Επιστολή της Επιτροπής Αγώνα Βορειοηπειρωτών για το Συνταξιοδοτικό στον Κυριάκο Μητσοτάκη

Η Επιτροπή Αγώνα Βορειοηπειρωτών για το Συνταξιοδοτικό απέστειλε επιστολή θέσεων και αιτημάτων προς τον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη με την οποία εκφράζει τη διαφωνία της με την νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας αναφορικά με την Εθνική Σύνταξη των Βορειοηπειρωτων. Η κοινότητά μας από την πρώτη στιγμή διαφωνεί με οποιαδήποτε μείωση της υποχρεωτικής μόνιμης και νόμιμης διαμονής στην Ελλάδα από τα 40 στα 32 ή στα 30 έτη και ζητά να καταργηθεί η υποχρέωση μόνιμης και νόμιμης διαμονής για τους Βορειοηπειρώτες για τη θεμελίωση πλήρους συνταξιοδοτικού δικαιώματος στην εθνική σύνταξη.

Ακολουθεί η Επιστολή προς τον κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη:

Κύριε Πρωθυπουργέ,
Η Επιτροπή Αγώνα Βορειοηπειρωτών για το Συνταξιοδοτικό, δημιουργήθηκε προκειμένου να συντονίσει τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας της εν Ελλάδι κοινότητάς μας, σε συνεργασία με παρατάξεις, φορείς και συλλογικότητες της ιδιαίτερης πατρίδας μας.
Αναστείλαμε την προγραμματισμένη επαναληπτική για την 18 Νοεμβρίου 2021 διαμαρτυρία μας στην πλατεία Κλαυθμώνος, μετά την διαμαρτυρία της 21 Οκτωβρίου, καθώς και τις επαναλαμβανόμενες διαμαρτυρίες που επίσης προγραμματίσαμε προσδοκώντας οι πρόσφατες δεσμεύσεις σας και του Υπουργού, αυτή τη φορά να υλοποιηθούν.

Μέσω δημοσιεύματος έγινε γνωστό πως η νομοθετική πρωτοβουλία που πρόκειται να αναληφθεί από το Υπουργείο Εργασίας δεν προσφέρει λύση στο πρόβλημα των Βορειοηπειρωτών, αλλά τους εντάσσει σε μια βελτιωτική ρύθμιση, μείωσης του απαιτούμενου χρόνου μόνιμης διαμονής από τα 40 στα 32 έτη, μαζί με τους αλλοδαπούς. Κάτι το οποίο έρχεται σε αντίθεση με τις δικές σας δεσμεύσεις και λεγόμενά σας.
Θυμίζουμε ότι ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχατε δεσμευτεί και εγγυηθεί προσωπικά ότι δεν θα υπάρξει καμία απολύτως μείωση στο ύψος του ποσού της εθνικής σύνταξης για τους Βορειοηπειρώτες, ασχέτως των ετών παραμονής τους στη χώρα, εφόσον κληθείτε από το λαό να κυβερνήσετε.

Σε σχετικό δελτίο τύπου της ΝΔ με ημερομηνία 17.05.2019 αναγράφεται:
«Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας δεσμεύτηκε επίσης πώς
στο νέο Νόμο που θα φέρει η επόμενη Κυβέρνηση της Νέας
Δημοκρατίας, σε αντικατάσταση του Νόμου Κατρούγκαλου, θα
διορθώσει τις άδικες για τους ομογενείς μας στην Αλβανία πρόνοιες της σημερινής νομοθεσίας που δημιουργούν προσκόμματα στη θεμελίωση πλήρους δικαιώματος εθνικής σύνταξης.»

Όπως και όλες τις φορές που αναφερθήκατε στο θέμα της Εθνικής Σύνταξης κάνατε αναφορά σε διόρθωση της αδικίας για τους Βορειοηπειρώτες.

Ο κύριος Υπουργός, απ’ ότι φαίνεται, επέλεξε να εντάξει τους Βορειοηπειρώτες στους αλλοδαπούς, αντί να διορθώσει την αδικία. Μια κίνηση που προσβάλει την εθνική αξιοπρέπεια της κοινότητάς μας.
Με τον Νόμο Κατρούγκαλου οι Έλληνες Βορειοηπειρώτες παίρνουν 140 με 150 ευρώ το μήνα λιγότερα στην Εθνική τους Σύνταξη, σε σχέση με τους Ελλαδίτες. Με τη διάταξη Χατζηδάκη, θα συνεχίσουν να παίρνουν 70 με 80 ευρώ λιγότερα το μήνα. Όπως θεωρούσαμε κλεψιά την περικοπή των 140-150 ευρώ, έτσι θεωρούμε κλεψιά και την περικοπή των 70-80 ευρώ.

Κύριε Πρωθυπουργέ,
- Αν θεωρείτε πως το εθνικό ταμείο θα σωθεί με τα 1 ή 2 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο που θα κόψετε από τους Βορειοηπειρώτες, ναι, να το κάνετε! Όπως πάντα εμείς Ευεργέτες, ας γίνουμε ακόμη μια φορά.
- Ποτέ δεν θα θέλαμε να δικαιωθούμε για την φράση του πατέρα του Χρήστου Μάστορα «Δυστυχώς δεν μας θεωρούν Έλληνες παιδί μου». Δυστυχώς δικαιωνόμαστε.

Κύριε Πρωθυπουργέ,
Στείλαμε επιστολές με τα αιτήματά μας στον κύριο Υπουργό Εργασίας και ζητήσαμε κατ' ιδίαν συνάντηση μαζί του, την οποία αρνήθηκε. Για τον λόγο αυτό απευθυνόμαστε σε σας για να αποφευχθεί μια ακόμη αδικία προς την Βορειοηπειρωτικη κοινότητα.

ΖΗΤΑΜΕ να τροποποιηθεί το άρθρο 7 (Εθνική Σύνταξη) του νόμου 4387/2016 και να εξαιρεθούν οι Βορειοηπειρώτες από την υποχρεωτική 40ετή διαμονή στην Ελλάδα, προκειμένου να θεμελιώνεται πληρες συνταξιοδοτικό δικαίωμα στην εθνική σύνταξη, χωρίς ελάχιστη παραμονή.

Επίσης ζητάμε:
- Άρση των διακρίσεων σε ότι αφορά τα επιδόματα των μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας (ΕΕΜ) και συγκεκριμένα των ανασφάλιστων υπερήλικων
Βορειοηπειρωτών.
- Άρση των διακρίσεων σε ότι αφορά τα επιδόματα των μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας (ΕΕΜ) και συγκεκριμένα των ανάπηρων Βορειοηπειρωτών

Με εκτίμηση,
Για την Επιτροπή Αγώνα Βορειοηπειρωτών για το Συνταξιοδοτικό
Χρήστος Ντούτσης - Πρόεδρος
Αναστάσης Μουράτης - Αντιπρόεδρος
Βαλεντίνα Λίτση - Αντιπρόεδρος
Κωνσταντίνος Γεροντάτης - Γραμματέας

Διαβάστε ακόμη:

Σχόλια