«Ιωάννινα-Κακαβιά»: ένας οδικός άξονας 70 χλμ. που επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο πριν από δύο χρόνια. Μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια, καλλιεργήθηκαν πολλές προσδοκίες, άλλες βάσιμες κι άλλες όχι, ενώ το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να… παραχωρήσει το έργο στην Περιφέρεια Ηπείρου, μετά από αίτημα της τελευταίας, για να το «ωριμάσει».
Εν συντομία, μετά το αναμενόμενο ναυάγιο ένταξης του οδικού άξονα (που είχε μελετηθεί ως τετράιχνος μέχρι το Καλπάκι) στο Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε., η Περιφέρεια Ηπείρου επιχείρηση, και υπό την πίεση των τοπικών φορέων, να βρει μια διέξοδο. Δεν τη βρήκε. Το καλοκαίρι, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης άρχισε να προσεγγίζει και πάλι το υπουργείο Υποδομών και να προειδοποιεί τον υπουργό ότι θα κάνει απεργία πείνας – «αν αδικήσετε τον τόπο μου, να είστε σίγουροι ότι θα κάνω απεργία πείνας απ’ έξω». Κι όλα αυτά για ένα έργο που βγήκε από το πλάνο των οδικών υποδομών το 2005 και από τότε και για πολλά χρόνια έμεινε στο συρτάρι.
Στο περιθώριο δείπνου εργασίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ο περιφερειάρχης κ. Καχριμάνης έκανε γνωστό ότι αναμένονται θετικές εξελίξεις για τον οδικό άξονα. «Είμαστε στην τελική ευθεία» είπε αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν από το υπουργείο Υποδομών. Μίλησε πάντως για τον γνωστό (και αδόκιμο) «τρίιχνο δρόμο» αποκαλώντας τον express way, έναν δρόμο δηλαδή ταχείας κυκλοφορίας.
Ως τρίιχνος δρόμος νοείται, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ένας δρόμος με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση συν μία λωρίδα να προσαρμόζεται ανάλογα με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου. Βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), μια οδός ταχείας κυκλοφορίας δεν έχει απαραίτητα διαχωριστική νησίδα ή μπάρα και συνδέεται με το υπόλοιπο κύριο οδικό δίκτυο με κόμβους, ενώ το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι τα 110 χλμ. Και δεν υπάρχουν διόδια.
Με άλλα λόγια, ο οδικός αυτός άξονας απομακρύνεται οριστικά από τη μορφή ενός αυτοκινητόδρομου. Και βέβαια παραμένει το ζήτημα της χρηματοδότησης. Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη όμως «είμαστε στην τελική ευθεία». Οπότε σε αναμονή των ανακοινώσεων για τον δρόμο για τον οποίο γίνεται ένας τελείως διαφορετικός σχεδιασμός από αυτόν που ίσχυε εδώ και χρόνια.
Εν συντομία, μετά το αναμενόμενο ναυάγιο ένταξης του οδικού άξονα (που είχε μελετηθεί ως τετράιχνος μέχρι το Καλπάκι) στο Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε., η Περιφέρεια Ηπείρου επιχείρηση, και υπό την πίεση των τοπικών φορέων, να βρει μια διέξοδο. Δεν τη βρήκε. Το καλοκαίρι, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης άρχισε να προσεγγίζει και πάλι το υπουργείο Υποδομών και να προειδοποιεί τον υπουργό ότι θα κάνει απεργία πείνας – «αν αδικήσετε τον τόπο μου, να είστε σίγουροι ότι θα κάνω απεργία πείνας απ’ έξω». Κι όλα αυτά για ένα έργο που βγήκε από το πλάνο των οδικών υποδομών το 2005 και από τότε και για πολλά χρόνια έμεινε στο συρτάρι.
Στο περιθώριο δείπνου εργασίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ο περιφερειάρχης κ. Καχριμάνης έκανε γνωστό ότι αναμένονται θετικές εξελίξεις για τον οδικό άξονα. «Είμαστε στην τελική ευθεία» είπε αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν από το υπουργείο Υποδομών. Μίλησε πάντως για τον γνωστό (και αδόκιμο) «τρίιχνο δρόμο» αποκαλώντας τον express way, έναν δρόμο δηλαδή ταχείας κυκλοφορίας.
Ως τρίιχνος δρόμος νοείται, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ένας δρόμος με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση συν μία λωρίδα να προσαρμόζεται ανάλογα με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου. Βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), μια οδός ταχείας κυκλοφορίας δεν έχει απαραίτητα διαχωριστική νησίδα ή μπάρα και συνδέεται με το υπόλοιπο κύριο οδικό δίκτυο με κόμβους, ενώ το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι τα 110 χλμ. Και δεν υπάρχουν διόδια.
Με άλλα λόγια, ο οδικός αυτός άξονας απομακρύνεται οριστικά από τη μορφή ενός αυτοκινητόδρομου. Και βέβαια παραμένει το ζήτημα της χρηματοδότησης. Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη όμως «είμαστε στην τελική ευθεία». Οπότε σε αναμονή των ανακοινώσεων για τον δρόμο για τον οποίο γίνεται ένας τελείως διαφορετικός σχεδιασμός από αυτόν που ίσχυε εδώ και χρόνια.
/ typos-i.gr
Διαβάστε ακόμη:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών