Αλβανία: Δρόμοι καταρρέουν και ο ΣΠΑΚ κοιμάται

Εδώ και 4 χρόνια από την ίδρυσή του, ο ΣΠΑΚ δεν έχει διεξαγάγει έρευνα για κανένα δρόμο, αν και υπάρχουν πολλές ποινικές αναφορές και συγκεκριμένες καταγγελίες από ΜΜΕ, για διαγωνισμούς χωρίς διαφάνεια, παραποίηση διαδικασιών και κριτηρίων, για ψευδείς τεχνικές εκθέσεις, κόστος 3- 4 φορές υψηλότερο από το πραγματικό κόστος και έργα που υλοποιούνται στο 50-60%.
Αυτά τα καταχρηστικά παζάρια γίνονται και επιτρέπονται από την Υπουργό Υποδομών, Belinda Balluku, από τον Διευθυντή Οδών, Evis Berberi, από τις εταιρείες επίβλεψης των κατασκευών, από το Ινστιτούτο Κατασκευών και από τους τεχνικούς ελεγκτές του κράτους, που αναλαμβάνουν τους δρόμους.

Και εδώ συνέβη ξανά, πριν ακόμη δοθεί σε κυκλοφορία, κατέρρευσε ο δρόμος Κορυτσάς-Ερσέκα, που κατασκεύασε η εταιρεία «ANK Sh.pk» του πρώην βουλευτή και χορηγού του Σοσιαλιστικού Κόμματος, Ndue Kola, με διαχειριστή τον αδελφό του Agim Kola, ο οποίος χρησιμοποιείται για να μην φαίνεται ο πρώην βουλευτής
Ο δρόμος Κορυτσάς - Ερσέκα κατέρρευσε, αν και η κυβέρνηση έχει πληρώσει το τριπλάσιο κόστος ανά χιλιόμετρο, συνολικής αξίας 66 εκατ. ευρώ και έχει προσθέσει άλλα 6 εκατ. ευρώ, όταν σύμφωνα με το σχέδιο το πραγματικό κόστος όλου του δρόμου, συμπεριλαμβανομένου του ποσοστού κέρδους της κατασκευαστικής εταιρείας, είναι 35 εκατ. ευρώ.


Εκτός όμως από το κέρδος της κλοπής μέσω του υψηλού κόστους, ο πρώην βουλευτής Ndue Kola έκλεψε και την ποιότητα των εργασιών, με την μη υλοποίηση του έργου, όταν σχεδιάστηκε μια γέφυρα και όχι ένας πλευρικός τοίχος γεμάτος αδρανή απορρίμματα στο σημείο της κατάρρευσης του δρόμου.
Σε αυτόν τον δρόμο, η υπουργός Belinda Balluku, συνοδευόμενη από κάμερες, πήγε για προπαγάνδα σε 3 προεκλογικές εκστρατείες. όπου ανέφερε ότι ο δρόμος Κορυτσάς-Ερσέκα κατασκευάζεται με ευρωπαϊκές προδιαγραφές και υψηλή ποιότητα, φυσική ασφάλεια και τεχνικές παραμέτρους.
Όμως κατέρρευσε πριν ξεκινήσει η κυκλοφορία, γιατί ο ιδιοκτήτης της εταιρείας «ANK Sh.pk», ο πρώην σοσιαλιστής βουλευτής Ndue Kola, δεν αρκέστηκε στο 3 φορές υψηλότερο κόστος, αλλά έκλεψε και το 30% σε πρώτες ύλες και στον όγκο των εργασιών, μη υλοποιώντας τεχνικές παραμέτρους, ένα από αυτά το πλάτος του δρόμου, από 10,2 μ.,  έχει γίνει 8-8,5 μ.

Ο δρόμος του Ndue Kola στην Ερσέκα, τελείωνε όπως οι 3 δρόμοι του Pëllumb Salillar. Συγκεκριμένα, στις 4 Ιανουαρίου 2021, ο δρόμος στο Λούκοβο - Κρεκεζ  κατέρρευσε, για την ανακατασκευή του οποίου η κυβέρνηση είχε δώσει 10 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για την ανοικοδόμηση του τμήματος που είχε καταρρεύσει, η κυβέρνηση έδωσε στον Salillar άλλο 1,5 εκατομμύρια ευρώ, όταν έπρεπε να πληρώσει με δικά του κεφάλαια.

Στις 8 Ιανουαρίου 2021, ο δρόμος Χιμάρα - Μπόρσι του Pëllumb Salillar κατέρρευσε, για την ανακατασκευή του οποίου η κυβέρνηση του έδωσε 13,6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για την ανοικοδόμηση του τμήματος που είχε καταρρεύσει, η κυβέρνηση του έδωσε άλλα 3 εκατομμύρια ευρώ.
Στις 14 Ιανουαρίου 2021,  κατέρρευσε ο δρόμος Σκραπαρ - Περμετη, που και πάλι είχε κατασκευάσει ο Pëlumb Salillar,  μέχρι το 5ο χιλιόμετρο στο χωριό Ρογκ - Τσεπαν του Ιλιρ Μέτα, για το οποίο καταβλήθηκαν 12,2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ άλλα 1,2 εκατομμύρια ευρώ δόθηκαν για την επισκευή του. .

Δεν είναι γνωστό αν ο ΣΠΑΚ θα ξεκινήσει την έρευνα για τον δρόμο της Ερσέκα που κατασκευάζει ο πρώην βουλευτής και χορηγός του ΣΚ, Ndue Kola, αλλά ξέρουμε ότι για τις 3 καταρρεύσεις δρόμων, του ολιγάρχη Pëllumb Salillari σε Χιμάρα και Σκραπαρι, παρόλο που έχουν γίνει αναφορές, ο ΣΠΑΚ δεν έχει αντιδράσει.

Διαβάστε ακόμη

Σχόλια