Με 18.750 μόρια, η Αλβιόνα Μάντσο πέρασε πρώτη στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών χωρίς να παρακολουθήσει φροντιστηριακά μαθήματα. Οπλισμένη με υπομονή και επιμονή, κατάφερε να πετύχει τον στόχο της με τη συμβολή των καθηγητών της στο δημόσιο σχολείο. «Θεώρησα ότι θα ήταν χάσιμο χρόνου να παρακολουθήσω φροντιστήρια και εμπιστευόμουν απόλυτα τους καθηγητές μου στο σχολείο» τονίζει η Αλβιόνα μιλώντας στην «Αυγή».
Πρωτιά χωρίς κανένα φροντιστήριοΗ 18χρονη Αλβιόνα Μάντσο, παιδί μεταναστών από την Αλβανία, είναι το έμπρακτο παράδειγμα που αποδεικνύει ότι όλοι οι στόχοι είναι εφικτοί εάν υπάρχει ισχυρή θέληση. Φοίτησε σε σχολεία της Νέας Ιωνίας και, όπως μας είπε, η αξία του δημόσιου σχολείου είναι αναμφισβήτητη. Όπως περιγράφει στην «Α», ξεκίνησε όλη την κούρσα των Πανελλαδικών αποφασισμένη να μην παρακολουθήσει κανένα φροντιστήριο. «Ήδη από την προηγούμενη σχολική χρονιά, όταν πήγαινα στη δευτέρα Λυκείου, οι γονείς μου μου είχαν προτείνει να πάω σε φροντιστήριο και μάλιστα επισκεφθήκαμε ορισμένα προκειμένου να δούμε τα προγράμματα σπουδών και το κλίμα που επικρατούσε. Ωστόσο, εντέλει θεώρησα ότι κάτι τέτοιο θα ήταν χρονοβόρο και δεν θα με βοηθούσε» τονίζει η Αλβιόνα. Οπότε, «λόγω έλλειψης χρόνου, προτίμησα να μην πάω».
Τελικά, με βαθμολογία που άγγιξε το 20 στην Οικονομία και την Πληροφορική, 18,6 στα Μαθηματικά και 16,4 στη Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Αλβιόνα κατάφερε να συγκεντρώσει 18.750 μόρια και να περάσει πρώτη στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Όπως επισημαίνει, ήταν η μοναδική μαθήτρια σε όλο το σχολείο, η οποία επέλεξε να μην πάει σε φροντιστήριο. «Όλες οι φίλες και οι φίλοι μου παρακολουθούσαν μαθήματα φροντιστηρίου. Όμως εγώ εμπιστευόμουν απόλυτα τους καθηγητές που είχα στο σχολείο, καθώς τους ήξερα ήδη αρκετά χρόνια και πίστεψα ότι θα με βοηθήσουν σε ό,τι χρειαστώ» εξηγεί η Αλβιόνα. Το ίδιο υποστηρικτικοί ήταν και οι γονείς της, οι οποίοι εμπιστεύτηκαν τις δυνατότητές της.
Ποια ήταν η συμβολή των καθηγητών της στο σχολείο; «Όλοι οι καθηγητές μου κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους -πριν ξεσπάσει η πανδημία- γνώριζαν την απόφασή μου και πραγματικά με βοηθούσαν στο σχολείο οποτεδήποτε είχα κάποια απορία ή ερώτηση, προβληματισμό ή αδυναμία» λέει η Αλβιόνα. Το μοναδικό πράγμα που είχε στην κατοχή της ήταν κάποια βοηθήματα των μαθημάτων, ωστόσο, όποτε είχε δυσκολία κατανόησης, οι καθηγητές της ήταν πάντα εκεί, έτοιμοι να τη βοηθήσουν. «Όλοι ήταν πλήρως υποστηρικτικοί, σεβάστηκαν την απόφασή μου και συμφώνησαν ότι μπορώ να τα καταφέρω. Πίστεψαν σε μένα από την πρώτη στιγμή» σημειώνει η ίδια.
Η κούρσα των Πανελλαδικών
Το πρόγραμμά της μια τυπική μέρα ξεκινούσε με το σχολείο, από όπου σχόλαγε κατά τις 2.30 μ.μ. Στη συνέχεια, φτάνοντας σπίτι, ξεκουραζόταν μέχρι τις 4 και μετά άρχιζε το διάβασμα. Γύρω στις 10 το βράδυ πάντα έκλεινε τα βιβλία. «Δεν ξενυχτούσα ποτέ, ούτε έχασα τον ύπνο μου με ατέλειωτες μεταμεσονύχτιες ώρες διαβάσματος. Προτιμούσα, εάν χρειαζόταν, να ξυπνάω 6 το πρωί παρά να διαβάζω μέχρι αργά το βράδυ» επισημαίνει.
Πέρα από το διάβασμα, η Αλβιόνα λατρεύει τη ζωγραφική, καθώς την κάνει να αισθάνεται πιο δημιουργική. Ωστόσο, ήταν ένα χόμπι που δεν άσκησε ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, επειδή το διάβασμα ήταν κοπιαστικό και δυστυχώς δεν είχε τον απαραίτητο χρόνο. «Προτιμούσα να κάνω κάτι πιο χαλαρωτικό, όπως για παράδειγμα να δω μια ταινία».
Παράλληλα, ακόμα ένα στοιχείο που τη βοήθησε να επιτύχει την πρώτη της επιλογή ήταν η αποχή από τα social media. «Επέλεξα να μην δημιουργήσω λογαριασμούς στα social media προκειμένου να μην με αποσπούν από το διάβασμα. Ήθελα να είμαι 100% συγκεντρωμένη στον στόχο μου» αναφέρει η Αλβιόνα.
Αβεβαιότητα λόγω πανδημίας
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας και του lοckdown που επιβλήθηκε, η Αλβιόνα περιγράφει ότι «πέρα από τα διαδικτυακά μαθήματα, είχαμε και μια ομαδική συνομιλία με καθηγητές και ρωτούσαμε κι εκεί ό,τι απορίες είχαν προκύψει». Αυτό αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την αξία των καθηγητών των δημόσιων σχολείων, οι οποίοι, όπως λέει και η Αλβιόνα, ήταν πάντα δίπλα της.
Ωστόσο, όλη αυτή η κατάσταση της δημιούργησε αβεβαιότητα. «Στην αρχή επηρεάστηκα λίγο με την έξαρση της πανδημίας, καθώς μέχρι και την τελευταία στιγμή δεν ήξερα τι επρόκειτο να συμβεί με τις Πανελλαδικές» τονίζει η Αλβιόνα. «Αυτό ήταν πολύ ψυχοφθόρο». Ωστόσο, όπως περιγράφει, «στη συνέχεια ήταν μια παραγωγική περίοδος. Οργάνωσα το διάβασμά μου καλύτερα και είχα την ευκαιρία να ξεκουραστώ, καθώς δεν έπρεπε να κάνω όλες αυτές τις μετακινήσεις».
«Σίγουρα υπάρχει μέλλον και οι νέοι είμαστε αυτοί που θα το χτίσουμε»
Η Αλβιόνα επέλεξε τον τομέα της Οικονομίας και της Πληροφορικής καθώς έκρινε ότι υπάρχει προοπτική στη χώρα. Σε ό,τι αφορά τα σχέδιά της για το μέλλον, η 18χρονη Αλβιόνα θέλει να ασχοληθεί με τον προγραμματισμό. «Έκανα πολύ συνειδητά αυτή την επιλογή. Πίστεψα ότι υπάρχει προοπτική στην Ελλάδα σ’ αυτόν τον τομέα. Σίγουρα υπάρχει μέλλον και εμείς οι νέοι είμαστε αυτοί που θα το χτίσουμε» λέει η ίδια.
Κι αυτό είναι και το σαφές μήνυμα που θέλει να στείλει στα παιδιά τα οποία φέτος ξεκινούν να προετοιμάζονται για την επίπονη και μακρά διαδικασία των Πανελλαδικών. «Θέλω να τους πω να πιστέψουν στον ίδιο τους τον εαυτό. Αν δεν πιστέψουν στον εαυτό τους και περιμένουν από το φροντιστήριο να τους κάνει καλύτερους, δεν θα έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα» τονίζει η Αλβιόνα. «Πρέπει να είναι προσεκτικοί και να διαβάζουν όχι πολλές, αλλά παραγωγικές ώρες. Να μην ξενυχτούν, αλλά να αξιοποιούν τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας και να είναι αισιόδοξοι» λέει, προσθέτοντας ότι «διανύουμε μια δύσκολη περίοδο, αλλά θέλω να πιστεύω ότι του χρόνου θα οργανωθούν καλύτερα τα πράγματα σε ό,τι αφορά τις Πανελλαδικές».
Τώρα η Αλβιόνα περιμένει πώς και πώς να ξεκινήσει τη σχολή, όπως λέει. «Στις 18 Οκτωβρίου ξεκινάνε τα μαθήματα και, παρ’ όλο που φέτος δεν καταφέραμε να πάμε διακοπές, εγώ περιμένω με ανυπομονησία να μπω σ’ αυτή τη νέα ρουτίνα».
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών