Ένα από τα σημαντικότερα νέα έργα για την περιοχή της Ηπείρου μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού είναι αδιαμφισβήτητα η επέκταση της μέχρι τα βόρεια σύνορα με την Αλβανία. Το έργο μετατροπής σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του τμήματος Ιωάννινα-Κακαβιά είναι πλέον το βασικό αναπτυξιακό έργο που διεκδικεί η Περιφέρεια Ηπείρου. Το τμήμα που διεκδικείται είναι αυτό που ξεκινά από την περιοχή της Πεδινής και καταλήγει στις Καρυές έχοντας συνολικό μήκος 34χλμ., περίπου 30χλμ από το συνοριακό πέρασμα στην Κακαβιά.
Όπως αναφέρει η Αντιπεριφερειάρχης Ηπείρου, Τατιάνα Καλογιάννη, το έργο αυτό είναι απαραίτητο στην πορεία ολοκλήρωσης του άξονα της Ιόνιας Οδού. Από την πλευρά της Περιφέρειας, κατά τον σχεδιασμό του Ε.Π. «ΗΠΕΙΡΟΣ 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας 3 «Ενίσχυση υποδομών μεταφορών», συνυπολογίστηκε το ποσόν των 35εκατ. Ευρώ είτε για το Ιωάννινα-Κακαβιά είτε για την σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα.
Όπως σημειώνει στο ypodomes.com η κα Καλογιάννη, «η βόρεια επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι τις Καρυές, αποτελεί έργο του «πυρήνα» των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών (core TEN-t) ενώ είναι μία από τις κύριες πύλες εισόδου στην Αλβανία. Επίσης σημαντικό στοιχείο είναι η ωριμότητα του έργου καθώς διαθέτει πλήρη εγκεκριμένη μελέτη και τεύχη δημοπράτησης, έχει λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων, οπότε θα μπορούσε να δημοπρατηθεί άμεσα».
Το αγκάθι βέβαια στην περίπτωση αυτού του έργου είναι η απουσία χρηματοδότησης. Σημειωτέον ότι γίνεται προσπάθεια να βρεθεί χρηματοδότηση από πολλές διαφορετικές πηγές όπως από το «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) και την ΕΤΕπ.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, είχε αναφερθεί η προσπάθεια που γίνεται να εξασφαλιστούν κεφάλαια από την ΕΤΕπ για να μπορέσει να υλοποιηθεί το έργο. Πάντως πηγές από το Υπουργείο σημειώνουν στο ypodomes.com ότι χρειάζεται χρόνος καθώς η εξεύρεση χρηματοδότησης δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση.
Η ολοκλήρωση μέχρι την Κακαβιά της Ιόνιας Οδού είναι απαραίτητη καθώς η ίδια η Ιόνια Οδός αποτελεί το νότιο άκρο του του Mediterranean corridor {Κροατία (Rijeka – Ploce), Μοντενέγκρο (Bar), Αλβανία (Tirana – Durres – Lezhe), Ελλάδα (σύνορα-Ηγουμενίτσα}
Με την ολοκλήρωση του άξονα Ιόνια – Κακαβιά, η Ήπειρος θα αποκτήσει μετά το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (δυτική πύλη) και δεύτερη (βορεινή) πύλη εισόδου σύγχρονων προδιαγραφών, έτσι ώστε το δίπολο Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα, να καταστεί κέντρο αναφοράς σε εθνική κλίμακα στον τομέα της διακίνησης προσώπων και εμπορευμάτων (logistics).
Να σημειώσουμε ότι για το τμήμα Καρυές-Κακαβιά που είναι και το τελικό βόρειο άκρο του άξονα της Ιόνιας Οδού δεν υπάρχει σχεδιασμός, ούτε μελετητική ωριμότητα. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και με την υλοποίηση του τμήματος μέχρι τις Καρυές η Ιόνια Οδός δεν θα είναι πλήρης ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος μέχρι τα σύνορα και θα απαιτηθεί μελλοντικά επιπλέον χρηματοδότηση για την οριστική αποπεράτωση του.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Όπως αναφέρει η Αντιπεριφερειάρχης Ηπείρου, Τατιάνα Καλογιάννη, το έργο αυτό είναι απαραίτητο στην πορεία ολοκλήρωσης του άξονα της Ιόνιας Οδού. Από την πλευρά της Περιφέρειας, κατά τον σχεδιασμό του Ε.Π. «ΗΠΕΙΡΟΣ 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας 3 «Ενίσχυση υποδομών μεταφορών», συνυπολογίστηκε το ποσόν των 35εκατ. Ευρώ είτε για το Ιωάννινα-Κακαβιά είτε για την σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα.
Όπως σημειώνει στο ypodomes.com η κα Καλογιάννη, «η βόρεια επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι τις Καρυές, αποτελεί έργο του «πυρήνα» των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών (core TEN-t) ενώ είναι μία από τις κύριες πύλες εισόδου στην Αλβανία. Επίσης σημαντικό στοιχείο είναι η ωριμότητα του έργου καθώς διαθέτει πλήρη εγκεκριμένη μελέτη και τεύχη δημοπράτησης, έχει λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων, οπότε θα μπορούσε να δημοπρατηθεί άμεσα».
Το αγκάθι βέβαια στην περίπτωση αυτού του έργου είναι η απουσία χρηματοδότησης. Σημειωτέον ότι γίνεται προσπάθεια να βρεθεί χρηματοδότηση από πολλές διαφορετικές πηγές όπως από το «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) και την ΕΤΕπ.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, είχε αναφερθεί η προσπάθεια που γίνεται να εξασφαλιστούν κεφάλαια από την ΕΤΕπ για να μπορέσει να υλοποιηθεί το έργο. Πάντως πηγές από το Υπουργείο σημειώνουν στο ypodomes.com ότι χρειάζεται χρόνος καθώς η εξεύρεση χρηματοδότησης δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση.
Η ολοκλήρωση μέχρι την Κακαβιά της Ιόνιας Οδού είναι απαραίτητη καθώς η ίδια η Ιόνια Οδός αποτελεί το νότιο άκρο του του Mediterranean corridor {Κροατία (Rijeka – Ploce), Μοντενέγκρο (Bar), Αλβανία (Tirana – Durres – Lezhe), Ελλάδα (σύνορα-Ηγουμενίτσα}
Με την ολοκλήρωση του άξονα Ιόνια – Κακαβιά, η Ήπειρος θα αποκτήσει μετά το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (δυτική πύλη) και δεύτερη (βορεινή) πύλη εισόδου σύγχρονων προδιαγραφών, έτσι ώστε το δίπολο Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα, να καταστεί κέντρο αναφοράς σε εθνική κλίμακα στον τομέα της διακίνησης προσώπων και εμπορευμάτων (logistics).
Να σημειώσουμε ότι για το τμήμα Καρυές-Κακαβιά που είναι και το τελικό βόρειο άκρο του άξονα της Ιόνιας Οδού δεν υπάρχει σχεδιασμός, ούτε μελετητική ωριμότητα. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και με την υλοποίηση του τμήματος μέχρι τις Καρυές η Ιόνια Οδός δεν θα είναι πλήρης ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος μέχρι τα σύνορα και θα απαιτηθεί μελλοντικά επιπλέον χρηματοδότηση για την οριστική αποπεράτωση του.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών