Για το συκοφάντη

Ένα παλιό ανέκδοτο λέει ότι σε δυο μόνο χώρες δεν μπόρεσαν να βγάλουν άκρη τα διεθνή δίκτυα κατασκοπίας, στην Ιαπωνία και στην Ελλάδα. Στην Ιαπωνία, επειδή κανείς δεν μιλούσε, ενώ στην Ελλάδα επειδή όλοι μιλούσαν πολύ.

Μικρό το κακό που μιλάμε πολύ, το μεγαλύτερο είναι όταν λέμε υπερβολές και κακιούλες. Υπάρχει και κάτι χειρότερο, τα ψέματα και οι συκοφαντίες.

Με ενημέρωσαν ότι κάποιος γράφει συνέχεια εναντίων μου, πότε με το όνομα του και πότε με άλλα ψεύτικα προφίλ που διαχειρίζεται στο Fb. Δεν με ενδιέφερε, τον είχα μπλοκάρει για να μην «ταράττονται οι κύκλοι μου». Χθες, ένας φίλος μου έστειλε κάποια τελευταία κείμενα (ελληνικά και αλβανικά) που έγγραψε για τα τελευταία «κατορθώματα» μου. Εντυπωσιάστηκα με την "πρόοδο", τόσο του συκοφάντη όσο και τη δική μου!
Αρχικά γέλασα. Μετά λυπήθηκα τον ταλαίπωρο, γιατί προφανώς τόσο ψέματα δεν μπορούν να απορρέουν μόνο από μίσος, κάτι άλλο έπαθε. Μετά σκέφτηκα ότι τα παιδιά μου μεγάλωσαν και μπορεί να διαβάσουν τα κείμενα για τον "απατεώνα" πατέρα τους, οπότε δεν μπορώ απλώς να τα αγνοώ. Στη ζωή μου δεν απευθύνθηκα ποτέ σε δικαστήρια για να βρω το δίκιο μου αλλά μάλλον ήρθε ή ώρα.
Ομολογώ πως ασχολούμενος με τα κοινά, δεν τσιγκουνεύτηκα ποτέ την κρητική μου, μπορεί και να υπερέβαλα κάποιες φορές αλλά ποτέ δεν είπα ψέματα, δεν συκοφάντησα. Η πολιτική, προκαλεί διαφωνίες οι οποίες μετατρέπονται σε πικρίες και καταλήγουν σε μίσος. Το πολιτικό μίσος που συνήθως φωλιάζει εντός του είδους, είναι αδυσώπητο, απεριόριστο.

Δε θέλω να κλείσω την ανάρτηση μου με πικρή γεύση αλλά με κάτι πιο ωφέλιμο, κάτι διδακτικό. Να πω κατ’ αρχήν πως ως μαθητής, τα δύο μαθήματα που σιχαινόμουν ήταν η Γλώσσα και η Ιστορία αλλά τώρα στα «γεράματα» δηλώνω ερωτευμένος με τις δύο. Δεν ξέρω πολλά, δεν κάνω τον έξυπνο αλλά κάθε φορά που ανακαλύπτω κάτι ενδιαφέρον μου αρέσει να το μοιράζομαι.

Ο λόγος λοιπόν για τη ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ.
Οι γλωσσολόγοι δεν είναι βέβαιοι για την προέλευση της λέξης αλλά όλες οι εκδοχές την συσχετίζουν με το συμπαθητικό φρουτάκι, το σύκο.
Η πιο ενδιαφέρουσα και πιο παλιά μας πάει στον σοφό Σόλωνα. Στους περίφημους νόμους του, απαγόρευε την εξαγωγή αγροτικών προϊόντων από την Αθήνα. Ο νόμος ήταν πιο αυστηρός στην εξαγωγή των σύκων, οπότε αν κάποιος ήθελε να κάνει κακό ή να μειώσει κάποιον, έλεγε ψέματα ότι εξήγαγε σύκα. Τα δύο συστατικά της λέξης είναι το σύκο και το ρήμα φαίνω, φανερώνω.
Τη λέξη βέβαια την "δάνεισε" και η αγγλική γλώσσα μόνο που το "sycophant" ταιριάζει πιο πολύ με τον κόλακα - γλοιώδη - ποταπό.
Για την κατηγορία αυτών των ανθρώπων ο Σόλωνας προέβλεπε αυστηρές τιμωρίες, φαντάζομαι το ίδιο θα συμβαίνει και με τους σημερινούς νόμους.

Καλό μήνα!

Λεωνίδας Παππάς
Πολιτικός Μηχανικός / Πρώην Γενικός Πρόεδρος της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ

Διαβάστε ακόμη:

👉Ακολουθήστε μας στο twitter 

Σχόλια

  1. Λεωνίδα,καλημέρα!Παρακολουθώ για χρόνια την πορεία σου-από την ασφαλή απόσταση που δίνει σε πολλούς από μας η παραμονή μας στην Ελλάδα κ οι διακοπές μας στα χωριά μας.Με την συνήθη κακυποψία που μας χαρακτηρίζει ως κοινότητα και οφείλεται σε διαιρέσεις του παρελθόντος που από ανοησία και μόνο αναπαράγουμε οι πιο πολλοί από μας σε αμφισβήτησα για χρόνια...Ανέξοδα και εκ του ασφαλούς!Μέχρι που είδα την προσπάθεια που έκανες ως πρόεδρος της Ομόνοιας να ξαναφτιάξεις κοινότητα εκεί που υπήρξαν μόνο συντρίμια...και κερδοσκοπία πάνω στα συντρίμια!Μετά είδα μια λυσσαλέα προσπάθεια να σε σβήσουν απ το χάρτη.Η ολομέλεια που έμοιαζε μ ένα κακοστημένο λαικό δικαστήριο.Ο τρόπος που στέκεσαι όρθιος τόσα χρόνια είναι αξιοθαύμαστος για μας που θέλουμε να πιστεύουμε πως ο τόπος μας δεν πέθανε...και πολύ ενοχλητικός για κάποιους άλλους που ποντάρουν πάνω στο σάβανο της μειονότητας.Ποιος δεν κατάλαβαίνει,νομίζεις;!Δεν φταίει ο συκοφάντης!Φταίμε εμείς που δεν γυρνάμε πίσω να πούμε τα σύκα-σύκα και τη σκάφη-σκάφη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου αλλά, υπάρχει ένα αλλά .
      Με ότι βλέπω φοβάται περισσότερο την Ελλάδα και τις υπηρεσίες της, παρά την Αλβανία και τους Αλβανούς.
      Αυτό θέλει να πεί με το γραπτό του, βλέπει εφιάλτες να αιωρούνται από πάνω του.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών