Γράμμα στη Γεωργία

Από χθες που σε είδα να αφηγείσαι τον εφιάλτη που έζησες είναι μουδιασμένα και το κορμί κι ο νους μου. Είναι αδύνατο να κάνω κάτι άλλο από το να σε σκέφτομαι. Παρότι ανήκω στο άλλο φύλο, ταυτίστηκα τόσο μαζί σου. Ίσως επειδή έχω κι εγώ κόρη. Νιώθω το κορμί μου κι εγώ βρώμικο. Είναι σαν να ασέλγησαν και πάνω μου. Είναι σαν να έπεσε η ντροπή όλου του αρσενικού φύλου πάνω μου. Άντρες…Οι άντρες που τιμούν το ανθρώπινο είδος, τιμούν πρώτα και πάνω από όλα τη γυναίκα που τους έφερε στον κόσμο. Τη μάνα. Οι αντάρτες και οι κοινωνικοί ληστές ακόμα ακόμα θεωρούσαν ανανδρεία και ατιμία μεγάλη να πειράξουν γυναίκα. Όχι γιατί τη θεωρούσαν αδύνατο φύλο. Γιατί ήταν ο κωδικάς της τιμής τους. Σε παρατηρούσα, Γεωργία, να μιλάς με τόση ειλικρίνεια, μ’ ένα βλέμμα ξεκάθαρο, σαν να ήσουν η ίδια η Αλήθεια. Η Αλήθεια που πονά, που σχίζει τα σωθικά. Σε πέτυχαν μόνη. Τα αρπαχτικά μυρίζουν, όπως οι ύαινες, τα υποψήφια θύματά τους. Εμπιστεύτηκες με την αθωότητα που είδα στο πρόσωπο και στο βλέμμα σου. Ο φίλος μου. Πόσο έχουν χάσει οι λέξεις το νόημά τους. Όχι , Γεωργία, δεν είναι όλοι οι άντρες ίδιοι. ¨Όχι, Γεωργία, δεν είναι η πατριαρχία και άλλα τέτοια παρόμοια. Κι ας με συχγωρήσουν οι φεμινίστριες. Είναι ο ηθικά ανερμάτιστος θαυμαστός καινούργιος κόσμος. Περάσαμε τη φάση της ντροπής και τη φάση της ενοχής. Είμαστε στη φάση της ηθικής ανοσίας. Στη φάση ενός ηδονισμού της εξουσίας του χρήματος και της εκμετάλλευσης. Στη φάση των διαγκωνισμών των ατομικά ισχυρών κι όποιος επιβιώσει επιβίωσε. Ναι, Γεωργία. Είναι ο θαυμαστός καινούργιος κόσμος, που, όσο πιο δυνατός είσαι, τόσο πιο εύκολα καταλύεις κάθε έννοια ανθρωπισμού, κάθε ηθικό κώδικα. Και η Δικαιοσύνη; Ποια δικαιοσύνη! Κι αυτή με τους ισχυρούς είναι. Κι ο αριστερός δικηγόρος; Ποιος αριστερός δικηγόρος μπρος στο δέλεαρ του χρήματος! Γεωργία, πρέπει να αντέξεις, διότι σε χρειάζεται η κοινωνία. Να γίνεις σύμβολο ενός καλού Αγώνα για το ξερίζωμα της απανθρωπιάς, του φασισμού της καθημερινότητας, της κυριαρχίας του κέρδους και της πρόσκαιρης υλιστικής ηδονής. Την εξάλειψη της καθημερινής βίας των ισχυρών απέναντι στους αδύναμους, της εκμετάλλευσης των φτωχών από τους πλούσιους, της αντιμετώπισης του γυναικείου φύλου ως σκεύους ηδονής από το ανδρικό. Γεωργία, κάνε το μαρτύριό σου αφορμή για μια επανάσταση συνειδήσεων. Κάντο.

Βασίλης Νιτσιάκος
Καθηγητής της Κοινωνικής Λαογραφίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Διαβάστε ακόμη:

Σχόλια