Το ΝΑΤΟ ζήτησε από τις αλβανικές αρχές να αλλάξουν τον σχεδιασμό του νέου εμπορικού λιμένα στο Πόρτο Ρομάνο, με αφορμή τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας αφού δεν καλύπτει ανάγκες σε περίπτωση ελλιμενισμού πολεμικών πλοίων και μετακίνησης στρατευμάτων.
Το master plan για τον νέο εμπορικό λιμένα εκπονήθηκε από την ολλανδική εταιρεία «Royal Haskoning» και παρά το γεγονός ότι οι προθεσμίες για την ολοκλήρωση της σύνταξης του έργου σκοπιμότητας παρατάθηκαν από 8 μήνες σε 15 μήνες, δεν έχει ακόμη υποβληθεί.
Ο λόγος για την αναβολή των προθεσμιών για την ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας σύμφωνα με την ανακοίνωση στην Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων από το Λιμεναρχείο Δυρραχίου θεωρείται η αντίθεση του ΝΑΤΟ, στο ρυθμιστικό σχέδιο του νέου εμπορικού λιμανιού στο Πόρτο Ρομάνο.
Ο σχεδιασμός του έργου αυτού δεν συμμορφωνόταν με τις δυνατότητες του ΝΑΤΟ για ελλιμενισμό πλοίων του πολεμικού ναυτικού και υποδομών για τη διακίνηση των ενόπλων δυνάμεων, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά.
«Βασική πτυχή αυτού του έργου είναι η κατασκευή μιας αυτόνομης ναυτικής βάσης για τη Ναυτική Δύναμη της Δημοκρατίας της Αλβανίας, συνδεδεμένης με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Η Διοίκηση Πολεμικού Ναυτικού, σε συντονισμό με τους Αμερικανούς εκπροσώπους, οι οποίοι μέσω του Γενικού Επιτελείου έχουν στείλει συγκεκριμένα αιτήματα, διαβίβασε στο Λιμεναρχείο Δυρραχίου τις απαραίτητες χωρητικότητες, με βάση: την τρέχουσα απογραφή πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, τα πλοία που έχουν επισκεφθεί τη χώρα για συμμαχικές ασκήσεις όπως το «defender Europe 21» και η δυνατότητα φιλοξενίας όλων των πλοίων τύπου «αντιτορπιλικού».
Για τα όσα υποστηρίχθηκαν παραπάνω, υπάρχει ανάγκη τροποποίησης της αρχικής σύμβασης, αλλάζοντας την περίοδο υλοποίησης και τη συνολική αξία της εν λόγω σύμβασης προμήθειας. Η αξία της τροποποίησης δεν υπερβαίνει το ποσό του 20% της αξίας της αρχικής σύμβασης», αναφέρεται στα τεύχη του διαγωνισμού.
Το λιμάνι του Δυρραχίου θα μεταφερθεί στο Πόρτο Ρομάνο για να ανοίξει ο δρόμος για την ανάπτυξη του έργου που το μετατρέπει σε τουριστικό λιμάνι, μια πρωτοβουλία που έχει συναντήσει συζητήσεις λόγω της φόρμουλας χρηματοδότησης και της μεγάλης έκτασης που θα δοθεί για την κατασκευή ακινήτων.
Monitor, Gazeta Shqiptare
© Βαλκανικό Περισκόπιο –Γιῶργος Ἐχέδωρος
Το master plan για τον νέο εμπορικό λιμένα εκπονήθηκε από την ολλανδική εταιρεία «Royal Haskoning» και παρά το γεγονός ότι οι προθεσμίες για την ολοκλήρωση της σύνταξης του έργου σκοπιμότητας παρατάθηκαν από 8 μήνες σε 15 μήνες, δεν έχει ακόμη υποβληθεί.
Ο λόγος για την αναβολή των προθεσμιών για την ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας σύμφωνα με την ανακοίνωση στην Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων από το Λιμεναρχείο Δυρραχίου θεωρείται η αντίθεση του ΝΑΤΟ, στο ρυθμιστικό σχέδιο του νέου εμπορικού λιμανιού στο Πόρτο Ρομάνο.
Ο σχεδιασμός του έργου αυτού δεν συμμορφωνόταν με τις δυνατότητες του ΝΑΤΟ για ελλιμενισμό πλοίων του πολεμικού ναυτικού και υποδομών για τη διακίνηση των ενόπλων δυνάμεων, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά.
«Βασική πτυχή αυτού του έργου είναι η κατασκευή μιας αυτόνομης ναυτικής βάσης για τη Ναυτική Δύναμη της Δημοκρατίας της Αλβανίας, συνδεδεμένης με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Η Διοίκηση Πολεμικού Ναυτικού, σε συντονισμό με τους Αμερικανούς εκπροσώπους, οι οποίοι μέσω του Γενικού Επιτελείου έχουν στείλει συγκεκριμένα αιτήματα, διαβίβασε στο Λιμεναρχείο Δυρραχίου τις απαραίτητες χωρητικότητες, με βάση: την τρέχουσα απογραφή πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, τα πλοία που έχουν επισκεφθεί τη χώρα για συμμαχικές ασκήσεις όπως το «defender Europe 21» και η δυνατότητα φιλοξενίας όλων των πλοίων τύπου «αντιτορπιλικού».
Για τα όσα υποστηρίχθηκαν παραπάνω, υπάρχει ανάγκη τροποποίησης της αρχικής σύμβασης, αλλάζοντας την περίοδο υλοποίησης και τη συνολική αξία της εν λόγω σύμβασης προμήθειας. Η αξία της τροποποίησης δεν υπερβαίνει το ποσό του 20% της αξίας της αρχικής σύμβασης», αναφέρεται στα τεύχη του διαγωνισμού.
Το λιμάνι του Δυρραχίου θα μεταφερθεί στο Πόρτο Ρομάνο για να ανοίξει ο δρόμος για την ανάπτυξη του έργου που το μετατρέπει σε τουριστικό λιμάνι, μια πρωτοβουλία που έχει συναντήσει συζητήσεις λόγω της φόρμουλας χρηματοδότησης και της μεγάλης έκτασης που θα δοθεί για την κατασκευή ακινήτων.
Monitor, Gazeta Shqiptare
© Βαλκανικό Περισκόπιο –Γιῶργος Ἐχέδωρος
Διαβάστε ακόμη
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών