«Black Friday» στην Αλβανία: Πού ξοδεύονται περισσότερα χρήματα;

Η Black Friday έχει γίνει μια από τις μεγαλύτερες ημέρες αγορών του χρόνου, καθώς οι καταναλωτές αναμένουν να επωφεληθούν από προσφορές που μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικά κέρδη για τις επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με επικοινωνίες με πολλές μεγάλες επιχειρήσεις που προσφέρουν εκπτώσεις κάθε χρόνο τώρα, αναμένουν ότι ο αριθμός των αγοραστών αυτό το Σαββατοκύριακο θα ξεπεράσει την κορύφωση πριν από δύο χρόνια, πριν ξεκινήσει η πανδημία. Πλέον, σύμφωνα με τους ίδιους, το concept της Black Friday έχει γίνει πιο δημοφιλές στην Αλβανία.

Ωστόσο, λένε, η αύξηση των πρώτων αγορών αυξάνει τον κίνδυνο η ζήτηση των αγοραστών να μειωθεί απότομα τον Δεκέμβριο, καθώς η οικονομία επιβραδύνεται και οι αυξανόμενες τιμές για είδη παντοπωλείου και άλλα είδη πρώτης ανάγκης αποθαρρύνουν τις παρορμητικές αγορές - ακόμη και κατά τη διάρκεια των εορτών.

Εκπρόσωποι από τη Neptun και την Globe υποστήριξαν ότι έχουν εφαρμόσει εκπτώσεις για όλη την εβδομάδα, αρχής γενομένης από τις 22, αλλά ότι περιμένουν περισσότερες αγορές το Σαββατοκύριακο μετά τη Black Friday.
Σύμφωνα με τους ίδιους, τα προϊόντα που ενδιαφέρονται περισσότερο να αγοράσουν είναι: κλιματιστικά, πλυντήρια ρούχων και ψυγεία, αλλά και άλλες μικρές οικιακές συσκευές όπως το σίδερο. Από την άλλη, οι έξυπνες τηλεοράσεις και οι φορητοί υπολογιστές συνέχισαν να έχουν ζήτηση, αλλά σύμφωνα με αυτούς, ορισμένοι Αλβανοί επιλέγουν να περιμένουν προσφορές για τις διακοπές του τέλους του χρόνου.

Εκπτώσεις για την Black Friday εφαρμόστηκαν και σε υπηρεσίες φωτογραφίας από διάφορα στούντιο στα Τίρανα. Κυρίως οικογένειες με τα παιδιά τους επέλεξαν να αποκτήσουν μια επαγγελματική υπηρεσία φωτογραφίας κοντά στις γιορτές. Επίσης, πολλά καταστήματα λιανικής έχουν εφαρμόσει εκπτώσεις σε εορταστικά είδη για την Black Friday, οπότε έχουν γίνει κάποιες εκπτώσεις σε είδη όπως χριστουγεννιάτικα δέντρα, στολίδια, φωτάκια κ.λπ.
Μια άλλη κατηγορία που ζητούσαν οι Αλβανοί ήταν τα παιδικά παιχνίδια, αλλά λιγότερα σε αριθμό σε σχέση με τις προαναφερθείσες κατηγορίες, γιατί οι περισσότεροι τα αγοράζουν στο τέλος του χρόνου πιο μαζικά.

Έτσι, ακόμη και ο κλάδος του λιανικού εμπορίου στον τομέα της ένδυσης είχε υψηλές απαιτήσεις. Σε επικοινωνία με 3 εμπορικά κέντρα της πρωτεύουσας, υποστήριξαν ότι το 90% των καταστημάτων τους έχει εφαρμόσει εκπτώσεις που ξεκίνησαν μια εβδομάδα πριν την Παρασκευή και τα αιτήματα έχουν εντοπιστεί σε χειμερινά ρούχα και παπούτσια.
Από τις παρατηρήσεις σε διαφορετικούς εμπορικούς δρόμους της πρωτεύουσας, διαπιστώνεται ότι, στα συνηθισμένα καταστήματα λιανικής, οποιασδήποτε κατηγορίας, οι εκπτώσεις είναι συχνά εικονικές, λόγω του πληθωρισμού της αρχικής τιμής του αντικειμένου. Οι πραγματικές μειώσεις στα προϊόντα αντικατοπτρίζονται κυρίως σε καταστήματα που αποτελούν γραφεία αντιπροσωπείας διεθνών μητρικών εταιρειών.

Σχετικά Θέματα


Σχόλια