Στο προσκήνιο είναι και πάλι το θέμα της επέκτασης της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά καθώς για ακόμα μία φορά έχουμε ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων για το θέμα της μετατροπής του δρόμου Ιωάννινα-Κακαβιά σε αυτοκινητόδρομο. Αυτήν τη φορά ο επικεφαλής της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, μετέφερε την πρόταση της Ένωσης Ξενοδόχων του Νομού Ιωαννίνων για την κατασκευή του μεγάλου έργου για την Ήπειρο και ζητά να μάθει από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αν θα ληφθούν οι αναγκαίες πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση.
Όπως σημειώνεται, με την κατασκευή του ο άξονας αυτός θα συνδεθεί με την Αλβανία και κατ` επέκταση με τον Αδριατικό Άξονα ο οποίος ξεκινά από την Τεργέστη (Ιταλία), διέρχεται από την Σλοβενία, την Κροατία (κατά μήκος των Δαλματικών ακτών), διασχίζει το Μαυροβούνιο και την Αλβανία και φτάνει στην Κακαβιά. Η μοναδική χώρα που δεν έχει συνδεθεί ακόμα με αυτόν τον διευρωπαϊκό άξονα είναι η Ελλάδα, όπως ισχυρίζεται η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων και οι οποίοι πιστεύουν πως το έργο αυτό, είναι ώριμο από το 2013 και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ.
Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων ζητά να επισπευσθεί η ανωτέρω οδική διασύνδεση, έτσι ώστε όλοι αυτοί που θα διέρχονται οδικώς από τον προαναφερόμενο άξονα, να μπορούν γρήγορα και με ασφάλεια να φτάσουν στον Νομό Ιωαννίνων και στην Ήπειρο.
Το συγκεκριμένο έργο καθίσταται κατά τη γνώμη τους άκρως αναγκαίο γιατί:
α) Το κόστος διέλευσης και η χρονική απόσταση από τον συγκεκριμένο δρόμο για τους τουρίστες που επιθυμούν να έρθουν στη χώρα μας θα είναι μικρότερο, σε σχέση με αυτό που υπάρχει σήμερα μέσω της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Ιταλία,
β) Ο εν λόγω άξονας διασχίζει 5 πανέμορφες χώρες, γεγονός που θα καταστήσει ελκυστική την προοπτική επίσκεψης στη χώρα μας,
γ) Τα διεθνή αεροδρόμια Ιωαννίνων και Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, καθώς και το οδικό δίκτυο της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού θα αποκτήσουν αμέσως μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία
δ) οι χρονικές αποστάσεις από τα Ιωάννινα προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη θα μειωθούν ως εξής:
Από Ιωάννινα ως Τίρανα, ο χρόνος οδήγησης θα είναι 3,5 ώρες, από Ιωάννινα ως Μαυροβούνιο, ο χρόνος οδήγησης θα είναι 5,5 ώρες, από Ιωάννινα ως Ντουμπρόβνικ, ο χρόνος οδήγησης θα είναι 7 ώρες, ενώ από Ιωάννινα ως Τεργέστη, ο χρόνος οδήγησης θα είναι 12 ώρες.
Τέλος, οι ξενοδόχοι των Ιωαννίνων ισχυρίζονται ότι, με την ολοκλήρωση εντός της χώρας μας του ως άνω δυτικού άξονα των Βαλκανίων, όπως προτείνουν, θα αποκτηθεί η δυνατότητα για:
i) Τη δημιουργία συνδυαστικών τουριστικών πακέτων, που θα αρχίζουν από τις Δαλματικές ακτές και θα ολοκληρώνονται στην Ήπειρο.
ii) Τη δημιουργία «clusters»( δικτύων προορισμών προς επίσκεψη),που θα καταστήσει επισκέψιμα στη χώρα μας: τους εθνικούς δρυμούς, τις προστατευόμενες περιοχές της UNESCO,τους αρχαιολογικούς μας χώρους κλπ.
iii) Τη δημιουργία προβεβλημένων πολιτιστικών και περιβαλλοντικών διαδρομών, αναγνωρισμένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω της Ε1 Δ/νσης, του Υπουργείου Εξωτερικών.
iv) Τη δημιουργία διακρατικών, διαπεριφερειακών και διαδημοτικών σχέσεων με χώρες των δυτικών Βαλκανίων.
Κινητικότητα για την υλοποίηση του έργου
Σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει το τελευταίο διάστημα, το έργο κατασκευής σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, είναι ένα από τα projects που έχει προστεθεί στη λίστα των προς υλοποίηση έργων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Διαθέτει τα περισσότερα από τα απαραίτητα χαρακτηριστικά, δηλαδή μελετητική ωριμότητα σε μεγάλο του τμήμα, είναι διευρωπαϊκός άξονας και υπάρχει και δεδομένη πολιτική βούληση για την προώθηση του.
Η οριστική απόφαση της κυβέρνησης για το συγκεκριμένο έργο θα γίνει γνωστή μέσα στον Οκτώβριο.
news247.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών