Κατά τη διάρκεια του έτους θα διεξαχθεί διαγωνισμός για την κατασκευή του δρόμου Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά, που εντάσσεται στον «Γαλάζιο Διάδρομο» που συνδέει την Καλαμάτα με τη βόρεια Ιταλία.
Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Κακριμάνης σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι ο διαγωνισμός για την ενοποίηση των οδών Ιωαννίνων-Κακαβιάς θα ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του χρόνου, γράφει το carandmotor.gr.
Νέος αυτοκινητόδρομος
Με προϋπολογισμό περίπου 240 εκατ. ευρώ, ο αυτοκινητόδρομος Ιωαννίνων-Καλπακίου-Κακαβιάς θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος 70 περίπου χιλιομέτρων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (συν ΛΕΑ).
Ο αυτοκινητόδρομος αναμένεται να κατασκευαστεί με κονδύλια του Εταιρικού Σύμφωνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να τον εντάσσει ήδη στο αναπτυξιακό πρόγραμμα 2021-2027.
Οι περιφερειακές αρχές Ηπείρου παρέδωσαν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών:
Συμβατικά θέματα τμήματος Ιωάννινα-Καλπάκι.
Εκτίμηση προϋπολογισμού για τον επανεξοπλισμό του οδοστρώματος από τέσσερις λωρίδες σε τρεις λωρίδες.
Συμβατικά θέματα για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά.
Μελέτη οδοποιίας τμήματος Καλπάκι-Κακαβιά και 15 χλμ πλευρικών διακλαδώσεων του οδικού δικτύου.
Ο νέος δρόμος Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα συνδέει την Ελλάδα με την Αλβανία και θα αποτελεί μέρος του Blue Corridor, ενός οδικού δικτύου μήκους 1.500 χιλιομέτρων που θα εκτείνεται από τη βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών.
Συνολικά, 8 χώρες συμμετέχουν στο έργο Blue Corridor: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία. Οι κατασκευαστικές εργασίες στην Κροατία έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο και αναμένεται ότι το κροατικό τμήμα του Μπλε Διαδρόμου θα τεθεί σε λειτουργία μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Στην Αλβανία, η κατασκευή ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2020, αλλά η πανδημία πάγωσε το έργο. Το αλβανικό τμήμα του Μπλε Διαδρόμου έχει συνολικό μήκος 315 χιλιόμετρα.
Το ελληνικό τμήμα του Μπλε Διαδρόμου θα ξεκινά με κόμβο (διασταύρωση) στην Εγνατία Οδό, ενώ άλλοι κόμβοι προβλέπεται να κατασκευαστούν σε Κοσμίρα-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βισάννη, Δελβινάκι, Ζαβρόχο, Κτήματα και Κακαβιά (Κοσμηρά- Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα και Κακαβιά).
Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Κακριμάνης σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι ο διαγωνισμός για την ενοποίηση των οδών Ιωαννίνων-Κακαβιάς θα ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του χρόνου, γράφει το carandmotor.gr.
Νέος αυτοκινητόδρομος
Με προϋπολογισμό περίπου 240 εκατ. ευρώ, ο αυτοκινητόδρομος Ιωαννίνων-Καλπακίου-Κακαβιάς θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος 70 περίπου χιλιομέτρων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (συν ΛΕΑ).
Ο αυτοκινητόδρομος αναμένεται να κατασκευαστεί με κονδύλια του Εταιρικού Σύμφωνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να τον εντάσσει ήδη στο αναπτυξιακό πρόγραμμα 2021-2027.
Οι περιφερειακές αρχές Ηπείρου παρέδωσαν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών:
Συμβατικά θέματα τμήματος Ιωάννινα-Καλπάκι.
Εκτίμηση προϋπολογισμού για τον επανεξοπλισμό του οδοστρώματος από τέσσερις λωρίδες σε τρεις λωρίδες.
Συμβατικά θέματα για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά.
Μελέτη οδοποιίας τμήματος Καλπάκι-Κακαβιά και 15 χλμ πλευρικών διακλαδώσεων του οδικού δικτύου.
Ο νέος δρόμος Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα συνδέει την Ελλάδα με την Αλβανία και θα αποτελεί μέρος του Blue Corridor, ενός οδικού δικτύου μήκους 1.500 χιλιομέτρων που θα εκτείνεται από τη βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών.
Συνολικά, 8 χώρες συμμετέχουν στο έργο Blue Corridor: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία. Οι κατασκευαστικές εργασίες στην Κροατία έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο και αναμένεται ότι το κροατικό τμήμα του Μπλε Διαδρόμου θα τεθεί σε λειτουργία μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Στην Αλβανία, η κατασκευή ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2020, αλλά η πανδημία πάγωσε το έργο. Το αλβανικό τμήμα του Μπλε Διαδρόμου έχει συνολικό μήκος 315 χιλιόμετρα.
Το ελληνικό τμήμα του Μπλε Διαδρόμου θα ξεκινά με κόμβο (διασταύρωση) στην Εγνατία Οδό, ενώ άλλοι κόμβοι προβλέπεται να κατασκευαστούν σε Κοσμίρα-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βισάννη, Δελβινάκι, Ζαβρόχο, Κτήματα και Κακαβιά (Κοσμηρά- Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα και Κακαβιά).
Δείτε ακόμη:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών