Στα Τίρανα, το Αλβανικό Ινστιτούτο Επιστημών δημοσίευσε σήμερα τα ευρήματα μιας συγκριτικής μελέτης για τον κρατικό προϋπολογισμό και τα δημόσια οικονομικά τα εκλογικά έτη, η οποία υπογραμμίζει την αύξηση των κεφαλαίων, της απασχόλησης και των επιδομάτων λίγους μήνες πριν από τις εκλογές. Οι ειδικοί ζήτησαν αυξημένα περιοριστικά μέτρα στη χρήση του προϋπολογισμού για εκλογική επιρροή προς όφελος της πλειοψηφίας, με εργαλεία όπως κανονιστικές πράξεις, ετήσια μπόνους και ταμεία ανασυγκρότησης.
Η συγκριτική μελέτη μεταξύ εκλογικών και μη εκλογικών ετών από το ερευνητικό κέντρο Open Data Albania σημειώνει ότι ο κρατικός προϋπολογισμός φαίνεται να είχε στόχο να επηρεάσει τους ψηφοφόρους και να αποσπάσει εκλογικά οφέλη για την κυβερνώσα πλειοψηφία.
Η επικεφαλής του Αλβανικού Ινστιτούτου Επιστημών, Aranita Brahaj, λέει ότι αυτό γίνεται σαφές όταν συγκρίνει κανείς εκλογικές και μη εκλογικές περιόδους σε σχέση με το πολυετές πρόγραμμα ανασυγκρότησης μετά τον σεισμό του 2019, τις ατομικές πληρωμές για επιχορηγήσεις ανασυγκρότησης, την αύξηση της απασχόλησης στη διοίκηση , καθώς και επιβραβεύσεις και επιδόματα συνταξιούχων.
«Μιλάμε για 3,7 δισ. λεκ, που θα δοθούν για πρώτη φορά την άνοιξη. Υπήρξαν επιδόματα για τους συνταξιούχους σε διαφορετικές εποχές και συνήθως μοιράζονται στο τέλος του χρόνου. Φέτος έχουμε δύο μπόνους: ένα στο τέλος του τρέχοντος έτους και ένα άλλο μπόνους την άνοιξη του 2025, που είναι και η εκλογική άνοιξη», είπε η κα. Brahaj.
Εκτός από πολλές αλλαγές στον εκλογικό κώδικα, οι ερευνητές ζήτησαν νομικές απαγορεύσεις για την έκδοση πράξεων που συμβαδίζουν με τις δημόσιες συμβάσεις.
Ο νομικός εμπειρογνώμονας στο Ινστιτούτο Επιστημών και συγγραφέας της μελέτης, Βίκτορ Γκούμι, λέει ότι η κανονιστική πράξη για την ανοικοδόμηση παραμένει σε ισχύ και εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια.
«Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει πάνω από 5 χρόνια από τη φυσική καταστροφή του σεισμού, αυτή η πράξη παραμένει σε ισχύ και είναι ένας μηχανισμός που παρέχεται, εκτιμώ από τη σκοπιά μιας πολιτικής στρατηγικής, για πολιτικό αποτέλεσμα, για εκλογικό αποτέλεσμα. Το πιο λογικό ερώτημα που τίθεται σε αυτό το σημείο είναι: Γιατί χρειάζεται να έχουμε ειδικούς ad hoc κανόνες σε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, όταν ο νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις έχει πολύ καλά καθορισμένες διαδικασίες για αυτήν την κατεύθυνση και που έχει επίσης αξιολογηθεί από διεθνείς θεσμούς ως πολύ καλός νόμος σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης», είπε ο κ. Γκούμι στο συλλαλητήριο.
Οι ερευνητές τόνισαν ότι η Συνέλευση πρέπει να εγκαταλείψει την τροποποίηση του κρατικού προϋπολογισμού με Κανονιστικές Πράξεις, οι οποίες εφαρμόζονται και κατά το έτος ή την περίοδο των εκλογών, ενώ ο νόμος για το δημοσιονομικό σύστημα θα πρέπει να περιλαμβάνει μηχανισμούς για την πρόληψη πιθανών καταχρήσεων σε περίπτωση εκλογικών ετών ή σύντομα. πριν από την ημερομηνία των γενικών και τοπικών εκλογών.
Η εμπειρογνώμονας οικονομικών και δημοσίου ελέγχου Lindita Lati τόνισε τις συνέπειες που έχουν στην οικονομία οι υψηλές μη κερδοσκοπικές δαπάνες, η πολιτικοποίηση του προϋπολογισμού, η φοροδιαφυγή και τα μειωμένα έσοδα, η χαμηλή διαφάνεια και λογοδοσία και η αύξηση του δημοσιονομικού ελλείμματος κατά τη διάρκεια των εκλογικών ετών.
«Το παιχνίδι που παίζεται με το δημοσιονομικό έλλειμμα δεν είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι από τη σκοπιά μας ως ελεγκτές. Το 2017 μας έδειξε ότι ακριβώς για να δηλώσει η κυβέρνηση ότι είχε δημοσιονομικό έλλειμμα κάτω του 2 τοις εκατό του ΑΕΠ, δηλαδή νομική υποχρέωση, είδαμε ότι είχαν γίνει χειρισμοί στη μεθοδολογία εκτίμησης του δημοσιονομικού ελλείμματος, για να μην αναφέρουμε το κρυφό δημοσιονομικό έλλειμμα, το οποίο προέρχεται από καθυστερήσεις», είπε η κα. Λάτι.
Ο εκλογικός κώδικας ορίζει ότι τέσσερις μήνες πριν από την ημερομηνία των εκλογών μέχρι το σχηματισμό της νέας κυβέρνησης μετά τις εκλογές, απαγορεύεται η πρόταση, η έγκριση ή η έκδοση νομικών ή υπονομικών πράξεων για την παροχή παροχών σε ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού, όπως αυξήσεις μισθών , συντάξεις, οικονομική και κοινωνική στήριξη, φορολογικές μειώσεις ή απαλλαγές, φορολογική αμνηστία, ιδιωτικοποιήσεις ή χορήγηση περιουσιακών στοιχείων ή ανταμοιβών, εκτός από κατάσταση φυσικής καταστροφής.
Οι ειδικοί δήλωσαν ότι αυτό το άρθρο πρέπει να είναι λεπτομερές για να προσθέσει περιορισμούς, ενώ ο επίτροπος για τις εκλογές, Ιλιριάν Τσελιμπάσι, είπε ότι η βελτίωση αυτού του άρθρου και πολλών άλλων απαιτεί την πολιτική βούληση των κομμάτων στη Συνέλευση.
«Για όλες τις διατάξεις του εκλογικού κώδικα και για όλα τα προβλήματα που συζητούνται, νομίζω ότι θα πρέπει να εκσυγχρονίσουμε και να κάνουμε πιο ρεαλιστικό όλο το κανονιστικό πλαίσιο για τη διεξαγωγή των εκλογών στην Αλβανία. Έχουμε έναν κώδικα του 2008 σε ισχύ, ο οποίος έχει τροποποιηθεί συνεχώς Χρειαζόμαστε νέο εκλογικό κώδικα και αυτό το έργο θα πρέπει να ξεκινήσει αμέσως μετά τις επόμενες εκλογές με τη βούληση των πολιτικών κομμάτων. Αγαμία.
Στη μελέτη σημειώνεται ότι το Σύνταγμα δεν θέτει κανόνες για τον κρατικό προϋπολογισμό τα εκλογικά έτη, ενώ ο σχετικός νόμος ορίζει ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα θα πρέπει να εκτελείται σχεδόν ισομερώς τα τέσσερα τρίμηνα του έτους με τις γενικές εκλογές, ενώ οι ερευνητές εκτίμησαν ότι υφιστάμενες νομικές τα μέτρα είναι ανεπαρκή για την αποφυγή της εκλογικής χρήσης του κρατικού προϋπολογισμού.
Η συγκριτική μελέτη μεταξύ εκλογικών και μη εκλογικών ετών από το ερευνητικό κέντρο Open Data Albania σημειώνει ότι ο κρατικός προϋπολογισμός φαίνεται να είχε στόχο να επηρεάσει τους ψηφοφόρους και να αποσπάσει εκλογικά οφέλη για την κυβερνώσα πλειοψηφία.
Η επικεφαλής του Αλβανικού Ινστιτούτου Επιστημών, Aranita Brahaj, λέει ότι αυτό γίνεται σαφές όταν συγκρίνει κανείς εκλογικές και μη εκλογικές περιόδους σε σχέση με το πολυετές πρόγραμμα ανασυγκρότησης μετά τον σεισμό του 2019, τις ατομικές πληρωμές για επιχορηγήσεις ανασυγκρότησης, την αύξηση της απασχόλησης στη διοίκηση , καθώς και επιβραβεύσεις και επιδόματα συνταξιούχων.
«Μιλάμε για 3,7 δισ. λεκ, που θα δοθούν για πρώτη φορά την άνοιξη. Υπήρξαν επιδόματα για τους συνταξιούχους σε διαφορετικές εποχές και συνήθως μοιράζονται στο τέλος του χρόνου. Φέτος έχουμε δύο μπόνους: ένα στο τέλος του τρέχοντος έτους και ένα άλλο μπόνους την άνοιξη του 2025, που είναι και η εκλογική άνοιξη», είπε η κα. Brahaj.
Εκτός από πολλές αλλαγές στον εκλογικό κώδικα, οι ερευνητές ζήτησαν νομικές απαγορεύσεις για την έκδοση πράξεων που συμβαδίζουν με τις δημόσιες συμβάσεις.
Ο νομικός εμπειρογνώμονας στο Ινστιτούτο Επιστημών και συγγραφέας της μελέτης, Βίκτορ Γκούμι, λέει ότι η κανονιστική πράξη για την ανοικοδόμηση παραμένει σε ισχύ και εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια.
«Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει πάνω από 5 χρόνια από τη φυσική καταστροφή του σεισμού, αυτή η πράξη παραμένει σε ισχύ και είναι ένας μηχανισμός που παρέχεται, εκτιμώ από τη σκοπιά μιας πολιτικής στρατηγικής, για πολιτικό αποτέλεσμα, για εκλογικό αποτέλεσμα. Το πιο λογικό ερώτημα που τίθεται σε αυτό το σημείο είναι: Γιατί χρειάζεται να έχουμε ειδικούς ad hoc κανόνες σε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, όταν ο νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις έχει πολύ καλά καθορισμένες διαδικασίες για αυτήν την κατεύθυνση και που έχει επίσης αξιολογηθεί από διεθνείς θεσμούς ως πολύ καλός νόμος σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης», είπε ο κ. Γκούμι στο συλλαλητήριο.
Οι ερευνητές τόνισαν ότι η Συνέλευση πρέπει να εγκαταλείψει την τροποποίηση του κρατικού προϋπολογισμού με Κανονιστικές Πράξεις, οι οποίες εφαρμόζονται και κατά το έτος ή την περίοδο των εκλογών, ενώ ο νόμος για το δημοσιονομικό σύστημα θα πρέπει να περιλαμβάνει μηχανισμούς για την πρόληψη πιθανών καταχρήσεων σε περίπτωση εκλογικών ετών ή σύντομα. πριν από την ημερομηνία των γενικών και τοπικών εκλογών.
Η εμπειρογνώμονας οικονομικών και δημοσίου ελέγχου Lindita Lati τόνισε τις συνέπειες που έχουν στην οικονομία οι υψηλές μη κερδοσκοπικές δαπάνες, η πολιτικοποίηση του προϋπολογισμού, η φοροδιαφυγή και τα μειωμένα έσοδα, η χαμηλή διαφάνεια και λογοδοσία και η αύξηση του δημοσιονομικού ελλείμματος κατά τη διάρκεια των εκλογικών ετών.
«Το παιχνίδι που παίζεται με το δημοσιονομικό έλλειμμα δεν είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι από τη σκοπιά μας ως ελεγκτές. Το 2017 μας έδειξε ότι ακριβώς για να δηλώσει η κυβέρνηση ότι είχε δημοσιονομικό έλλειμμα κάτω του 2 τοις εκατό του ΑΕΠ, δηλαδή νομική υποχρέωση, είδαμε ότι είχαν γίνει χειρισμοί στη μεθοδολογία εκτίμησης του δημοσιονομικού ελλείμματος, για να μην αναφέρουμε το κρυφό δημοσιονομικό έλλειμμα, το οποίο προέρχεται από καθυστερήσεις», είπε η κα. Λάτι.
Ο εκλογικός κώδικας ορίζει ότι τέσσερις μήνες πριν από την ημερομηνία των εκλογών μέχρι το σχηματισμό της νέας κυβέρνησης μετά τις εκλογές, απαγορεύεται η πρόταση, η έγκριση ή η έκδοση νομικών ή υπονομικών πράξεων για την παροχή παροχών σε ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού, όπως αυξήσεις μισθών , συντάξεις, οικονομική και κοινωνική στήριξη, φορολογικές μειώσεις ή απαλλαγές, φορολογική αμνηστία, ιδιωτικοποιήσεις ή χορήγηση περιουσιακών στοιχείων ή ανταμοιβών, εκτός από κατάσταση φυσικής καταστροφής.
Οι ειδικοί δήλωσαν ότι αυτό το άρθρο πρέπει να είναι λεπτομερές για να προσθέσει περιορισμούς, ενώ ο επίτροπος για τις εκλογές, Ιλιριάν Τσελιμπάσι, είπε ότι η βελτίωση αυτού του άρθρου και πολλών άλλων απαιτεί την πολιτική βούληση των κομμάτων στη Συνέλευση.
«Για όλες τις διατάξεις του εκλογικού κώδικα και για όλα τα προβλήματα που συζητούνται, νομίζω ότι θα πρέπει να εκσυγχρονίσουμε και να κάνουμε πιο ρεαλιστικό όλο το κανονιστικό πλαίσιο για τη διεξαγωγή των εκλογών στην Αλβανία. Έχουμε έναν κώδικα του 2008 σε ισχύ, ο οποίος έχει τροποποιηθεί συνεχώς Χρειαζόμαστε νέο εκλογικό κώδικα και αυτό το έργο θα πρέπει να ξεκινήσει αμέσως μετά τις επόμενες εκλογές με τη βούληση των πολιτικών κομμάτων. Αγαμία.
Στη μελέτη σημειώνεται ότι το Σύνταγμα δεν θέτει κανόνες για τον κρατικό προϋπολογισμό τα εκλογικά έτη, ενώ ο σχετικός νόμος ορίζει ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα θα πρέπει να εκτελείται σχεδόν ισομερώς τα τέσσερα τρίμηνα του έτους με τις γενικές εκλογές, ενώ οι ερευνητές εκτίμησαν ότι υφιστάμενες νομικές τα μέτρα είναι ανεπαρκή για την αποφυγή της εκλογικής χρήσης του κρατικού προϋπολογισμού.
Διαβάστε ακόμη
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών