Η Αλβανία αποτελεί παράδειγμα για το πώς ένας λιγότερο γνωστός προορισμός με την κατάλληλη τουριστική στρατηγική και μάρκετινγκ προορισμού μπορεί να λάμψει στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα, επισημαίνει η ForwardKeys σε ανάλυση της εν λόγω αγοράς.
Τα ταξίδια και ο τουρισμός είναι ανάμεσα στους πιο σημαντικούς κλάδους της Αλβανικής οικονομίας, τόσο σε εισπρακτικό όσο και σε επίπεδο απασχόλησης. Το 2019, ο κλάδος είχε συμβολή 3,43 εκατ. δολαρίων στην οικονομία της χώρας, αντίστοιχη με το 20,3% του ΑΕΠ της Αλβανίας, τοποθετώντας τον σε έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες οικονομικής ανάπτυξης της χώρας.
Τα τελευταία χρόνια, η Αλβανία διεκδικεί τη θέση της στον ανταγωνισμό της Μεσογείου, βελτιώνοντας τις τουριστικές της υποδομές και τη συνδεσιμότητά της αλλά και αναβαθμίζοντας τις προσπάθειές της σε επίπεδο marketing προκειμένου να προσελκύσει μεγαλύτερη προσοχή στα τουριστικά της προϊόντα.
Η στρατηγική αυτή αποδείχθηκε επιτυχημένη, καθώς μέχρι την έναρξη της πανδημίας, ο αριθμός επισκεπτών αυξανόταν με ραγδαίους ρυθμούς, επάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Το 2022 η τάση αυτή επανήλθε στα επίπεδα του 2019 και η Αλβανία σημείωσε +5% στις αφίξεις, ενώ κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει και την αυξημένη ζήτηση μετά την πανδημία για εναλλακτικούς, πιο μοναχικούς προορισμούς παραλίας.
Παράλληλα, άνοιξε τη διασυνδεσιμότητά της με βασικές ευρωπαϊκές αγορές, μέσω low cost αεροπορικών εταιριών, και είναι από τους λίγους προορισμούς της Ευρώπης με διψήφια αύξηση χωρητικότητας θέσεων από το εξωτερικό έναντι του 2019.
Μάλιστα, η αύξηση των αφίξεων μετά την πανδημία οφείλεται σε πολλές διαφορετικές αγορές, όπως το Ην. Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιταλία και η Γαλλία καθώς και οι ΗΠΑ και η Μ. Ανατολή.
Η Αλβανία, η οποία διαθέτει κάστρα, αρχαιολογικούς χώρους και καθαρές παραλίες, έχει πολλά να προσφέρει σε μια μεγάλη γκάμα ταξιδιωτών, ωστόσο ποτέ δεν είχε υψηλή θέση στον διεθνή τουριστικό χάρτη, καθώς η Ελλάδα και άλλοι ανταγωνιστές της όπως η Κροατία συγκέντρωναν μεγάλα μεγέθη τουριστών.
Τα ταξίδια και ο τουρισμός είναι ανάμεσα στους πιο σημαντικούς κλάδους της Αλβανικής οικονομίας, τόσο σε εισπρακτικό όσο και σε επίπεδο απασχόλησης. Το 2019, ο κλάδος είχε συμβολή 3,43 εκατ. δολαρίων στην οικονομία της χώρας, αντίστοιχη με το 20,3% του ΑΕΠ της Αλβανίας, τοποθετώντας τον σε έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες οικονομικής ανάπτυξης της χώρας.
Τα τελευταία χρόνια, η Αλβανία διεκδικεί τη θέση της στον ανταγωνισμό της Μεσογείου, βελτιώνοντας τις τουριστικές της υποδομές και τη συνδεσιμότητά της αλλά και αναβαθμίζοντας τις προσπάθειές της σε επίπεδο marketing προκειμένου να προσελκύσει μεγαλύτερη προσοχή στα τουριστικά της προϊόντα.
Η στρατηγική αυτή αποδείχθηκε επιτυχημένη, καθώς μέχρι την έναρξη της πανδημίας, ο αριθμός επισκεπτών αυξανόταν με ραγδαίους ρυθμούς, επάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Το 2022 η τάση αυτή επανήλθε στα επίπεδα του 2019 και η Αλβανία σημείωσε +5% στις αφίξεις, ενώ κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει και την αυξημένη ζήτηση μετά την πανδημία για εναλλακτικούς, πιο μοναχικούς προορισμούς παραλίας.
Παράλληλα, άνοιξε τη διασυνδεσιμότητά της με βασικές ευρωπαϊκές αγορές, μέσω low cost αεροπορικών εταιριών, και είναι από τους λίγους προορισμούς της Ευρώπης με διψήφια αύξηση χωρητικότητας θέσεων από το εξωτερικό έναντι του 2019.
Μάλιστα, η αύξηση των αφίξεων μετά την πανδημία οφείλεται σε πολλές διαφορετικές αγορές, όπως το Ην. Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιταλία και η Γαλλία καθώς και οι ΗΠΑ και η Μ. Ανατολή.
Η Αλβανία, η οποία διαθέτει κάστρα, αρχαιολογικούς χώρους και καθαρές παραλίες, έχει πολλά να προσφέρει σε μια μεγάλη γκάμα ταξιδιωτών, ωστόσο ποτέ δεν είχε υψηλή θέση στον διεθνή τουριστικό χάρτη, καθώς η Ελλάδα και άλλοι ανταγωνιστές της όπως η Κροατία συγκέντρωναν μεγάλα μεγέθη τουριστών.
Διαβάστε ακόμη
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών