Μπελέρης από τη φυλακή: Πιστεύω στη δύναμη του καλού

Το Ειδικό Δικαστήριο κατά της Διαφθοράς και του Οργανωμένου Εγκλήματος απέρριψε αίτημα των δικηγόρων του Φρέντη Μπελέρη για ειδική άδεια, ώστε να έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει με φυσική παρουσία στη συγκρότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Χιμάρας, που ήταν προγραμματισμένη για σήμερα.

Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος έστειλε την παρακάτω επιστολή στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου.

«Αγαπητοί σύμβουλοι, αγαπητοί δημότες του Δήμου Χιμάρας,

Σήμερα, ανήμερα της ανάληψης των καθηκόντων μου ως δημάρχου Χιμάρας, παρόλο που ζήτησα την άδεια συμμετοχής και ανάληψης της ευθύνης που μου αναθέσατε με τα αποτελέσματα των εκλογών της 14ης Μαΐου 2023, μου το αρνήθηκαν. 

Μετά τη συκοφαντική και χυδαία επίθεση εναντίον μου από τον Έντι Ράμα την τελευταία εβδομάδα πριν τις εκλογές, την παράνομη σύλληψή μου δύο μέρες πριν από την εκλογική κούρσα, την κράτησή μου για 45 ημέρες, σήμερα με εμπόδισαν να αναλάβω τα καθήκοντά μου, αλλοτριώνοντας προς το παρόν το αποτέλεσμα των εκλογών. 
Παρόλα αυτά, εξακολουθώ να πιστεύω στη δύναμη της αλήθειας. Εξακολουθώ να πιστεύω στη δύναμη της καλοσύνης και της αρετής. Η άνευ προηγουμένου επίθεση και οι 45 ημέρες της άδικης κράτησής μου δεν αλλάζουν τη βαθιά μου πίστη στη δημοκρατία, στα δικαιώματα, στους θεσμούς και πρωτίστως στους πολίτες. Πιστεύω και σας προσκαλώ να πιστέψετε ότι αυτή η δοκιμασία δεν θα έχει σταύρωση.
Ελπίζω σύντομα όλοι να σκέφτονται ελεύθερα και να ενεργούν ενάρετα. 

Σας ζητώ λοιπόν να δείξετε υπομονή, πίστη στη δημοκρατία και το κράτος δικαίου, σε όσα υπερασπιστήκατε με την ψήφο σας. Γιατί στις 14 Μαΐου νίκησε η Δημοκρατία. Νίκησε η Χιμάρα. Και είμαι ευγνώμων σε όσους έδειξαν γενναιότητα, αλλά καταλαβαίνω και αυτούς που υπέκυψαν στην πίεση. Αλλά σας υπόσχομαι ότι για μένα δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Όλοι οι πολίτες της Χιμάρας και εγώ ως δήμαρχος, πρώτος μεταξύ ίσων, θα βαδίσουμε μαζί για να γίνουμε ακόμα πιο δυνατοί, προστατεύοντας τη Δημοκρατία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Προσωπικά, παίρνω δύναμη από τη δύναμή σας και αντέχω, ως πολίτης που έχει μάθει να υπερασπίζεται τις ιδέες του για ελευθερία, δημοκρατία και στην πράξη να προστατεύει και να φροντίζει κάθε άνθρωπο που υποφέρει ή απειλείται.

Είμαι σίγουρος ότι σύντομα η διεθνής κοινότητα θα υπερασπιστεί τις αρχές και τις αξίες της δημοκρατίας και των δικαιωμάτων. Γιατί πέραν των άλλων σήμερα παρεμποδίστηκε εκλεγμένος δήμαρχος σε αυτό το μέρος της Ευρώπης, ένα πολίτης, ένα μέλος της μειονότητας, να αναλάβει τα καθήκοντά του. Σήμερα επιβεβαιώθηκε ο στόχος των εχθρών του λαού, της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου. Και από αυτήν την γωνιά της Ευρώπης, απευθύνομαι στη δημοκρατικά εκλεγμένη ηγεσία της Αλβανίας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όλων των Εθνών που υπηρετούν τη Δημοκρατία, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το κράτος δικαίου, όπως οι ΗΠΑ 

Απευθύνομαι σε όλα τα μέλη των διεθνών οργανισμών που υπερασπίζονται και διαφυλάσσουν
τα δικαιώματα των ανθρώπων, την δικαιοσύνη, τον νόμο και το κράτος δικαίου, ζητώντας να υπερασπιστούν όχι τον Φρέντη Μπελέρη, όχι την ελληνική μειονότητα στο δήμο Χιμάρας, όχι την πλειοψηφία των πολιτών που με εξέλεξαν, όχι την δημοκρατία στην Αλβανία ή την ενταξιακή πορεία, αλλά, να υπερασπιστούν τον εαυτό τους, να υπερασπιστούν ότι εκπροσωπούν, να υπερασπιστούν την ιστορία τους και πρωτίστως το μέλλον τους.

Διότι εάν τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου θα αφεθούν στην τύχη τους σ’ αυτή τη γωνιά της γης, τότε η ίδια η δημοκρατία θα ηττηθεί, οι ίδιοι αυτοί θα έχουν ηττηθεί και θα έχει απολεσθεί το ήθος το οποίο έχουν ορκιστεί να προστατέψουν. Στο κάτω-κάτω, η προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των δημοκρατικών αρχών είναι κοινή άσκηση και όχι μονομερή προσπάθεια.

Και ο Πρόεδρος των ΗΠΑ και ο Πρόεδρος της ΕΕ και οι επικεφαλείς των διεθνών οργανισμών, και ο Δήμαρχος Χιμάρας και δήμαρχοι κάθε άκρης του δυτικού κόσμου υπερασπίζονται την ίδια αυτή δημοκρατία, τα κοινά δικαιώματα του ανθρώπου, το ίδιο κράτος δικαίου. Για αυτό και τους ζητώ να αφιερώσουν τη δέουσα προσοχή στην προφυλάκιση και το κατηγορητήριο έναντι του Δημάρχου Χιμάρας ώστε να εκπληρώσουν την αποστολή τους προς υπεράσπιση του κράτους δικαίου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Εάν εδώ, όπως σε κάθε γωνία του πλανήτη, χαθεί η μάχη, τότε αύριο δύναται να χαθεί και ο πόλεμος. Αλλά η μάχη θα δοθεί και θα κερδηθεί και η μέρα που εγώ θα αφεθώ ελεύθερος και αναλάβω τα καθήκοντα που μου επιφορτίσατε, θα είναι μια μέρα τολμηρή στην ιστορία αλλιώτικη απ’ τη σημερινή που είναι ονειδιστική και απογοητευτική για όλους εμάς τους άλλους».

Διαβάστε ακόμη



Σχόλια