιοπρεπών αλεπούδων, θέλησε να πάει ακόμα πιο ψηλά. Έκανε ενώσεις αλεπούδων ανά την υφήλιο. Έτσι κατάφερε να κάνει ταξιδάκια σε όλον τον κόσμο και να υπηρετεί τον ιερό σκοπό του αλεπουδισμού. Μάλιστα προσπαθούσε να πείσει και άλλες ενώσεις αλεπούδων σε άλλα κράτη ότι δεν ξέρουν την ταυτότητά τους και ότι αυτή θα τους την έλεγε εντάσσοντάς τες στο κλαμπ των καμπίσιων αλεπούδων. Έβγαζε δε και μεγαλόστομες κινδυνολόγες διαμαρτυρίες για αλλα κράτη, κάνοντας πως δεν καταλαβαίνει ότι υποκαθιστά το Υπουργείο εξωτερικών και θέτει σε κίνδυνο τις διεθνείς σχέσεις της χώρας της. Ευτυχώς όμως δεν έδινε κανείς σημασία...
Όλα αυτά τα έκανε πουλώντας αλεπουδισμό στο κράτος και το παρακράτος των αλεπούδων και μάλιστα έκανε αγώνα, δηλαδή συκοφαντούσε, λασπολογούσε, κάρφωνε σαν αντιαλεπουδιστές όσους έκαναν άλλες επιλογές. Όταν δεν τα κατάφερνε μόνη της, αναζητούσε βοήθεια σε άλλες ενώσεις καμπίσιων αλεπούδων, που είχαν παρόμοια στάση και νοοτροπία. Όλες μαζί, λοιπόν καταφέρονταν με καταγγελίες και διαμαρτυρίες εναντίον όσων είχαν άλλη στάση και άλλη άποψη για τα πράγματα.
Ο καιρός περνούσε. Μια, δυο ,τρεις, ο υπόλοιπος κόσμος των συμπαθών ζώων άρχισε να καταλαβαίνει τι συμβαίνει. Έτσι, η καμπίσια η αλεπού άρχισε να κρύβεται πίσω από άλλες αλεπούδες λιγότερο πονηρές μα περισσότερο φανατικές και εμπαθείς, οι οποίες διψούσαν και για δημοσιότητα...
Στο τέλος βρήκε κι έναν λύκο με μάσκα προβάτου από τα δυτικά παραθαλάσσια και τον έβαλε κι αυτόν στο θεάρεστο έργο του αλεπουδισμού. Αυτός είχε και καλύτερες προσβάσεις στην εξουσία, αν και τον είχαν πάρει χαμπάρι για τις λωποδυσιές που έκανε. Αυτός κατάφερνε να ελίσσεται και επιζητούσε να επανέλθει στο προσκήνιο της πολιτικής. Άρχισε να γράφει και φλογερά γκαιμπελικού τύπου άρθρα για να πείσει την ηγεσία ότι ήταν καλός πατριώτης. Αυτό που κάνουν όλοι οι λωποδύτες, όταν οι πράξεις τους τους στιγματίζουν. Σίγουρο καταφύγιο είναι ο υπέρμετρος φανατικός αλεπουδισμός...
Έτσι όμως άρχισε να αποκαλύπτεται ο ρόλος τους και τα πράγματα δυσκόλεψαν. Όσο και να κραύγαζαν, όσο και να έσκουζαν, αυτό που κατάφερναν είναι να εκτίθενται ακόμα περισσότερο. Συνέχιζαν όμως, γιατί αν σταματούσαν, θα έπρεπε να αποδεχτούν ότι έχασαν το παιχνίδι...και κάτι τέτοιο δεν ταίριαζε στον πονηρό εγωισμό τους.
Καί πάρε και δώστου εκεί...στο αλεπουδίστικο έργο τους...
Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!
Υ.Γ. Οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικά πρόσωπα και πράγματα είναι τυχαία
Βασίλης Νιτσιάκος
Καθηγητής της Κοινωνικής Λαογραφίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Ιωαννίνων
- Μπορούν τα εμβόλια να εμποδίσουν τη μετάδοση του κορωνοϊου
- Η εθνικοφροσύνη ως ανταλλακτική αξία
- Τι πιστεύουν οι Αλβανοί για την επέκταση του χωρικών υδάτων της Ελλάδας στο Ιόνιο
- Πατριωτισμός και διδασκαλία
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών