«Εμείς είμαστε με την Ελλάδα»

"Γεννήθηκα σε χωριο της Κορυτσάς, σε οικογένεια Βλάχων. Ο παππούς μου με μεγάλωσε με την ιδέα της Ελλάδας. Μου έλεγε " να ανοίξουν τα σύνορα, να ιδώ την Ελλάδα και να πεθάνω". Έτσι και έγινε! 

Εμένα στο σχολείο στην Κορυτσά με λέγαν τσιομπάνκα και φσιατάρα κοροϊδευτικά...Ημουν όμως η καλύτερη μαθήτρια. Ήθελα να γίνω γιατρός. Πέράσα στα Τίρανα αλλά ήθελα κάτι καλύτερο. Βρέθηκε ο Σύλλόγος Βλάχων και μου πρόσφεραν μια υποτροφία για σπουδές στην Ρουμανία. Σπούδασα εκεί και μετά πήγα στη Γαλλία για ειδικότητα. Τρία χρόνια. 

Μετά ήρθα στην Ελλάδα, που το ήθελα πάντα. Έπιασα δουλειά σε Κλινική. Έκανα και το διαδακτορικό μου. Όλα αυτά έχοντας και ένα παιδί...Λένε διάφοροι ότι όσοι σπουδάσανε στη Ρουμανία είμαστε Ρουμανίζοντες και άλλα τέτοια. Δεν υπάρχει αυτό. Εμείς, στη φτώχεια μας πηγαίναμε όπου μας έδιναν υποτροφία. Ξέρω οικογένειες που είχαν ένα παιδί στην Ελλάδα κι ένα στην Ρουμανία! Δεν μας ενδιέφερε. Κι εγώ, αρκεί να σπούδαζα. Όλα τα άλλα τα πολιτικά που λένε δεν μας ενδιέφεραν. Κι εγώ είμαι στην Ελλάδα . Εδώ ζω και δουλεύω. Και θυμάμαι πάντα τα λόγια του παππού :Εμείς είμαστε με την Ελλάδα"
(Λίντα, ετών 45, 21/2/2019)

Βασίλης Νιτσιάκος via facebook
Καθηγητής της Κοινωνικής Λαογραφίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
👉Κάντε εγγραφή στο κανάλι apenadi blogspot στο youtube για να βλέπετε πρώτοι τα βίντεο μας.
👉Ακολουθήστε μας στο facebook, κάνοντας like στη σελίδα Αγναντεύοντας για να βλέπετε πρώτοι τις δημοσιεύσεις μας
👉Ακολουθήστε μας στο twitter 

Σχόλια