Έτοιμη με κάθε επισημότητα είναι η νέα γέφυρα στο Κούκεσι (Kukes) της Αλβανίας, όπου πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε ο πρωθυπουργός της χώρας, Edi Rama, συνοδευόμενος από την Υπουργό Υποδομών και Ενέργειας, Belinda Balluku.
Σύμφωνα με αλβανικά δημοσιεύματα, η υποδομή των 40 εκ. ευρώ, ξεχωρίζει για εντυπωσιακή της αισθητική, φέροντας την υπογραφή του Ιταλού αρχιτέκτονα Giorgio Rizzo.
Η νέα τοξωτή γέφυρα αντικαθιστά την άνω των 45 ετών παλιά υποδομή και έχει ως στόχο να παρέχει καλύτερη σύνδεση της εθνικής οδού Milot-Morina με τις δύο όχθες του ποταμού.
Εχει συνολικό μήκος 310 μέτρα, το μεταλλικό τόξο της έχει ύψος 56 μέτρα και το άνοιγμά της φτάνει τα 270 μ. με αποτέλεσμα να αποτελεί τη μεγαλύτερη τοξωτή γέφυρα της Αλβανίας και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Διαθέτει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας και στη μέση, για λόγους ασφάλειας υπάρχει στηθαίο ασφαλείας.
Η κατασκευή της διήρκησε περίπου τέσσερα έτη, σε διαφορετική τοποθεσία από την τελική θέση της, ενώ μεταφέρθηκε πάνω από το Δρίνο μέσω πλωτών μέσων. Δεν φέρει μεσόβαθρα και στηρίζεται αποκλειστικά σε βάθρα σκυροδέματος στις δύο άκρες του ποταμού.
«Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό έργο, το οποίο τελικά απελευθερώνει την κυκλοφορία των οχημάτων που ήταν κολλημένα στην κίνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Edi Rama.
Πρόσθεσε ότι «είναι πολύ σημαντικό που η γέφυρα είναι ανοιχτή και προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε όσος εξέφρασαν αρνητικές απόψεις για αυτή. Υπήρξαν αναφορές ότι οι πυλώνες της γέφυρας κατέρρευσαν – αλλά η γέφυρα δεν έχει πυλώνες».
Από τη μεριά της η Balluku χαρακτήρισε τη γέφυρα έργο τέχνης, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για τη βελτίωση του αυτοκινητοδρόμου Milot-Marina.
Πριν την παράδοση της γέφυρας στην κυκλοφορία έγιναν δοκιμές που περιελάμβαναν την ταυτόχρονη διέλευση έως και 24 φορτηγών με συνολική μάζα 40 τόνων.
Σύμφωνα με αλβανικά δημοσιεύματα, η υποδομή των 40 εκ. ευρώ, ξεχωρίζει για εντυπωσιακή της αισθητική, φέροντας την υπογραφή του Ιταλού αρχιτέκτονα Giorgio Rizzo.
Η νέα τοξωτή γέφυρα αντικαθιστά την άνω των 45 ετών παλιά υποδομή και έχει ως στόχο να παρέχει καλύτερη σύνδεση της εθνικής οδού Milot-Morina με τις δύο όχθες του ποταμού.
Εχει συνολικό μήκος 310 μέτρα, το μεταλλικό τόξο της έχει ύψος 56 μέτρα και το άνοιγμά της φτάνει τα 270 μ. με αποτέλεσμα να αποτελεί τη μεγαλύτερη τοξωτή γέφυρα της Αλβανίας και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Διαθέτει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας και στη μέση, για λόγους ασφάλειας υπάρχει στηθαίο ασφαλείας.
Η κατασκευή της διήρκησε περίπου τέσσερα έτη, σε διαφορετική τοποθεσία από την τελική θέση της, ενώ μεταφέρθηκε πάνω από το Δρίνο μέσω πλωτών μέσων. Δεν φέρει μεσόβαθρα και στηρίζεται αποκλειστικά σε βάθρα σκυροδέματος στις δύο άκρες του ποταμού.
«Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό έργο, το οποίο τελικά απελευθερώνει την κυκλοφορία των οχημάτων που ήταν κολλημένα στην κίνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Edi Rama.
Πρόσθεσε ότι «είναι πολύ σημαντικό που η γέφυρα είναι ανοιχτή και προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε όσος εξέφρασαν αρνητικές απόψεις για αυτή. Υπήρξαν αναφορές ότι οι πυλώνες της γέφυρας κατέρρευσαν – αλλά η γέφυρα δεν έχει πυλώνες».
Από τη μεριά της η Balluku χαρακτήρισε τη γέφυρα έργο τέχνης, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για τη βελτίωση του αυτοκινητοδρόμου Milot-Marina.
Πριν την παράδοση της γέφυρας στην κυκλοφορία έγιναν δοκιμές που περιελάμβαναν την ταυτόχρονη διέλευση έως και 24 φορτηγών με συνολική μάζα 40 τόνων.
Διαβάστε ακόμη
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών