Γράφει ο Παναγιώτης Μπάρκας
Νομίζω όμως ότι είναι απαραίτητο, ώστε πέρα από την επιφάνεια του σχετικά φθηνού λαϊκισμού του Αλβανού Πρωθυπουργού να προσεχτούν κάποια πράγματα ουσίας. Ξεκινώντας από το πιο απλό. Το συγκεκριμένο βίντεο δεν έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά με τον βορειοηπειρωτικό τρόπο. Κρυφά… ο ένας στον άλλο ... γεγονός που δηλώνει φόβο !!
Δεν υπήρξε ωστόσο κάποια σοβαρή ανάλυση του φαινομένου. Δεν έχει σχέση τόσο με το τυπικό. Το γεγονός ότι ο Ράμα δεν γνωρίζει ότι το «Κύριε» χρησιμοποιείται με το επώνυμο και όχι με το μικρό, το όνομα. (Ασφαλώς δεν μιλούμε για το ευνόητο, ότι δεν το γνώριζε αυτό, ούτε «ο Έλληνας» δήμαρχος, ο οποίος έσπευδε να επαναλάβει τα ελληνικά του Ράμα, πιστεύοντας ότι μέσω του αφεντικού του, θα κάνει κι αυτός, «καρδάσι» τον Έλληνα Πρωθυπουργό! Έτσι εξηγείται που ανέβασε θριαμβευτικά στη σελίδα του Δήμου το βιντεομήνυμα του Ράμα!)
Ωστόσο, όλο το σκηνικό ο Ράμα δεν το έκανε απλά για χιούμορ. Χρησιμοποίησε κομματάκια από το παζλ (ελληνικές λέξεις) που οδηγούν συνειρμικά στην επίσκεψη Χότζα στη Γράψη το Μάρτη του μακρινού 1978, όταν ο δικτάτορας ήθελε ανοίγματα με την Ελλάδα για να σώσει το κομμουνιστικό του καράβι. (Πήρε τότε το καθεστώς ένα τεράστιο τζάμπα κονδύλι, για να επωφεληθεί τρίματα «η μειονότητα». Κάποιες σόμπες, δέκτες τηλεόρασης και ψυγεία για τους ευνοούμενούς τους ελληνικής καταγωγής, για να νιώσουμε στη συνέχεια όλοι μας, την θετική δυσφήμηση που καλλιέργησε το καθεστώς στην αλβανική κοινωνία εις βάρος μας) Και επέλεξε ο Χότζα τότε τον Ελληνισμό στην Αλβανία για να μιλήσει στην Αθήνα. Ο δικτάτορας, είχε εκεί όλη την τότε αφρόκρεμα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας. Η πλατεία ήταν κατάμεστη από Έλληνες (δεν κουβάλησε Αλβανούς) και άνοιξε κάποιες χαραμάδες όσον αφορά τα δικαιώματα, (σχετικά με τη γλώσσα και την παράδοση)
Ο Ράμα έκανε εντελώς το αντίθετο και πέρασε τα δικά του μηνύματα. Μηνύματα υπεροχής και απόλυτου διαχειριστή του Ελληνισμού στην Αλβανία. Τον εξυπηρέτησε άμεσα η συμπεριφορά του Δημάρχου. Με την απόλυτη αμηχανία του, με το γεγονός ότι δεν ξέρει ούτε ελληνικά, ούτε αλβανικά, ότι έπρεπε να μιλήσει όταν του το επέτρεπε ο Ράμα και να πει ότι ήθελε ο Ράμα, ο Αλβανός Πρωθυπουργός έδειξε στον Έλληνα πρωθυπουργό (για το αλβανικό κοινό) ότι «κυβερνάει» τον Ελληνισμό στην Αλβανία με τέτοια τυφλά πιόνια, υποδεικνύοντας, όπως ο Χότζα, ότι έχει καταφέρει να κρατάει την Ελλάδα σε απόσταση από τους Έλληνες της Αλβανίας.
Ο Ράμα επίσης, κάλεσε, από την «ελληνική μειονότητα» εκεί στο απόμερο μέρος της Δρβιτσάνης, τους δικούς του υποστηρικτές, (αυτούς που τρέφει ο ίδιος με τρίμματα), αλλά στο επίπεδο τσομπάνων και αγροτών περασμένης ηλικίας. Πόδι στελεχών και ιδεολογικών ή πολιτικών αντιπάλων. Ο δήμαρχος είχε βάλει το διευθυντή του για να δώσει εντολές στην προεδρική φρουρά του Ράμα για να απαγορεύσει τους «ανεπιθύμητους».
Η ουσία όμως του οράματος του Ράμα είναι απ΄ ό τι φαίνεται, στο αγγλικό κομμάτι του βιντεομηνύματός του προς τον Μητσοτάκη. Του λέει μεταξύ των άλλων ότι βρίσκετε στο κεφαλοχώρι της Δρόπολης, τη Δερβιτσάνη, με τον «ελληνικής καταγωγής» δήμαρχό του και μαζί με τα αδέρφια, τους Αλβανούς, με τους οποίους κάνουν έργα στη Δρόπολη και τον καλεί «τον Κυριάκο» να τα δει και ο ίδιος αυτοπροσώπως. Ιδού και η πρόσκληση του δημάρχου προς τον «Κυριάκο». Ασφαλώς και δεν έχουμε κάτι με τους Αλβανούς, οι οποίοι, κακά τα ψέματα, ήταν όλοι νέοι και πολλοί περισσότεροι από τους Έλληνες γέροντες, φιλικοί και καλοπροαίρετοι και χωρίς να φταίνε σε κάτι. Αλλά το μήνυμα Ράμα προς «τον Κυριάκο» διαβάζεται ότι αυτή θα είναι η πραγματικότητα στις περιοχές της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία στο κοντινό μέλλον…
Το βιντεομήνυμα αποχτάει αυτή τη διάσταση και λόγω του ότι ο Ράμα δύο μέρες στο Αργυρόκαστρο, σε δέκα ώρες ομιλιών και παρεμβάσεων, ενώ ανέφερε την Τουρκία ή τους Τούρκους, την Ιταλία ή τους Ιταλούς, τη Γερμανία ή τους Γερμανούς, τις ΗΠΑ και τους Αμερικανούς, ακόμα και Φιλανδούς, δεν είχε να πει μία λέξει για Έλληνες και Ελλάδα! (Αλλά ούτε οι συνομιλητές του επιχείρησαν κάτι τέτοιο.) Ο Ράμα, πρωτοτύπησε επίσης ιστορικά διότι για πρώτη φορά σε πολιτική εξέδρα, μάλιστα κυβερνητική, στο Αργυρόκαστρο, υπήρξε μια νεαρή με μαντίλα. Ασφαλώς, δεν μπορούμε να κατακρίνουμε το δικαίωμα κάθε νεαρής να φέρει μαντίλα. (Μιλούμε για το πολιτικό στίγμα. Όπως επίσης, δε δικαιούμαστε να κατακρίνουμε την ταχύρρυθμη αύξηση των τζαμιών στο Αργυρόκαστρο, εφόσον τα θέλουν οι πιστοί και δεν δυναμιτίζουν τη διαθρησκευτική συνοχή στην πόλη του Αργυροκάστρου.
Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα, όταν η κυβέρνηση αξιοποιεί τους χώρους του τζαμιού για πολιτικές επαφές με την τουρκική πλευρά, ή ακόμα όταν και ο ΟΑΣΕ αξιοποιεί τους ίδιους χώρους για πολιτική προαγωγή της νεολαίας των Δυτικών Βαλκανίων, μια εκδήλωση συγχρηματοδοτημένη από την Πρεσβεία της Ελλάδας στα Τίρανα, στην οποία εκδήλωση στο τζαμί παρευρέθηκε υψηλόβαθμο στέλεχος της ελληνικής πρεσβείας και διαφημίστηκε ως επίτευγμα από τα δικά της σοσιαλμίντια!
Σχετικές Δημοσιεύσεις
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών