Ερωτήματα για το ελληνικό σχολείο «Όμηρος» Κορυτσάς

Του Γιώργου Κυριακού

Ανησυχία έχει προκληθεί στην τοπική κοινωνία Κορυτσάς για το σχολείο «Όμηρος». Πριν από ενάμιση χρόνο σε δημοσίευμά μας* είχαμε αναφερθεί σε πιέσεις που δεχόταν το εκπαιδευτικό προσωπικό για μείωση του προϋπολογισμού, όπως και για περικοπή του αριθμού μαθητών. Ενώ είχε επέλθει μια σχετική ηρεμία, οι προφορικές επαφές μας με την τοπική κοινωνία καθώς και δημοσιογραφικές πληροφορίες μας από το ελλαδικό Υπουργείο Παιδείας δείχνουν ότι ενόψει της νέας σχολικής περιόδου οι πιέσεις επαναλαμβάνονται, με το «επιχείρημα» ότι η Ελλάδα πληρώνει πολλά για το σχολείο, ενώ τα παιδιά δεν μαθαίνουν καλά τα ελληνικά, και άρα πρέπει να μειωθούν οι εγγραφές! Ρωτάμε τους υφισταμένους του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Παιδείας, δηλαδή τον Γενικό Πρόξενο Κορυτσάς και το Γραφείο Συντονισμού Εκπαίδευσης:
  • Ισχύει ότι ο Πρόξενος παρεμβαίνει σε παιδαγωγικά ζητήματα του σχολείου, αναφέροντας ότι οι δάσκαλοι δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, κι ότι το σχολείο κοστίζει στους Έλληνες φορολογούμενους χωρίς να αποδίδει; Ισχύει ότι παρενέβη σε επιτροπή επιλογής για την εγγραφή των μαθητών προσχολικής αγωγής;
  • Γνωρίζει ο Πρόξενος ότι οι Έλληνες ντόπιοι εδώ και 79 χρόνια έχουν αποκοπεί από την ελληνική εκπαίδευση ως μη αναγνωρισμένοι της Ελληνικής Μειονότητας, και μπορεί να είναι βλαχόφωνοι ή αλβανόφωνοι;
  • Ισχύει ότι για πρώτη φορά εφαρμόστηκε, για την εγγραφή, σύναψη μονοετούς ιδιωτικού συμφωνητικού, με τη λογική ότι η φοίτηση μπορεί να διακοπεί την επόμενη σχολική χρονιά;
  • Ισχύει το γεγονός ότι το Προξενείο ασχολείται με παιδαγωγικά ζητήματα, όπως η συμπεριφορά των παιδιών ή οι επιδόσεις τους στα μαθήματα; Εντάσσονται όλα αυτά στα καθήκοντα του Γενικού Πρόξενου;
  • Η υπεύθυνη αρχή Συντονισμού του Εκπαιδευτικού Έργου έχει εναρμονίσει πλήρως τη λειτουργία του σχολείου με βάση τον αλβανικό νόμο, προκειμένου αυτό να μην είναι εκτεθειμένο στον δημόσιο έλεγχο;
  • Ισχύει το γεγονός ότι ζητούν από τους εκπαιδευτικούς ευθύνες και αρμοδιότητες σαν να εργάζονταν στην Ελλάδα, ενώ προσφέρουν υπηρεσίες υπό εντελώς διαφορετικές συνθήκες και σε ένα σχολείο που επιτελεί τέτοιο έργο;
  • Ισχύει η καθ’ έτος αλλαγή του Συντονιστή από την Ελλάδα; Μήπως αυτή η πρακτική οδηγεί σε έλλειμμα κατανόησης του ιδιαίτερου τρόπου λειτουργίας, των ιδιαίτερων απαιτήσεων, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα στον επίσημο φορέα που έχει τη νομική ευθύνη;
  • Με ποια διαδικασία κρίνονται οι αποσπάσεις των Ελλαδιτών εκπαιδευτικών; Υπάρχει σοβαρή ενημέρωση για τις ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες υπό τις οποίες λειτουργεί το σχολείο «Όμηρος»; Συμβουλεύεται η υπεύθυνη αρχή τους ντόπιους εκπαιδευτικούς για τις ιδιαίτερες συνθήκες, ή αποφασίζει σαν να διοικεί ένα σχολείο στην Ελλάδα;
  • Αντιλαμβάνονται (αμφότεροι οι υπεύθυνοι) ότι το ποσό εγγραφής των 150 ευρώ και το κόστος του σχολικού λεωφορείου και των βιβλίων του αλβανικού προγράμματος είναι ένα δυσβάστακτο ποσό για μια οικογένεια π.χ. δύο παιδιών, όταν οι τιμές σε καθημερινά είδη είναι εφάμιλλες ή υψηλότερες από την Ελλάδα;
  • Αντιλαμβάνονται ότι ο μισθός των 500 ευρώ για τον ντόπιο εκπαιδευτικό (250 ευρώ λιγότερα από τον συνάδελφό του που εργάζεται στην αλβανική δημόσια εκπαίδευση) είναι ιδιαίτερα πενιχρός; Όταν μάλιστα οι Ελλαδίτες συνάδελφοί του λαμβάνουν (ορθώς!) μαζί με το επίδομα περίπου 2.100 ευρώ καθαρά… Πώς θα επιβιώσουν οι ντόπιοι εκπαιδευτικοί ώστε να μείνουν στην περιοχή τους, και πώς θα προσφέρουν ένα τέτοιο σημαντικό έργο, όταν αναγκάζονται να κάνουν κι άλλες δουλειές για να ζήσουν τις οικογένειές τους; Μήπως πρέπει να αποδίδεται και σ’ αυτούς το επίδομα που λαμβάνουν οι αποσπασμένοι Ελλαδίτες εκπαιδευτικοί; Εν τέλει, αντιλαμβάνονται οι αρμόδιοι το πολύπλευρο και σπουδαίο έργο που επιτελεί το σχολείο «Όμηρος»;

Διαβάστε ακόμη

👉Ακολουθήστε μας στο twitter 

Σχόλια