Τροχαία ατυχήματα επί της οδού Ελληνοαλβανικής Φιλίας

Του Γιώργου Κυριακού

«Η διαδικασία προσέγγισης της Αλβανίας προς την Ε.Ε. είναι, θα έλεγα, ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε, ότι χρόνιες διεκδικήσεις της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας επιτέλους θα γίνουν πράξη». Με αυτά τα λόγια ο πρωθυπουργός έδωσε, στην τελετή υπογραφής της σύμβασης για την κατασκευή της οδού Ιωαννίνων-Κακκαβιάς, το στίγμα της πλήρους αντιστροφής της θέσης ότι η προστασία των δικαιωμάτων του ελληνισμού στην Αλβανία αποτελεί προϋπόθεση για τις καλές σχέσεις και για την ένταξη της Αλβανίας στην Ε.Ε. Τα συνθήματα για τα δικαιώματα της Εθνικής μας Μειονότητας πλέον αποτελούν φτηνές ρεκλάμες. Η Ελλάδα επιβεβαίωσε τη θέση της για την ένταξη της Αλβανίας στην τελευταία Σύνοδο Ε.Ε.-Δυτικών Βαλκανίων. Άραγε οι αναφορές της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ για τη συντριπτική καταπάτηση των δικαιωμάτων των Ελλήνων απλά πρωτοκολλούνται στα εμπιστευτικά του Υπουργείου Εξωτερικών;

Η παρέμβαση του Χιμαριώτη ευρωβουλευτή Φρέντη Μπελέρη, ότι «δεν πρέπει η διεύρυνση να γίνεται με ψυχροπολεμικές λογικές, απλά και μόνο για να μην υποκύψουν σε πιέσεις χωρών όπως η Ρωσία», δείχνει μια διαφοροποίηση – αν και στο καυτό σημείο των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων προς την Αλβανία δεν έχει εκδηλώσει αντιρρήσεις. Στο μεταξύ, οι κεντρικές αρτηρίες του Πωγωνίου Δρόπολης, των Ριζών Φοινίκης καθώς και άλλες, ύψιστης σημασίας για τους Έλληνες της Μειονότητας παραμένουν ανεκπλήρωτες υποσχέσεις. Όσον αφορά στη Χιμάρα, μετά τις δημοσιεύσεις του himara.gr για τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις του διδύμου Τάβου-Ράμα, πριν λίγες μέρες μοίρασαν 1.500 τίτλους (δήθεν) ιδιοκτησίας για χωράφια**. Στην πραγματικότητα, είναι τίτλοι προσωρινής διαχείρισης! Σε επόμενο φύλλο, θα δημοσιευθεί ολοκληρωμένο ρεπορτάζ για τη Χιμάρα.

Διαβάστε ακόμη

Σχόλια