Για την σωστή πλευρά της Ιστορίας

Αν ανήκουμε στην σωστή πλευρά της Ιστορίας!

Δεν έχω λόγο να επιβραβεύσω ή να επικρίνω την κυβέρνηση για την δήλωση ότι «ανήκουμε στην σωστή πλευρά της Ιστορίας», καθώς και η Αλβανία, στην οποία παραμένει η πλειοψηφία των ομογενών, και η Ελλάδα στην οποία αποδήμησε επίσης μεγάλο ποσοστό ομογενών, δηλώνουν το ίδιο, «ανήκουμε στην σωστή πλευρά της Ιστορίας»! Εμείς όμως, όντας γεννημένοι στην Αλβανία, η οποία στις ληξιαρχικές πράξεις μας είχε κατοχυρώσει και την εθνική μας καταγωγή, «Εθνικότητα Ελληνική», ως ειρηνόφιλοι εκ φύσεως και γονιδίων, αδιαμφισβήτητα ανήκουμε στην πλευρά αυτών που τους αφαιρούνται ή καταπατούνται δικαιώματα, από τους ισχυρούς της επικράτειας που ανήκουν ή από τον κάθε παράνομο εισβολέα! Το μόνο που δεν γνωρίζουμε είναι για ποια Ιστορία γίνεται λόγος! Για την Ιστορία της Αλβανίας που μας θέλει απογόνους κολίγων, ερχόμενοι στα «πάτρια» εδάφη επί περιόδου Αλή πασά ή για την Ιστορία της Ελλάδας, η οποία βάση της στάσης της απέναντί μας, μας έχει καταχωρήσει ως αλλοδαπούς, μάλλον ως ελληνόγλωσση Μειονότητα στην «Νότιο Αλβανία»;

Αποφεύγω την αναφορά περί Αλβανίας, αν και δεν δικαιολογούνται οι διακρίσεις και η συμπεριφορά της στις περιοχές μας, μετά από 105 (και) χρόνια συμβίωσης. Όχι όμως την αναφορά περί Ελλάδας, η οποία είχε χρέος να μας συμπαρασταθεί από το 1912 και μετά, μέχρι το 1940-44, ακόμα και την περίοδο του εμφυλίου και της εμπόλεμης κατάστασης, σαν να μας είχε απαρνηθεί την ελληνική καταγωγή μας.

Πως είναι δυνατόν να συνεχίζει να τσουβαλιάζει ως αλλοδαπούς τους ανασφάλιστους υπερήλικες ΄Βορειοηπειρώτες, ενώ 3 χρόνια τώρα να μας εμπαίζει συνέχεια με υποσχέσεις, περί ενός συμβολικού επιδόματος επιβίωσης;
Πως είναι δυνατόν 30 χρόνια τώρα να μην έχει ενδιαφερθεί για την επιβίωση αυτής της ένδοξης Βορειοηπειρωτικής Κοινότητας στα πάτρια εδάφη της, ακόμα και επενδύσεις με Ευρωπαϊκά Προγράμματα, ώστε να μη φύγουν από τα χωριά μας οι τελευταίοι εναπομείναντες ή να ενθαρρυνθούν και αυτοί οι οποίοι, υπό ευνοϊκές συνθήκες επιβίωσης, θέλουν να επιστρέψουν; Αν και τα παραπάνω δεν τα διεκδικούμε ως επαίτες! Ελλάδα μας τα χρωστάς!

Διεκδικήσαμε από την Επιτροπή «Ελλάδα 2021» να αναγνωρίσει και να ενσωματώσει στην Ιστορία της την συμμετοχή, τους αγώνες και τον φόρο αίματος των περίπου 5.000 προπάππων μας, οπότε και των περίπου 1.000 πεσόντων, όχι στις δικές μας αυλές, στις αυλές σου Ελλάδα, στην Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο, την Αθήνα, την Εύβοια, την Κρήτη κ.α. Αν και όχι από επίσημη εκπροσώπηση, καθώς είναι δέσμια των προσταγών σου, δεν μετρούν οι επιστολές των δύο Δημάρχων, της Δρόπολης και των Φοινικαίων, η δικιά μου επαναλαμβανόμενη Παράκληση, ως ιστορικός μελετητής, αν και υπερήλικας;
Γνωρίζει η επίσημη Ελλάδα, ότι το 1834 από τους 5 συμμετέχοντες σε «Πανηπειρωτικό Συνέδριο» που έλαβε χώρα στην Οδησσό της της Ουκρανίας, με στόχο την αφύπνιση όλων των Ελλήνων εκτός συνόρων του πρώτου ελληνικού κράτους, για ξεσηκωμό με την στήριξη της τότε τσαρικής ηγεμονίας, από τους 5 συμμετέχοντες λοιπόν οι 3 ήταν από την Μοσχόπολη, την Χιμάρα και την Κορυτσά;

Γνωρίζει η επίσημη Ελλάδα π.χ. ότι από τις 11 Ιανουαρίου του 1916, μέχρι τον Αύγουστο του 1917, στα έδρανα της Βουλής των Ελλήνων συμμετείχαν και 16 βουλευτές από την Βόρεια Ήπειρο; ‘Άλλο το γιατί και από ποιον εκδιώχθηκαν, οπότε και η κατάργηση του νόμου περί προσάρτησης των περιοχών μας στην Ελλάδα!
Γνωρίζει η επίσημη Ελλάδα π.χ. ότι στον πόλεμο του 1940 εκτός της συμμετοχής 400 (και) δικών μας παιδιών δίπλα στους Κριτικούς φαντάρους, όλα τα χωριά μας άνοιξαν διάπλατα τις πόρτες των σπιτιών τους στους Έλληνες φαντάρους, πολλοί από τους οποίους στης μνημονεύσεις τους υποκλίνονται στο μεγαλείο της βορειοηπειρωτικής οικογένειας;

Σαν συμπέρασμα των ολίγων που ανέφερα πιο πάνω, από τα πολλά που αποφεύγω, μη αναφέροντας και την προσφορά των δικών μας ευεργετών για να στεριώσει και να μεγαλουργήσει το ελληνικό κράτος, ποια είναι η συμπεριφορά του ελληνικού κράτους έναντι των απογόνων εκείνων των γενεών; Εκτός του ότι είμαστε διαιρεμένοι όσο ποτέ, εκτός του ότι ταλαιπωρηθήκαμε μέχρι που αποκτήσαμε ελληνική ταυτότητα, περισσότερο από ότι πολλοί αλλοδαποί, ο Βορειοηπειρώτης απουσιάζει από σημαντικές κρατικές δομές. Ευτυχώς που ακούμε ότι κάπως θα λυθεί το πρόβλημα με τις συντάξεις των νεότερων γενεών, καθώς τα 40 χρόνια κατοίκησης στην Ελλάδα, ως όρος για να αποκτήσεις δικαιώματα όπως οι Έλληνες, κατέβηκαν στα 30, αν και αδιευκρίνιστο το γιατί θα ανεβαίνουν κάθε χρόνο, μέχρι να φτάσουν τα 40 χρόνια.

Όσο για το ελάχιστο επίδομα των ανασφάλιστων υπερηλίκων σιγή ιχθύος. Ήρθαμε μεν Έλληνες στην Ελλάδα, μάλιστα σύμφωνα με δήλωση του αείμνηστου Κωστή Στεφανόπουλου, τέως Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, δυο φορές Έλληνες, αλλά για τους σημερινούς Έλληνες αν δεν έχουμε 35 χρόνια ως κάτοικοι στην Ελλάδα, ώστε να μας χορηγήσουν το υπόλοιπο ενός συμβολικού επιδόματος, για κάθε χρόνο κάτω των 35 χρόνων αφαιρούν το 1/35, εννοείται αφαιρώντας και την συμβολική σύνταξη της Αλβανίας. Και το πιο προσβλητικό είναι ότι επί περιόδου πανδημίας δεν σκέφτηκαν καν πως θα επιβιώσουμε, όταν ευεργέτησαν και αλλοδαπούς. Οπότε γεννάται και το ερώτημα περί ιστορίας!
Στην Αλβανία μας θεωρούν μεν Έλληνες, αλλά απόγονους κολίγων. Ενώ η Ελλάδα, σαν να συμβιβάζεται με την άποψη των Αλβανών, ούτε που αμφισβητεί το ότι στην ιστορία και το εγκυκλοπαιδικό λεξικό τους μας θεωρούν απόγονους κολίγων. Γεγονός που σημαίνει, εννοείται σύμφωνα με την λογική και των δύο, καθώς εμείς γνωρίζουμε το αυτόχθων μας, ότι βρισκόμαστε σε σταυροδρόμι. Εφόσον οι Αλβανοί μας αναγνωρίζουν την Ελληνική Εθνικότητα, ασχέτως αν απογόνους κολίγων, τότε η επίσημη Ελλάδα με την σιωπή ή την αδιαφορία της, εκτός από την υποχρέωση για τα όσα ανέφερα πιο πάνω, θα πρέπει να μας παραχωρήσει και περιουσιακά στοιχεία. Γιατί οι προπάπποι μας από κάπου ξεριζώθηκαν για να γίνουν ραγιάδες στην Αλβανία. Γελοίο μεν, αλλά πρέπει να ξυπνήσουμε και να σοβαρευτούμε, πρέπει να διεκδικήσουμε υπεύθυνη τοποθέτηση και από τις δύο πλευρές, καθώς επιτρέψαμε να μας υποβαθμίσουν και οι δύο πλευρές, λες και είμαστε κλωτσοσκούφι.

Τηλέμαχος Λαχανάς

Διαβάστε ακόμη:

Σχόλια