Σε ευλογία –καθ’ υπερβολή- για την Ήπειρο μπορεί να μετατραπεί η πανδημία του κορωνοϊού, καθώς η εκταμίευση επιπλέον κονδυλίων για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών των περιοριστικών μέτρων δείχνει ικανή να «ξεκλειδώσει» τη χρηματοδότηση και σημαντικών έργων οδικών υποδομών.
Ένα από αυτά είναι και το τμήμα Ιωάννινα- Κακαβιά της Ιόνιας Οδού, για το οποίο δεν υπήρχε προοπτική ένταξής του σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα και η περιφέρεια Ηπείρου είχε αναλάβει τις δυνατότητες διερεύνησης ενός υβριδικού μοντέλου χρηματοδότησης, με μειωμένες ωστόσο προσδοκίες για ευτυχή κατάληξη.
Ωστόσο, η δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης και η ανάγκη άμεσης εξεύρεσης ώριμων έργων για την άντληση κονδυλίων, φέρνει τον οδικό άξονα Ιωάννινα- Κακαβιά στο προσκήνιο, ως ένα από τα έργα που περιλαμβάνονται στη λίστα του υπουργείου Υποδομών.
Η πρόθεση του υπουργείου Υποδομών είχε γίνει γνωστή εδώ και αρκετές εβδομάδες, ωστόσο φαίνεται πως πλέον υπάρχει και το πράσινο φως από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, που έχει τη «μεγάλη εικόνα». Η θετική εξέλιξη έγινε ουσιαστικά γνωστή μετά την προ ημερών συνάντηση του προέδρου του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Δημήτρη Δημητρίου και μελών της διοίκησης με τον γενικό γραμματέα Δημοσιών Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δημήτρη Σκάλκο. Στο αίτημα που του τέθηκε για την εξεύρεση χρηματοδοτικής πηγής για την υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου, απάντησε ότι το εναπομείναν τμήμα της Ιόνιας Οδού θα είναι από τα έργα που τελικά θα ενταχθούν και θα υλοποιηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σχετικά έχει ενημερώσει ο κ. Σκάλκος και τον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη, ωστόσο εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν υπάρξει επίσημες ανακοινώσεις. Μια εξήγηση για τη στάση του έδωσε ο περιφερειάρχης, μιλώντας στο Δημοτικό Ραδιόφωνο, λέγοντας ότι πράγματι έχει ειδοποιηθεί εδώ και μέρες, ωστόσο αναμένει να υπάρχουν συγκεκριμένες δημόσιες δεσμεύσεις.
«Είμαστε κουμπωμένοι. Έχουμε φάει το δούλεμα της ζωής μας πέντε χρόνια. Μέχρι προγραμματικές συμβάσεις μας καλούσαν να υπογράψουμε, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα εκτέλεσης έργου», ανέφερε χαρακτηριστικά, φανερώνοντας μια καχυποψία ως προς τους παράγοντες του υπουργείου Υποδομών. Πάντως, εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος ότι αυτή τη φορά όντως θα βρεθεί τρόπος να προχωρήσει το έργο, το οποίο αποτελεί κομμάτι ενός μεγάλου διευρωπαϊκού άξονα. Μάλιστα, ανέφερε ότι είναι πιθανόν μέχρι το τέλος του έτους να έχουν τελειώσει οι μελέτες με βάση την αρχική χάραξη, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα εκτέλεσης στη συνέχεια.
Η επισημοποίηση ότι το Ιωάννινα- Κακαβιά θα είναι ένα από τα προς υλοποίηση έργα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες και σίγουρα πριν το τέλος του έτους. Τον τελευταίο λόγο αναμένεται να έχει ο διοικητής της νεοσύστατης ειδικής υπηρεσίας συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης Νίκος Μαντζούφας, ο οποίος είναι γνώριμος στην περιοχή, καθώς χειρίστηκε από τη θέση του γενικού γραμματέα Στρατηγικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ το θέμα της μονάδας επεξεργασίας αστικών στερεών αποβλήτων.
Αναμονή και για άλλα έργα
Η περιφέρεια Ηπείρου έχει στείλει στο υπουργείο Υποδομών λίστα και με άλλα έργα, τα οποία είναι περισσότερο ή λιγότερο ώριμα να χρηματοδοτηθούν.
Μεταξύ αυτών είναι το γνωστό τμήμα Καμπή Φιλιππιάδας- Πρέβεζα, ο δρόμος δηλαδή που αποτελεί τον κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού προς την Πρέβεζα, το τμήμα Μεσοπόταμος- Πάργα στον οδικό άξονα Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας, το τμήμα Πλαταριά- Ηγουμενίτσα, ο δρόμος Καλπάκι- Κόνιτσα και ένα ακόμη οδικό τμήμα από τη Γέφυρα Μπακόλα έως το Θεσπρωτικό.
Με δεδομένο, πάντως, πως θα γίνει προσπάθεια να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης μεγάλα έργα και όχι αποσπασματικά τμήματα οδικών αξόνων, που κάθε περιοχή θέλει να κατασκευάσει, οι πιθανότητες δε συνηγορούν για τη χρηματοδότηση κάποιου έξτρα έργου πέραν αυτού που θα συνδέσει την Ιόνια Οδό με την Αλβανία.
Ένα από αυτά είναι και το τμήμα Ιωάννινα- Κακαβιά της Ιόνιας Οδού, για το οποίο δεν υπήρχε προοπτική ένταξής του σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα και η περιφέρεια Ηπείρου είχε αναλάβει τις δυνατότητες διερεύνησης ενός υβριδικού μοντέλου χρηματοδότησης, με μειωμένες ωστόσο προσδοκίες για ευτυχή κατάληξη.
Ωστόσο, η δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης και η ανάγκη άμεσης εξεύρεσης ώριμων έργων για την άντληση κονδυλίων, φέρνει τον οδικό άξονα Ιωάννινα- Κακαβιά στο προσκήνιο, ως ένα από τα έργα που περιλαμβάνονται στη λίστα του υπουργείου Υποδομών.
Η πρόθεση του υπουργείου Υποδομών είχε γίνει γνωστή εδώ και αρκετές εβδομάδες, ωστόσο φαίνεται πως πλέον υπάρχει και το πράσινο φως από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, που έχει τη «μεγάλη εικόνα». Η θετική εξέλιξη έγινε ουσιαστικά γνωστή μετά την προ ημερών συνάντηση του προέδρου του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Δημήτρη Δημητρίου και μελών της διοίκησης με τον γενικό γραμματέα Δημοσιών Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δημήτρη Σκάλκο. Στο αίτημα που του τέθηκε για την εξεύρεση χρηματοδοτικής πηγής για την υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου, απάντησε ότι το εναπομείναν τμήμα της Ιόνιας Οδού θα είναι από τα έργα που τελικά θα ενταχθούν και θα υλοποιηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σχετικά έχει ενημερώσει ο κ. Σκάλκος και τον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη, ωστόσο εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν υπάρξει επίσημες ανακοινώσεις. Μια εξήγηση για τη στάση του έδωσε ο περιφερειάρχης, μιλώντας στο Δημοτικό Ραδιόφωνο, λέγοντας ότι πράγματι έχει ειδοποιηθεί εδώ και μέρες, ωστόσο αναμένει να υπάρχουν συγκεκριμένες δημόσιες δεσμεύσεις.
«Είμαστε κουμπωμένοι. Έχουμε φάει το δούλεμα της ζωής μας πέντε χρόνια. Μέχρι προγραμματικές συμβάσεις μας καλούσαν να υπογράψουμε, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα εκτέλεσης έργου», ανέφερε χαρακτηριστικά, φανερώνοντας μια καχυποψία ως προς τους παράγοντες του υπουργείου Υποδομών. Πάντως, εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος ότι αυτή τη φορά όντως θα βρεθεί τρόπος να προχωρήσει το έργο, το οποίο αποτελεί κομμάτι ενός μεγάλου διευρωπαϊκού άξονα. Μάλιστα, ανέφερε ότι είναι πιθανόν μέχρι το τέλος του έτους να έχουν τελειώσει οι μελέτες με βάση την αρχική χάραξη, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα εκτέλεσης στη συνέχεια.
Η επισημοποίηση ότι το Ιωάννινα- Κακαβιά θα είναι ένα από τα προς υλοποίηση έργα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες και σίγουρα πριν το τέλος του έτους. Τον τελευταίο λόγο αναμένεται να έχει ο διοικητής της νεοσύστατης ειδικής υπηρεσίας συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης Νίκος Μαντζούφας, ο οποίος είναι γνώριμος στην περιοχή, καθώς χειρίστηκε από τη θέση του γενικού γραμματέα Στρατηγικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ το θέμα της μονάδας επεξεργασίας αστικών στερεών αποβλήτων.
Αναμονή και για άλλα έργα
Η περιφέρεια Ηπείρου έχει στείλει στο υπουργείο Υποδομών λίστα και με άλλα έργα, τα οποία είναι περισσότερο ή λιγότερο ώριμα να χρηματοδοτηθούν.
Μεταξύ αυτών είναι το γνωστό τμήμα Καμπή Φιλιππιάδας- Πρέβεζα, ο δρόμος δηλαδή που αποτελεί τον κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού προς την Πρέβεζα, το τμήμα Μεσοπόταμος- Πάργα στον οδικό άξονα Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας, το τμήμα Πλαταριά- Ηγουμενίτσα, ο δρόμος Καλπάκι- Κόνιτσα και ένα ακόμη οδικό τμήμα από τη Γέφυρα Μπακόλα έως το Θεσπρωτικό.
Με δεδομένο, πάντως, πως θα γίνει προσπάθεια να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης μεγάλα έργα και όχι αποσπασματικά τμήματα οδικών αξόνων, που κάθε περιοχή θέλει να κατασκευάσει, οι πιθανότητες δε συνηγορούν για τη χρηματοδότηση κάποιου έξτρα έργου πέραν αυτού που θα συνδέσει την Ιόνια Οδό με την Αλβανία.
Ηπειρωτικός Αγών
Διαβάστε ακόμη:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών